Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Hotel Ads: płatna wersja Google Maps dla hoteli?

Google Hotel Ads to przeznaczone dla hoteli i miejsc świadczących usługi noclegowe narzędzie pozwalające reklamować się w wyszukiwarce w sposób zbliżony do platform typu booking.com. Jakie możliwości daje Google Hotel Ads?

To dzięki Google Hotel Ads reklamy hoteli mogą wyświetlać się w wyszukiwarce bezpośrednio na mapie – choć pierwsze miejsca na liście wyników wyszukiwania nadal należą do reklam Google AdWords (o wykorzystaniu AdWords w branży hotelarskiej możesz przeczytać w artykule „Nie tylko Booking.com: wykorzystaj Google AdWords do promowania swojego hotelu w sieci”), zaraz pod nimi wyświetla się obszerny boks z mapą z zaznaczonymi cenami oraz listą kilku hoteli znajdujących się w pobliżu wyszukiwanej lokalizacji:



Ceny wybranych hoteli oraz pozycje znajdujące się na liście pod mapą (warto zauważyć, że organiczne wyniki wyszukiwania wyświetlają się dopiero pod reklamami AdWords i całym boksem) nie są oczywiście dobrane przypadkowo: to właśnie dzięki Google Hotel Ads właśnie te wyniki pojawią się w odpowiedzi na nasze wyszukiwanie. Informację o tym, że mamy do czynienia z płatnymi wynikami wyszukiwania, zobaczymy dopiero po kliknięciu w mapę: pod nazwą hotelu na liście po lewej stronie wyświetli się zielony napis „Reklama” w ramce znany z reklam tekstowych AdWords:


Tutaj będziemy mieć również o wiele więcej możliwości, m.in. filtrowania wyników wyszukiwania, obejrzenia konkretnego hotelu po najechaniu kursorem na etykietę z ceną umieszczoną na mapie czy, wreszcie, rezerwacji miejsca w wybranym terminie. Hotel Ads spełnia tu więc rolę podobną do innych platform zewnętrznych (takich, jak booking.com czy kayak.com) umożliwiających przeglądanie ofert wielu hoteli w jednym miejscu oraz rezerwację za pośrednictwem serwisu.

Oprócz etykiet z cenami na mapie widać również granatowe kropki – to oznaczenia hoteli, które nie zainwestowały w Google Hotel Ads i korzystają ze zwykłych wizytówek w Mapach Google. Przewaga wyników płatnych nad bezpłatnymi jest więc widoczna gołym okiem. Niestety, w rezultacie wszystkie promujące swoje usługi za pomocą Hotel Ads miejsce konkurują ceną. To je porównujemy najpierw, przeglądając mapę. Jeśli zależy nam dodatkowo na konkretnej lokalizacji, nasz wybór zdeterminuje również położenie hotelu.

Czy w takim kontekście warto inwestować w reklamę za pośrednictwem Google Hotel Ads? Aby rozpocząć korzystanie z narzędzia, hotel czy inne miejsce świadczące usługi noclegowe musi podjąć współpracę z kolejnym partnerem zewnętrznym wybranym z listy proponowanej przez Google. Dlaczego do tego typu reklamy wymagana jest obsługa zewnętrznej firmy? Związane jest to z możliwością rezerwowania noclegów w wyszukiwarce oraz wyświetlaniem informacji o ich koszcie i dostępności. Dla reklam w Hotel Ads konieczna jest integracja hotelowego systemu bookingowego z tym przygotowanym przez Google. Dla wielu mniejszych hoteli może stanowić to problem – w takim wypadku warto rozważyć kampanię w sieci wyszukiwania AdWords. Pozwoli nam ona nie tylko wyświetlić się nad wynikami z Hotel Ads, ale i uniknąć konkurowania ceną. W reklamie tekstowej jesteśmy w stanie przekonać potencjalnego gościa czymś więcej i wyróżnić się na tle konkurencji. Równolegle warto zadbać o kompletną i atrakcyjną wizytówkę hotelu na w Google Moja Firma i w Mapach Google. Jeśli nie założymy jej samodzielnie, a użytkownicy wyszukiwarki będą danego miejsca szukać i je oceniać, Google stworzy taką wizytówkę automatycznie. Co prawda potem można zgłosić swoje prawa do niej, warto jednak zawczasu świadomie kreować wizerunek danego miejsca w sieci.

Więcej o możliwościach wykorzystania Google AdWords w branży hotelarskiej przeczytasz w tekście „Nie tylko Booking.com: wykorzystaj Google AdWords do promowania swojego hotelu w sieci”.

Od 24 lipca Google Hotel Ads – do tej pory osobna usługa – stanie się częścią systemu reklamowego Google Ads. więcej na ten temat przeczytasz w tekście: „Koniec Google Hotel Ads: od 24 lipca kampanię promującą hotel ustawimy w Google Ads”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.