Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Shopping Insights podpowie, jakich produktów szukają konsumenci

Odświeżone niedawno narzędzie – Google Shopping Insights – pozwala na przeglądanie i porównywanie zainteresowania konkretnymi markami lub produktami w dowolnym okresie czasu. Niestety, narzędzie działa obecnie jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Google Shopping Insights to zaawansowane narzędzie, dzięki któremu można śledzić trendy w wyszukiwaniach poszczególnych produktów (określonych co do modelu) i marek w różnych regionach Stanów Zjednoczonych. Dziś Shopping Insights daje dostęp do danych dotyczących ponad 55 tysięcy produktów, 45 tysięcy marek należących do 5 tysięcy kategorii.

Co sprawdzimy w Google Shopping Insights?

Po przejściu na stronę Google Shopping Insights i wpisaniu w okno wyszukiwarki nazwy produktu, marki lub wybraniu z listy danej kategorii produktów możemy zobaczyć, jak kształtowało się zainteresowanie wybranym tematem w danym okresie czasu (możemy cofnąć się maksymalnie o rok). Oprócz podania zakresu czasowego możemy także wybrać wartość Shopping Season, czyli sprawdzić, jak na liczbę wyszukań dotyczących danego produktu czy marki wpływały takie okazje, jak Black Friday, Walentynki czy okres okołoświąteczny. Wyniki można zawęzić do wyszukiwań przeprowadzonych tylko za pomocą smartfona lub tylko z komputera stacjonarnego.


W przypadku wybrania całej kategorii produktów, Google Shopping Insights pokaże nam także listę najpopularniejszych w danym okresie marek do niej należących. Wyniki wyszukiwania zostaną także pokazane na klikalnej mapie USA – po kliknięciu w dany region (nie zawsze jest to cały stan) można je analizować na mniejszym obszarze.

Adidas czy Nike?

Odświeżone narzędzie Google pozwala także na porównywanie danych dla kilku (maksymalnie czterech) marek, produktów czy branż. Dzięki niemu możemy sprawdzić, jak radzą sobie konkurencyjne marki i która z nich jest częściej wyszukiwana przez konsumentów.

Wszystkie podawane przez Google Shopping Insights dane można pobrać w formie plików CSV. Dzięki Google Shopping Insights można również sprawdzić, w jakich kategoriach produktów użytkownicy sieci szukają ich po marce, a w jakich po ich cechach („laptop Asus” a „lekki laptop”).

Narzędzie pozwala na zasubskrybowanie cotygodniowych lub comiesięcznych raportów dotyczących kategorii, marki lub produktu przesyłanych bezpośrednio na podanego maila. Wiadomości zawierają dodatkowe informacje o najnowszych trendach powiązanych z podaną tematyką.

Na razie nie wiadomo, czy można spodziewać się Google Shopping Insights dla innych państw. Więcej o tym narzędziu można przeczytać na oficjalnym blogu Google Ads we wpisie "Explore product search trends with Shopping Insights".

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.