Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google Shopping Insights podpowie, jakich produktów szukają konsumenci

25—02—2019

Odświeżone niedawno narzędzie – Google Shopping Insights – pozwala na przeglądanie i porównywanie zainteresowania konkretnymi markami lub produktami w dowolnym okresie czasu. Niestety, narzędzie działa obecnie jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Google Shopping Insights to zaawansowane narzędzie, dzięki któremu można śledzić trendy w wyszukiwaniach poszczególnych produktów (określonych co do modelu) i marek w różnych regionach Stanów Zjednoczonych. Dziś Shopping Insights daje dostęp do danych dotyczących ponad 55 tysięcy produktów, 45 tysięcy marek należących do 5 tysięcy kategorii.

Co sprawdzimy w Google Shopping Insights?

Po przejściu na stronę Google Shopping Insights i wpisaniu w okno wyszukiwarki nazwy produktu, marki lub wybraniu z listy danej kategorii produktów możemy zobaczyć, jak kształtowało się zainteresowanie wybranym tematem w danym okresie czasu (możemy cofnąć się maksymalnie o rok). Oprócz podania zakresu czasowego możemy także wybrać wartość Shopping Season, czyli sprawdzić, jak na liczbę wyszukań dotyczących danego produktu czy marki wpływały takie okazje, jak Black Friday, Walentynki czy okres okołoświąteczny. Wyniki można zawęzić do wyszukiwań przeprowadzonych tylko za pomocą smartfona lub tylko z komputera stacjonarnego.


W przypadku wybrania całej kategorii produktów, Google Shopping Insights pokaże nam także listę najpopularniejszych w danym okresie marek do niej należących. Wyniki wyszukiwania zostaną także pokazane na klikalnej mapie USA – po kliknięciu w dany region (nie zawsze jest to cały stan) można je analizować na mniejszym obszarze.

Adidas czy Nike?

Odświeżone narzędzie Google pozwala także na porównywanie danych dla kilku (maksymalnie czterech) marek, produktów czy branż. Dzięki niemu możemy sprawdzić, jak radzą sobie konkurencyjne marki i która z nich jest częściej wyszukiwana przez konsumentów.

Wszystkie podawane przez Google Shopping Insights dane można pobrać w formie plików CSV. Dzięki Google Shopping Insights można również sprawdzić, w jakich kategoriach produktów użytkownicy sieci szukają ich po marce, a w jakich po ich cechach („laptop Asus” a „lekki laptop”).

Narzędzie pozwala na zasubskrybowanie cotygodniowych lub comiesięcznych raportów dotyczących kategorii, marki lub produktu przesyłanych bezpośrednio na podanego maila. Wiadomości zawierają dodatkowe informacje o najnowszych trendach powiązanych z podaną tematyką.

Na razie nie wiadomo, czy można spodziewać się Google Shopping Insights dla innych państw. Więcej o tym narzędziu można przeczytać na oficjalnym blogu Google Ads we wpisie "Explore product search trends with Shopping Insights".

Słowa kluczowe

  • Google Shopping insights
  • kampanie produktowe
  • google shopping

Najnowsze artykuły

Reklamy Google Ads będzie coraz trudniej rozpoznać wśród wyników wyszukiwania

Z napisu ,,Reklama" znika zielony kolor - czcionka ma być teraz czarna, podobnie jak cały tekst reklam. Na razie zmiana ma dotyczyć tylko reklam Google Ads, wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

Odrzucone reklamy nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

Użytkownicy i prowadzący strony na Facebooku znów mogą się spodziewać zmian w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie.