Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Zdobądź nawet 10 tysięcy dolarów na kampanię AdWords w programie Google Ad Grants

25—06—2018

Google Ad Grants to przeznaczony dla organizacji pożytku publicznego (organizacji non profit) program pozwalający korzystać z wielu narzędzi Google za darmo. Co więcej, w przypadku kampanii AdWords, Google może przyznać danej organizacji nawet 10 tysięcy dolarów miesięcznie na prowadzenie kampanii.

Google Ad Grants to program skierowany do organizacji non profit. Dzięki niemu można promować daną inicjatywę za pomocą systemu Google AdWords lub AdWords Express zupełnie za darmo. Kto może wziąć udział w programie i jak do niego przystąpić? Jakie kryteria należy spełnić?

Dla kogo Google Ad Grants?

Aby wziąć udział w programie, trzeba przede wszystkim posiadać status organizacji pożytku publicznego, czyli spełniać określone przez ustawodawcę wymagania – m.in. prowadzić działalność na rzecz pożytku publicznego, na tę działalność przeznaczać nadwyżkę przychodów nad kosztami, posiadać statut i wpis do KRS, sporządzać ogólnodostępne merytoryczne sprawozdania roczne. Szczegółową definicję prawną i informacje na temat tworzenia organizacji pożytku publicznego można znaleźć na stronie Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

Kolejnym wymogiem, jaki musi spełnić organizacja, jest rejestracja na platformie TechSoup.com. TechSoup od lat wspiera organizacje non profit zapewniając im darmowy dostęp do technologii i oprogramowania. Dzięki rejestracji można korzystać z programów m.in. takich wydawców i firm, jak Adobe, Microsoft, Bitdefender, Box czy Autodesk. Poprzez rejestrację na platformie organizacje uzyskują także darmowy dostęp właśnie do usług Google czy Office365. Do końca ubiegłego roku z takiej formy wsparcia skorzystało ponad 6 500 instytucji. W samym programie Google Ad Grants wzięło natomiast udział już 35 tysięcy organizacji.

Google zastrzega, że pomimo spełniania wymienionych powyżej kryteriów w programie nie mogą brać udziału szkoły i uczelnie, instytucje i organizacje rządowe oraz placówki służby zdrowia. Placówkom edukacyjnym Google proponuje udział w programie Google for Education.

Co daje udział w programie?

Po przejściu przez proces weryfikacji na platformie TechSoup.com i w samym Google organizacja może stworzyć konto w AdWords lub AdWords Express (dlaczego nie polecamy drugiego rozwiązania dowiesz się z wpisu „AdWords Express: czym różni się od Google AdWords?”). Podczas procesu zakładania konta bardzo ważne jest, by pominąć kroki dotyczące płatności (podpinania karty kredytowej itd.). Google wyraźnie zastrzega, że pobrane środki, nie będą zwracane:

Pamiętaj, że jeśli omyłkowo podasz informacje rozliczeniowe na koncie AdWords, nie otrzymasz od nas zwrotu ewentualnych kosztów. Zgodnie z instrukcją tworzenia konta Google Ad Grants nie należy podawać informacji o karcie kredytowej w trakcie zakładania konta AdWords. Odpowiedzialność finansową ponosi użytkownik, który poda takie informacje.

Konto biorące udział w programie Ad Grants ma wykorzystywać jedynie pieniądze otrzymane na reklamy od Google, nawet do 10 tysięcy dolarów miesięcznie. Kiedy zostaną one przyznane? Gdy utworzone na koncie kampanie spełnią wszystkie wymagania Google.

Wymagania, jakie musi spełniać kampania i witryna w programie Ad Grants

Oprócz ogólnych zasad obowiązujących wszystkich reklamodawców korzystających z Google AdWords, organizacje biorące udział w programie Ad Grant muszą spełnić dodatkowe warunki, m.in.:

  • w kampaniach nie może być fraz kluczowych z wynikiem jakości wynoszącym 2 i niższym,
  • w kampaniach nie można używać fraz jednowyrazowych (poza kilkoma wyjątkami, m.in. nazwą organizacji czy np. konkretnej choroby, z którą ona walczy),
  • w kampaniach nie można używać zbyt ogólnych fraz kluczowych,
  • w każdej kampanii powinny być przynajmniej dwie grupy reklam, a każda grupa reklam przynajmniej dwie reklamy,
  • do reklam muszą być dodane minimum dwa rozszerzenia z linkami do podstron,
  • kampania musi być kierowana na teren, na którym działa dana organizacja (np. biorąca udział w programie polska fundacja zajmująca się nauczaniem języka polskiego jako obcego nie może kierować swoich reklam na lokalizacje znajdujące się poza granicami kraju),
  • organizacja musi posiadać własną stronę internetową (strony korzystające z z platform zewnętrznych, np. do obsługi płatności, muszą przejść dodatkową weryfikację),
  • w witrynie nie można wyświetlać reklam AdSense ani z sieci partnerskich,
  • strona musi zawierać wyraźny opis misji organizacji,
  • działalność komercyjna nie może stanowić głównego celu witryny,
  • witryna musi być kompletna i aktualna, nie powinna zawierać uszkodzonych linków, a jej nieuzupełnione jeszcze części nie powinny być widoczne.

Szczegółowy opis wszystkich zasad związanych z prowadzeniem kampanii w AdWords w ramach programu Google Ad Grants znajdziesz w Przewodniku dotyczącym zachowania zgodności z zasadami kont Ad Grants od Google. Kampanie prowadzone na koncie muszą również osiągać określone rezultaty, np. łączny współczynnik CTR (klikalności) nie może być niższy, niż 5%. Takich wymagań związanych z wynikami nie muszą spełnić organizacje, które zdecydują się na prowadzenie kampanii w AdWords Express. Osoby zarządzające kontem mają także obowiązek corocznego wypełniania specjalnych ankiet dla beneficjentów programu Ad Grants. Jego niedopełnienie grozi dezaktywacją konta (na szczęście można je przywrócić).

Podsumowanie

Mimo tych wymogów program Ad Grants stanowi ciekawą ofertę dla wszystkich organizacji pożytku publicznego, których nie stać na promowanie swoich działań w Google AdWords. Udział w programie pozwala na wykorzystanie potencjału systemu reklamowego Google AdWords bez bezpośredniego narażania się na koszty, które sięgają zwykle od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Choć cała procedura rejestracji i uruchomienia konta może wydawać się skomplikowana, możliwe efekty kampanii na pewno są jej warte. Warunkiem jest odpowiednia konfiguracja kampanii i dopasowanie treści poszczególnych reklam. Polecamy korzystanie ze wskazówek Google oraz naszego kursu AdWords. W razie wątpliwości zapraszamy także do kontaktu.

Słowa kluczowe

  • kampanie adwords
  • ad grants
  • opp

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.