Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Sprawdź, jakich nowości od Google Ads nie możesz przegapić - cz. 2

21—12—2018

W jednym miejscu podsumowaliśmy najważniejsze nowości z ostatnich tygodni. Znajdują się tu rozwiązania, które Google już wprowadził w kampaniach Ads lub takie, których możemy się wkrótce spodziewać.

Pod koniec września w naszym artykule Sprawdź, jakich nowości od Google Ads nie możesz przegapić podsumowaliśmy rozwiązania z trzeciego kwartału. Teraz przyszedł czas na kolejną porcję informacji o licznych zmianach, które już można zobaczyć na kontach Google Ads, albo które wkrótce zostaną do nich wprowadzone. Wśród nich można znaleźć:

  • pożegnanie ze starym panelem Google Ads (AdWords),
  • dobieranie przez Googlea kampanii do podanego celu biznesowego,
  • coraz bardziej postępujący poziom automatyzacji kampanii Google Ads (co niestety nie oznacza dobrych wieści dla reklamodawców), 
  • wprowadzenie e-maila do rozszerzeń wiadomości
  • nagrywanie połączeń z reklam tekstowych typu Tylko połączenie lub rozszerzeniem reklam,
  • automatyczne zliczanie połączeń w reklam jako konwersji,
  • używanie w reklamach Google Ads (AdWords) tylko prawdziwych nazw firm,
  • używanie nowych danych do oceny średniej pozycji reklamy wśród wyników wyszukiwania,
  • ocenę reklamy elastycznej przez Googlea jeszcze przed włączeniem jej do kampanii,
  • możliwość podziału w konwersji offline klientów na nowych i powracających,
  • informację o odbiornikach telewizyjnych jako nowym typie urządzeń w kampaniach na Youtubie,
  • wprowadzeniu do reklam na Youtubie rozszerzeń z wezwaniem do działania,
  • uruchomieniu na Youtubie nowych bloków reklamowych,
  • informację o tym, co oznacza w praktyce koniec geoblokowania w handlu internetowym,
  • nowe wymagania, dotyczące kierowania reklam Google Ads (AdWords) do konkretnych klientów,
  • zniesienie blokady reklamowania kryptowalut - ale nie wszędzie i nie u wszystkich reklamodawców.

Pożegnanie ze starym panelem Google Ads

Google odwlekał tę chwilę przez długi czas, aż w końcu się stało - w październiku pożegnaliśmy się ze starym panelem Google Ads. W połowie miesiąca Google rozesłał do swoich reklamodawców informację, że 25 października będzie pierwszym dniem funkcjonowania nowego panelu na wszystkich kontach, bez możliwości użycia poprzedniej wersji.

Czytaj także: Ostateczne pożegnanie ze starym panelem Google Ads

Google dobiera teraz typ kampanii do podanego celu biznesowego

Obecnie przed utworzeniem kampanii reklamodawca może wybrać, na jakim aspekcie zależy mu najbardziej. Do wyboru jest sześć celów biznesowych, związanych np. ze zwiększeniem sprzedaży, budowaniem wizerunku marki czy zwiększeniem ruchu na stronie. Do nich Google automatycznie dobiera typ kampanii, co w praktyce oznacza oczywiście pewne ograniczenia, ale z drugiej strony - może stanowić ważną podpowiedź zwłaszcza dla mniej doświadczonych reklamodawców. Warto jednak pamiętać, że wybranie celu kampanii Google Ads (AdWords) nie wpływa tylko na propozycje typów kampanii. Warto pamiętać, że ma na to znaczenie także dla samych ustawień kampanii, np. jej podtypów, formatów reklam, rozszerzeń reklam czy ustalania stawek. 

Czytaj także: Google dobiera kampanię do celu biznesowego

Uwaga na postępującą automatyzację kampanii Google Ads (AdWords)

Dobór kampanii do celu biznesowego to jeden z objawów zagrożenia, o którym ostatnio piszemy na naszym blogu coraz częściej - postępującej automatyzacji kampanii, która sprawia, że coraz trudniej kontrolować swoje konto i to, co się na nim dzieje. Niestety, w praktyce oznacza to, że zmiany wprowadzane przez Google dość niespodziewanie, mogą też działać na niekorzyść reklamodawcy i przyczyniać się do marnowania pieniędzy przeznaczonego na działania.

Czytaj także: Uwaga na rozszerzenia automatyczne w reklamach tekstowych – jak je wyłączyć? oraz Uwaga na automatycznie zastosowane propozycje reklam

Google wprowadza e-maila do rozszerzeń wiadomości

Wkrótce użytkownicy będą mogli wysłać z poziomu wyszukiwarki nie tylko sms-a, ale także wiadomość e-mailową. Rozwiązanie to ma zostać wzbogacone także o dodatkowe możliwości - wysłanie do klienta automatycznej informacji zwrotnej (np. o dostarczeniu wiadomości i udzieleniu odpowiedzi w ciągu godziny) czy nowe raporty, dotyczące m.in. współczynnika konwersji, który pozwoli sprawdzić, jaki procent kontaktów z potencjalnym klientem zakończył się konwersją.

