Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google Hotel Ads: płatna wersja Google Maps dla hoteli?

11—07—2018

Google Hotel Ads to przeznaczone dla hoteli i miejsc świadczących usługi noclegowe narzędzie pozwalające reklamować się w wyszukiwarce w sposób zbliżony do platform typu booking.com. Jakie możliwości daje Google Hotel Ads?

To dzięki Google Hotel Ads reklamy hoteli mogą wyświetlać się w wyszukiwarce bezpośrednio na mapie – choć pierwsze miejsca na liście wyników wyszukiwania nadal należą do reklam Google AdWords (o wykorzystaniu AdWords w branży hotelarskiej możesz przeczytać w artykule „Nie tylko Booking.com: wykorzystaj Google AdWords do promowania swojego hotelu w sieci”), zaraz pod nimi wyświetla się obszerny boks z mapą z zaznaczonymi cenami oraz listą kilku hoteli znajdujących się w pobliżu wyszukiwanej lokalizacji:



Ceny wybranych hoteli oraz pozycje znajdujące się na liście pod mapą (warto zauważyć, że organiczne wyniki wyszukiwania wyświetlają się dopiero pod reklamami AdWords i całym boksem) nie są oczywiście dobrane przypadkowo: to właśnie dzięki Google Hotel Ads właśnie te wyniki pojawią się w odpowiedzi na nasze wyszukiwanie. Informację o tym, że mamy do czynienia z płatnymi wynikami wyszukiwania, zobaczymy dopiero po kliknięciu w mapę: pod nazwą hotelu na liście po lewej stronie wyświetli się zielony napis „Reklama” w ramce znany z reklam tekstowych AdWords:


Tutaj będziemy mieć również o wiele więcej możliwości, m.in. filtrowania wyników wyszukiwania, obejrzenia konkretnego hotelu po najechaniu kursorem na etykietę z ceną umieszczoną na mapie czy, wreszcie, rezerwacji miejsca w wybranym terminie. Hotel Ads spełnia tu więc rolę podobną do innych platform zewnętrznych (takich, jak booking.com czy kayak.com) umożliwiających przeglądanie ofert wielu hoteli w jednym miejscu oraz rezerwację za pośrednictwem serwisu.

Oprócz etykiet z cenami na mapie widać również granatowe kropki – to oznaczenia hoteli, które nie zainwestowały w Google Hotel Ads i korzystają ze zwykłych wizytówek w Mapach Google. Przewaga wyników płatnych nad bezpłatnymi jest więc widoczna gołym okiem. Niestety, w rezultacie wszystkie promujące swoje usługi za pomocą Hotel Ads miejsce konkurują ceną. To je porównujemy najpierw, przeglądając mapę. Jeśli zależy nam dodatkowo na konkretnej lokalizacji, nasz wybór zdeterminuje również położenie hotelu.

Czy w takim kontekście warto inwestować w reklamę za pośrednictwem Google Hotel Ads? Aby rozpocząć korzystanie z narzędzia, hotel czy inne miejsce świadczące usługi noclegowe musi podjąć współpracę z kolejnym partnerem zewnętrznym wybranym z listy proponowanej przez Google. Dlaczego do tego typu reklamy wymagana jest obsługa zewnętrznej firmy? Związane jest to z możliwością rezerwowania noclegów w wyszukiwarce oraz wyświetlaniem informacji o ich koszcie i dostępności. Dla reklam w Hotel Ads konieczna jest integracja hotelowego systemu bookingowego z tym przygotowanym przez Google. Dla wielu mniejszych hoteli może stanowić to problem – w takim wypadku warto rozważyć kampanię w sieci wyszukiwania AdWords. Pozwoli nam ona nie tylko wyświetlić się nad wynikami z Hotel Ads, ale i uniknąć konkurowania ceną. W reklamie tekstowej jesteśmy w stanie przekonać potencjalnego gościa czymś więcej i wyróżnić się na tle konkurencji. Równolegle warto zadbać o kompletną i atrakcyjną wizytówkę hotelu na w Google Moja Firma i w Mapach Google. Jeśli nie założymy jej samodzielnie, a użytkownicy wyszukiwarki będą danego miejsca szukać i je oceniać, Google stworzy taką wizytówkę automatycznie. Co prawda potem można zgłosić swoje prawa do niej, warto jednak zawczasu świadomie kreować wizerunek danego miejsca w sieci.

Więcej o możliwościach wykorzystania Google AdWords w branży hotelarskiej przeczytasz w tekście „Nie tylko Booking.com: wykorzystaj Google AdWords do promowania swojego hotelu w sieci”.

Od 24 lipca Google Hotel Ads – do tej pory osobna usługa – stanie się częścią systemu reklamowego Google Ads. więcej na ten temat przeczytasz w tekście: „Koniec Google Hotel Ads: od 24 lipca kampanię promującą hotel ustawimy w Google Ads”.

Słowa kluczowe

  • booking.com
  • adwords
  • promocja hotelu
  • hotel ads

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.