Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zdobądź nawet 10 tysięcy dolarów na kampanię Google Ads w programie Google Ad Grants

Google Ad Grants to przeznaczony dla organizacji pożytku publicznego (organizacji non profit) program pozwalający korzystać z wielu narzędzi Google za darmo. Co więcej, w przypadku kampanii Google Ads, Google może przyznać danej organizacji nawet 10 tysięcy dolarów miesięcznie na prowadzenie kampanii.

Google Ad Grants to program skierowany do organizacji non profit. Dzięki niemu można promować daną inicjatywę za pomocą systemu Google Ads lub Google Ads Express zupełnie za darmo. Kto może wziąć udział w programie i jak do niego przystąpić? Jakie kryteria należy spełnić?

Dla kogo Google Ad Grants?

Aby wziąć udział w programie, trzeba przede wszystkim posiadać status organizacji pożytku publicznego, czyli spełniać określone przez ustawodawcę wymagania – m.in. prowadzić działalność na rzecz pożytku publicznego, na tę działalność przeznaczać nadwyżkę przychodów nad kosztami, posiadać statut i wpis do KRS, sporządzać ogólnodostępne merytoryczne sprawozdania roczne. Szczegółową definicję prawną i informacje na temat tworzenia organizacji pożytku publicznego można znaleźć na stronie Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

Kolejnym wymogiem, jaki musi spełnić organizacja, jest rejestracja na platformie TechSoup.com. TechSoup od lat wspiera organizacje non profit zapewniając im darmowy dostęp do technologii i oprogramowania. Dzięki rejestracji można korzystać z programów m.in. takich wydawców i firm, jak Adobe, Microsoft, Bitdefender, Box czy Autodesk. Poprzez rejestrację na platformie organizacje uzyskują także darmowy dostęp właśnie do usług Google czy Office365. Do końca ubiegłego roku z takiej formy wsparcia skorzystało ponad 6 500 instytucji. W samym programie Google Ad Grants wzięło natomiast udział już 35 tysięcy organizacji.

Google zastrzega, że pomimo spełniania wymienionych powyżej kryteriów w programie nie mogą brać udziału szkoły i uczelnie, instytucje i organizacje rządowe oraz placówki służby zdrowia. Placówkom edukacyjnym Google proponuje udział w programie Google for Education.

Co daje udział w programie?

Po przejściu przez proces weryfikacji na platformie TechSoup.com i w samym Google organizacja może stworzyć konto w Google Ads lub Google Ads Express (dlaczego nie polecamy drugiego rozwiązania dowiesz się z wpisu „Google Ads Express: czym różni się od Google Ads?”). Podczas procesu zakładania konta bardzo ważne jest, by pominąć kroki dotyczące płatności (podpinania karty kredytowej itd.). Google wyraźnie zastrzega, że pobrane środki, nie będą zwracane:

Pamiętaj, że jeśli omyłkowo podasz informacje rozliczeniowe na koncie Google Ads, nie otrzymasz od nas zwrotu ewentualnych kosztów. Zgodnie z instrukcją tworzenia konta Google Ad Grants nie należy podawać informacji o karcie kredytowej w trakcie zakładania konta Google Ads. Odpowiedzialność finansową ponosi użytkownik, który poda takie informacje.

Konto biorące udział w programie Ad Grants ma wykorzystywać jedynie pieniądze otrzymane na reklamy od Google, nawet do 10 tysięcy dolarów miesięcznie. Kiedy zostaną one przyznane? Gdy utworzone na koncie kampanie spełnią wszystkie wymagania Google.

Wymagania, jakie musi spełniać kampania i witryna w programie Ad Grants

Oprócz ogólnych zasad obowiązujących wszystkich reklamodawców korzystających z Google Ads, organizacje biorące udział w programie Ad Grants muszą spełnić dodatkowe warunki, m.in.:

Szczegółowy opis wszystkich zasad związanych z prowadzeniem kampanii w Google Ads w ramach programu Google Ad Grants znajdziesz w Przewodniku dotyczącym zachowania zgodności z zasadami kont Ad Grants od Google. Kampanie prowadzone na koncie muszą również osiągać określone rezultaty, np. łączny współczynnik CTR (klikalności) nie może być niższy, niż 5%. Takich wymagań związanych z wynikami nie muszą spełnić organizacje, które zdecydują się na prowadzenie kampanii w Google Ads Express. Osoby zarządzające kontem mają także obowiązek corocznego wypełniania specjalnych ankiet dla beneficjentów programu Ad Grants. Jego niedopełnienie grozi dezaktywacją konta (na szczęście można je przywrócić).

Podsumowanie

Mimo tych wymogów program Ad Grants stanowi ciekawą ofertę dla wszystkich organizacji pożytku publicznego, których nie stać na promowanie swoich działań w Google Ads. Udział w programie pozwala na wykorzystanie potencjału systemu reklamowego Google Ads bez bezpośredniego narażania się na koszty, które sięgają zwykle od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Choć cała procedura rejestracji i uruchomienia konta może wydawać się skomplikowana, możliwe efekty kampanii na pewno są jej warte. Warunkiem jest odpowiednia konfiguracja kampanii i dopasowanie treści poszczególnych reklam. Polecamy korzystanie ze wskazówek Google oraz naszego kursu Google Ads. W razie wątpliwości zapraszamy także do kontaktu.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.