Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Zdobądź nawet 10 tysięcy dolarów na kampanię Google Ads w programie Google Ad Grants

25—06—2018

Google Ad Grants to przeznaczony dla organizacji pożytku publicznego (organizacji non profit) program pozwalający korzystać z wielu narzędzi Google za darmo. Co więcej, w przypadku kampanii Google Ads, Google może przyznać danej organizacji nawet 10 tysięcy dolarów miesięcznie na prowadzenie kampanii.

Google Ad Grants to program skierowany do organizacji non profit. Dzięki niemu można promować daną inicjatywę za pomocą systemu Google Ads lub Google Ads Express zupełnie za darmo. Kto może wziąć udział w programie i jak do niego przystąpić? Jakie kryteria należy spełnić?

Dla kogo Google Ad Grants?

Aby wziąć udział w programie, trzeba przede wszystkim posiadać status organizacji pożytku publicznego, czyli spełniać określone przez ustawodawcę wymagania – m.in. prowadzić działalność na rzecz pożytku publicznego, na tę działalność przeznaczać nadwyżkę przychodów nad kosztami, posiadać statut i wpis do KRS, sporządzać ogólnodostępne merytoryczne sprawozdania roczne. Szczegółową definicję prawną i informacje na temat tworzenia organizacji pożytku publicznego można znaleźć na stronie Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

Kolejnym wymogiem, jaki musi spełnić organizacja, jest rejestracja na platformie TechSoup.com. TechSoup od lat wspiera organizacje non profit zapewniając im darmowy dostęp do technologii i oprogramowania. Dzięki rejestracji można korzystać z programów m.in. takich wydawców i firm, jak Adobe, Microsoft, Bitdefender, Box czy Autodesk. Poprzez rejestrację na platformie organizacje uzyskują także darmowy dostęp właśnie do usług Google czy Office365. Do końca ubiegłego roku z takiej formy wsparcia skorzystało ponad 6 500 instytucji. W samym programie Google Ad Grants wzięło natomiast udział już 35 tysięcy organizacji.

Google zastrzega, że pomimo spełniania wymienionych powyżej kryteriów w programie nie mogą brać udziału szkoły i uczelnie, instytucje i organizacje rządowe oraz placówki służby zdrowia. Placówkom edukacyjnym Google proponuje udział w programie Google for Education.

Co daje udział w programie?

Po przejściu przez proces weryfikacji na platformie TechSoup.com i w samym Google organizacja może stworzyć konto w Google Ads lub Google Ads Express (dlaczego nie polecamy drugiego rozwiązania dowiesz się z wpisu „Google Ads Express: czym różni się od Google Ads?”). Podczas procesu zakładania konta bardzo ważne jest, by pominąć kroki dotyczące płatności (podpinania karty kredytowej itd.). Google wyraźnie zastrzega, że pobrane środki, nie będą zwracane:

Pamiętaj, że jeśli omyłkowo podasz informacje rozliczeniowe na koncie Google Ads, nie otrzymasz od nas zwrotu ewentualnych kosztów. Zgodnie z instrukcją tworzenia konta Google Ad Grants nie należy podawać informacji o karcie kredytowej w trakcie zakładania konta Google Ads. Odpowiedzialność finansową ponosi użytkownik, który poda takie informacje.

Konto biorące udział w programie Ad Grants ma wykorzystywać jedynie pieniądze otrzymane na reklamy od Google, nawet do 10 tysięcy dolarów miesięcznie. Kiedy zostaną one przyznane? Gdy utworzone na koncie kampanie spełnią wszystkie wymagania Google.

Wymagania, jakie musi spełniać kampania i witryna w programie Ad Grants

Oprócz ogólnych zasad obowiązujących wszystkich reklamodawców korzystających z Google Ads, organizacje biorące udział w programie Ad Grants muszą spełnić dodatkowe warunki, m.in.:

  • w kampaniach nie może być fraz kluczowych z wynikiem jakości wynoszącym 2 i niższym,
  • w kampaniach nie można używać fraz jednowyrazowych (poza kilkoma wyjątkami, m.in. nazwą organizacji czy np. konkretnej choroby, z którą ona walczy),
  • w kampaniach nie można używać zbyt ogólnych fraz kluczowych,
  • w każdej kampanii powinny być przynajmniej dwie grupy reklam, a każda grupa reklam przynajmniej dwie reklamy,
  • do reklam muszą być dodane minimum dwa rozszerzenia z linkami do podstron,
  • kampania musi być kierowana na teren, na którym działa dana organizacja (np. biorąca udział w programie polska fundacja zajmująca się nauczaniem języka polskiego jako obcego nie może kierować swoich reklam na lokalizacje znajdujące się poza granicami kraju),
  • organizacja musi posiadać własną stronę internetową (strony korzystające z z platform zewnętrznych, np. do obsługi płatności, muszą przejść dodatkową weryfikację),
  • w witrynie nie można wyświetlać reklam AdSense ani z sieci partnerskich,
  • strona musi zawierać wyraźny opis misji organizacji,
  • działalność komercyjna nie może stanowić głównego celu witryny,
  • witryna musi być kompletna i aktualna, nie powinna zawierać uszkodzonych linków, a jej nieuzupełnione jeszcze części nie powinny być widoczne.

Szczegółowy opis wszystkich zasad związanych z prowadzeniem kampanii w Google Ads w ramach programu Google Ad Grants znajdziesz w Przewodniku dotyczącym zachowania zgodności z zasadami kont Ad Grants od Google. Kampanie prowadzone na koncie muszą również osiągać określone rezultaty, np. łączny współczynnik CTR (klikalności) nie może być niższy, niż 5%. Takich wymagań związanych z wynikami nie muszą spełnić organizacje, które zdecydują się na prowadzenie kampanii w Google Ads Express. Osoby zarządzające kontem mają także obowiązek corocznego wypełniania specjalnych ankiet dla beneficjentów programu Ad Grants. Jego niedopełnienie grozi dezaktywacją konta (na szczęście można je przywrócić).

Podsumowanie

Mimo tych wymogów program Ad Grants stanowi ciekawą ofertę dla wszystkich organizacji pożytku publicznego, których nie stać na promowanie swoich działań w Google Ads. Udział w programie pozwala na wykorzystanie potencjału systemu reklamowego Google Ads bez bezpośredniego narażania się na koszty, które sięgają zwykle od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Choć cała procedura rejestracji i uruchomienia konta może wydawać się skomplikowana, możliwe efekty kampanii na pewno są jej warte. Warunkiem jest odpowiednia konfiguracja kampanii i dopasowanie treści poszczególnych reklam. Polecamy korzystanie ze wskazówek Google oraz naszego kursu Google Ads. W razie wątpliwości zapraszamy także do kontaktu.

Słowa kluczowe

  • kampanie adwords
  • ad grants
  • opp

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?