Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak trendy w wyszukiwaniach wykorzystać w kampaniach Google Ads?

Od kilku miesięcy Google przymierza się do edycji podstrony ze statystykami kampanii - wkrótce mają być tam dostępne aktualne trendy w wyszukiwaniach oraz rekomendacje, które można wprowadzić w nowych lub już działających kampaniach Google Ads.

Kilka tygodni temu Google zapowiedział duże odświeżenie strony ze statystykami - prócz informacji o samych kampaniach reklamodawcy będą mogli tam znaleźć informacje o tym, jakie wyszukiwania dotyczące działalności stają się coraz popularniejsze. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli nie tylko wprowadzić nowe frazy do prowadzonych już kampanii – można pójść bowiem krok dalej i uruchomić nowe usługi czy dodać do sklepu nowe produkty, a następnie – uruchomić promujące je nowe kampanie Google Ads.

Trendy w wyszukiwaniach to nie tylko suche liczby, ale i wskazówki dotyczące kampanii

Czy nowa strona dotycząca statystyk to duża nowość? Nie do końca – nowością może być tutaj fakt, iż trendy i rosnąca popularność konkretnych fraz zostaną tu podane w odniesieniu do kampanii, prowadzonych na danym koncie Google Ads. Nie powinno być tutaj przypadkowych zestawień, ale praktyka pokazuje, że podane informacje mogą być luźno powiązane z promowanymi produktami i usługami.

Kolejna nowość w przypadku trendów to rekomendacje, znane już od dawna reklamodawcom – jest to zbiór podpowiedzi algorytmów Googlea, które mają w teorii usprawnić działanie kampanii i podnieść jej efektywność. Tutaj także Google ma podać wskazówki dotyczące słów kluczowych, budżetu i stawek – ale tylko w kontekście prezentowanych trendów wyszukiwania.

Jak to jednak bywa z podpowiedziami Googlea, zdarza się, że są one przydatne właśnie tylko w teorii, dlatego wiele razy rekomendowaliśmy dokładną analizę każdej ze wskazówek (czytaj także: ,,Google zarekomenduje zmiany w kampaniach AdWords"). Podobną wskazówkę możemy podać również w przypadku trendów w wyszukiwaniach.

Gdzie szukać popularnych fraz, by włączyć je do kampanii Google Ads?

Doświadczeni reklamodawcy znają już co najmniej dwa rozwiązania, z których można korzystać w kampaniach Google Ads – są to planner słów kluczowych (Google Keyword Planner) oraz Google Trends.
Planner słów kluczowych to bezpłatne narzędzie, połączone panelem Google Ads - umożliwia ono sprawdzenie jakich słów szukają użytkownicy, którzy mogliby być zainteresowani konkretną ofertą, jaka jest popularność danej frazy wśród reklamodawców czy jaki będzie przybliżony koszt za kliknięcie w reklamę (co pozwala oszacować koszty kampanii).

Dane, które można pozyskać z Google Trends, nie są już aż tak precyzyjne - tutaj można sprawdzić z kolei najpopularniejsze wyszukiwania w Google w danym okresie. Dostępne są dane dla całego świata oraz dla wybranych krajów (w tym Polski). Ze względu na to, że informacje są tu podawane zbiorczo, istnieje małe prawdopodobieństwo, że będą one masowo wykorzystywane w kampaniach. Przykładowo w 2020 roku w Polsce najpopularniejsze hasła związane były z koronawirusem, wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych i Polsce oraz serialami ,,Dom z Papieru" i ,,Gambit królowej". Dużym zainteresowaniem cieszyły się także zapytania typu ,,jak zrobić maseczkę bez szycia", ,,jak zrobić płyn antybakteryjny" czy ,,jak zrobić zakwas na chleb".

Jako ciekawostkę możemy też tu podać również Google Shopping Insights, które umożliwia przeglądanie i porównywanie zainteresowania konkretnymi markami lub produktami w dowolnym okresie czasu. Niestety, dwa lata temu, kiedy pisaliśmy o tym narzędziu po raz pierwszy, było ono dostępne tylko na terenie Stanów Zjednoczonych i na razie nic się jeszcze w tej kwestii nie zmieniło.

Czytaj także:
Google Shopping Insights podpowie, jakich produktów szukają konsumenci
Skąd pozyskiwać słowa kluczowe do kampanii Google Ads?



Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.