Czytaj także: Google chce wprowadzić e-maila do rozszerzeń wiadomości

Google nagrywa połączenia z reklam tekstowych

Google nagrywa co prawda tylko niektóre połączenia, na dodatek na razie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i tak może budzić to spory niepokój, czy wkrótce rozwiązanie to nie zostanie wprowadzone też w innych krajach. Nagrywanie dotyczy dotyczy rozszerzeń połączeń i reklam typu Tylko połączenie, które umożliwiają wykonanie połączenia do reklamodawcy już z poziomu wyników wyszukiwania. Google połączenia te monitoruje i nagrywa pod pretekstem obrony przed spamem i potencjalnymi oszustwami, dodatkowo ma też na celu walkę z łamaniem i omijaniem zasad reklamowych.

Czytaj także: Google monitoruje i nagrywa połączenia z reklam tekstowych

Połączenia z reklam Google Ads są teraz zliczane jako konwersje

W listopadzie Google wprowadził dwie nowości, dotyczące połączeń telefonicznych oraz raportów połączeń i wiadomości: 

  • połączenia z rozszerzeń lokalizacji mogą być zliczane jako konwersje (warunkiem jest jednak włączenie raportu połączeń telefonicznych na poziomie całego konta; domyślna długość połączenia, które zostanie zliczone jako konwersja, to 60 sekund, choć wartość tę można też zmienić w ustawieniach);
  • raporty połączeń i wiadomości będą teraz widoczne w karcie głównej rozszerzeń (w karcie głównej rozszerzeń widoczne będą raporty połączeń i wiadomości; dzięki temu reklamodawca będzie wiedział, czy i w jaki sposób dane rozszerzenia wpływają na liczbę połączeń telefonicznych i wiadomości, wysyłanych z poziomu reklamy Google Ads).

Czytaj także: Nowości w raportowaniu połączeń i wiadomości w kampaniach Google Ads

W reklamach będzie można używać tylko prawdziwych nazw firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu Tylko połączenie, będą musieli teraz podawać w tekstach reklam prawdziwe nazwy swoich firm. Google chce w ten sposób walczyć z podawaniem w reklamach branż czy lokalizacji (np. Fryzjer Poznań czy Pomoc Drogowa Warszawa). Dodatkowo także przy odbieraniu połączenia od klienta, który dzwoni po kliknięciu w reklamę typu Tylko połączenie, trzeba będzie rozpocząć rozmowę od podania tej nazwy firmy, którą umieszczono w reklamie.

Czytaj także: Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Średnia pozycja reklamy nie będzie już podawana w liczbach 

Reklamodawcy, przyzwyczajeni do tego, że w kolumnie Średnia pozycja reklamy Google podaje konkretną liczbę, będą musieli się z tym rozwiązaniem pożegnać. Na niektórych kontach Google wprowadził już nowe dane, które pozwolą ocenić pozycję reklam Google Ads (AdWords) w sieci wyszukiwania: procent wyświetleń na najwyższej pozycji, procent wyświetleń na samej górze strony, udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji oraz udział w wyświetleniach na górze strony z wynikami wyszukiwania.

Czytaj także: Nowość od Googlea: precyzyjnie oceń średnią pozycję swojej reklamy

Google pomoże w ocenie reklamy elastycznej

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google:

  • publikacja sugerowanych nagłówków i tekstów reklam już podczas tworzenia elastycznej reklamy;
  • ocena siły oddziaływania reklamy elastycznej już podczas jej tworzenia, co pozwoli na wprowadzenie zmian jeszcze przed publikacją reklamy; ocena ta będzie dostępna także w trakcie trwania kampanii Google Ads (AdWords);
  • możliwość importu istniejących już nagłówków czy tekstów z tych reklam, które zostały już przygotowane wcześniej w ramach tej samej grupy reklam.

Czytaj także: Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Podział na klientów nowych i powracających

Do konwersji offline Google dodał możliwość podziału na klientów nowych i powracających - pozwoli to sprawdzić:

  • na ile kampania Google Ads (AdWords) jest skuteczna, przyciąga uwagę potencjalnego klienta i skłania go do wizyty w sklepie;
  • na ile działania marketingowe i oferta sklepu skłaniają użytkownika do ponownej wizyty i budowania dłuższej relacji.

Aby ustawić podział na klientów nowych i powracających, reklamodawca musi spełnić kilka dodatkowych warunków, np. połączenie konta Google Moja Firma z kontem Google Ads, kierowanie kampanii na odpowiednią lokalizację, tysiące kliknięć reklam i widocznych wyświetleń reklam czy aktywne rozszerzenia lokalizacji.

Czytaj także: Czy klienci wracają do sklepu dzięki kampanii Google Ads?

