Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google chce przejąć kontrolę nad prowadzeniem kampanii Ads (AdWords)

Część reklamodawców otrzymała kilka dni temu alarmującą wiadomość – Google deklaruje prowadzenie kampanii w imieniu reklamodawcy. Na szczęście, funkcję można wyłączyć, jednak najlepiej zrobić to w określonym terminie.

Automatyzacja kampanii Google Ads do tej pory następowała raczej małymi krokami – po prostu Google wprowadzało nowe rozwiązania, które w kampaniach ustawiane były domyślnie. Teraz jednak Google poszedł krok dalej – nie zaproponował automatyzacji kolejnej funkcji, tylko zadeklarował zarządzanie kampaniami w imieniu reklamodawców – tak, by ci „mogli skupić się na biznesie”. Na szczęście, są i dobre wiadomości – na razie ta opcja nie jest dostępna u wszystkich reklamodawców (zainteresowani dostali informację na e-maila), na dodatek można z tego rozwiązania zrezygnować i to jeszcze zanim Google weźmie nasze kampanie w swoje ręce.

Google chce samodzielnie wprowadzać zmiany w kampaniach

Kilka dni temu, o czym poinformował branżowy portal Search Engine Land, do wybranych skrzynek trafił dość zaskakujący e-mail - o możliwych zmianach w kampaniach. Google chce dać reklamodawcom możliwość skoncentrowania się na swoim biznesie bez konieczności martwienia się o prowadzenie kampanii - tym ma się zająć sam Google. Czego w praktyce można się spodziewać? Zmiany mogą dotyczyć w zasadzie każdego aspektu prowadzenia kampanii czy ustawienia struktury konta – od zmian w grupach reklam, przez modyfikację słów kluczowych i dostosowanie stawek za kliknięcie, aż po edycję treści reklam. To algorytmy Google mają decydować, jakie zmiany w danym momencie będą dla kampanii najlepsze.

Z nowej funkcji najlepiej zrezygnować w ciągu 7 dni. Później też to będzie można zrobić, ale trzeba pamiętać, że po upływie tego terminu Google zacznie samodzielnie wprowadzać zmiany na koncie – lepiej więc pilnować kalendarza, by uniknąć takich niespodzianek.

Stopniowa automatyzacja kampanii Google Ads już trwa

Do tej pory automatyzacja kampanii Google Ads prowadzona była raczej metodą małych kroków. Wymuszało to niestety na reklamodawcach stałą czujność, ponieważ każdego dnia można się było spodziewać nowego rozwiązania, a czasem – przy ustawianiu nowej kampanii – można się było natknąć na domyślnie ustawiane nowe funkcje. Przykłady można mnożyć:

Podsumowanie

Wszystkich rozwiązań, które proponuje w ostatnim czasie Google, oczywiście nie negujemy. Warto jednak pamiętać, że Google argumentami o ułatwieniu prowadzenia kampanii chce przekonać mniej doświadczonych reklamodawców, że prowadzenie kampanii jest na tyle proste, że bez problemu można je ustawić i prowadzić samodzielnie, z ewentualnym wsparciem konsultantów Google. Tymczasem, jak w każdej działającej na rynku firmie, wszystkie rozwiązania i nowości służą przede wszystkim Google i realizacji jego strategii biznesowej – i nie zawsze muszą być to rozwiązania korzystne dla reklamodawców. Czasem może być wręcz przeciwnie i zdanie się zupełnie na algorytmy Google może oznaczać marnowanie budżetu na niepotrzebne kliknięcia.

W tym wypadku na szczęście reklamodawcy mogą w ciągu 7 dni odmówić wsparcia od Google – wtedy funkcja w ogóle nie zostanie na koncie uruchomiona. Dlatego w najbliższym czasie radzimy uważnie sprawdzać skrzynki Gmail, powiązane są z danym kontem Google Ads i wypatrywać wiadomości z tytułem „Zajmiemy się Twoimi kampaniami, abyś Ty mógł skoncentrować się na swojej firmie”. Dzięki temu nowe rozwiązanie nas nie zaskoczy. 

Artykuł o wiadomości można przeczytać tutaj. Czytaj także nasz artykuł: Google AdWords a rozwój sztucznej inteligencji

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.