Telewizja - nowy typ urządzeń w kampaniach prowadzonych na Youtubie

Reklamy na Youtubie nie muszą się wyświetlać tylko na smartfonach czy komputerach - reklamodawcy od kilku tygodni mają do wyboru nowy rodzaj urządzeń, czyli odbiorniki telewizyjne. W ten sposób można precyzyjnie kierować kampanię tylko do tych użytkowników, którzy YT oglądają tylko na telewizorach lub np. prezentować im kompletnie inną kreację graficzną niż użytkownikom pozostałych urządzeń.

Czytaj także: Telewizory - nowy typ urządzeń w kampaniach Google Ads 

W reklamach na Youtubie pojawią się rozszerzenia z wezwaniem do działania

Rozszerzenia z wezwaniem do działania początkowo będzie można ustawić w reklamach TrueView In-Stream, docelowo mają zostać wprowadzone także w reklamach w przerywniku oraz w reklamach wideo TrueView Discovery. Wezwanie do działania reklamodawca stworzy samodzielnie - prawdopodobnie jedynym ograniczeniem będzie liczba znaków.

Rozwiązanie to ma zostać wprowadzone na początku przyszłego roku.

Czytaj także: Nowość: reklamy video wzbogacone o nowe rozszerzenie

Nowe bloki reklamowe mają się pojawić na Youtubie

Google zamierza wyświetlać reklamy na Youtubie jedna po drugiej. Badania potwierdziły bowiem, że na skuteczność reklam na YouTube ma wpływ nie tylko ich długość, ale także częstotliwość ich wyświetlania. Im mniejsza liczba przerw na reklamy, tym lepiej wyglądają dane, dotyczące zachowania użytkowników, czyli rzadsze porzucanie oglądanych treści i większa liczba oglądanych reklam.

Warto jednak zaznaczyć, że widzowie - podobnie jak to jest obecnie - będą mieli możliwość pominięcia niechcianej reklamy.

Czytaj także: Nowe bloki reklamowe pojawią się na YouTube?

Koniec z geoblokowaniem w handlu internetowym

Co prawda nie jest to nowość wprowadzona przez Googlea, ale jest ona na tyle ważna dla reklamodawców prowadzących kampanie produktowe, że postanowiliśmy umieścić ją w naszym zestawieniu. 3 grudnia zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/302, które zabrania blokowania geograficznego w sklepach internetowych. Dzięki niemu klienci z państw EOG (Unii Europejskiej i Norwegii, Islandii oraz Lichtensteinu) mają mieć dostęp do takiej samej oferty, do jakiej dostęp mają klienci pochodzący z kraju, w którym działa sklep. Oferta ma być również ujednolicona nie tylko pod względem znajdujących się w niej produktów i usług, ale i pod względem cen. 

Czytaj także: Koniec geoblokowania w handlu internetowym

Nowe wymagania, dotyczące kierowania reklam Google Ads (AdWords) do konkretnych klientów

Obecnie każdy reklamodawca, który chce kierować reklamy do swoich konkretnych klientów w wyszukiwarce, na Youtubie i Gmailu, musi spełniać wymagania dotyczące:

  • dobrej historii przestrzegania zasad reklamowych Google Ads (AdWords),
  • dobrej historii płatności,
  • odpowiednio długiego czasu, który minął od momentu założenia konta Google Ads (AdWords) - musi to być co najmniej 90 dni,
  • odpowiednio wysokich wydatków (łącznie muszą przekroczyć 50 tys. dol.).

Nowe zasady weszły w życie 22 października u reklamodawców we wszystkich krajach.

Sprawdź także: Kierujesz reklamy Google Ads do konkretnych klientów? Sprawdź nowe wymagania

Znów będzie można reklamować kryptowaluty

Pod koniec września Google zapowiedział zniesienie w październiku w Stanach Zjednoczonych i w Japonii blokady na reklamowanie kryptowalut. Blokada ta została wprowadzona w połowie 2018 roku i dotyczyła następujących produktów:

  1. opcji binarnych i ich odpowiedników,
  2. kryptowalut oraz powiązanych z nimi treści (np. pierwsze oferty na monety, giełdy kryptowalut czy poradniki z zakresu obrotu kryptowalutami).

Zniesienie blokady nie oznacza, że można teraz reklamować kryptowaluty bez żadnych dodatkowych warunków. Reklamować giełdy kryprowalut będzie można tylko w tych przypadkach, gdy są one uregulowane ustawowo, dodatkowo trzeba będzie uzyskać specjalny certyfikat od Googlea.

Czytaj więcej: Reklamy kryptowalut powrócą do Google Ads?

Słowa kluczowe

  • youtube
  • google ads
  • e-commerce

Najnowsze artykuły

Reklamy Google Ads będzie coraz trudniej rozpoznać wśród wyników wyszukiwania

Z napisu ,,Reklama" znika zielony kolor - czcionka ma być teraz czarna, podobnie jak cały tekst reklam. Na razie zmiana ma dotyczyć tylko reklam Google Ads, wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

Odrzucone reklamy nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

Użytkownicy i prowadzący strony na Facebooku znów mogą się spodziewać zmian w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie.