Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Koniec płatności ręcznych w Google Ads?

Płatności ręczne pozwalają na dokładne kontrolowanie wydatków na kliknięcia w Google Ads – na reklamy zostanie wykorzystane tylko tyle środków, ile zostało przelanych na indywidualne konto reklamodawcy utworzone przez Google.

Ustawienie tzw. płatności ręcznych w Google Ads powoduje, że aby wyświetlać reklamy w wyszukiwarce i innych miejscach w sieci, trzeba wcześniej doładować konto, czyli przelać dowolną kwotę na indywidualny numer konta Google utworzonego. Konto działa wtedy na zasadzie pre-paid – pieniądze najpierw muszą trafić na konto, by potem mogły być wykorzystane na kliknięcia w Google Ads.

Z takiej metody płatności korzysta wielu polskich reklamodawców – jest ona bezpieczna i gwarantuje, że nie wydamy na reklamę w internecie więcej, niż zaplanowaliśmy. Biorąc pod uwagę, że dzienny budżet kampanii może zostać zwiększony przez Google bez naszej zgody o nawet 200 proc., płatności ręczne są gwarantem kontroli nad wydatkami w Google Ads. Decydując się na ten sposób opłacania usług Google Ads, należy pamiętać o regularnym zasilaniu konta w momencie, gdy pozostały budżet wystarczyłby jeszcze na mniej więcej tydzień wyświetlania reklam. Więcej na temat tego, jak częstotliwość przelewania środków na konto Google wpływa na wyniki kampanii, można przeczytać tutaj: Sposób doładowania konta Google wpływa na kampanie.

Niedawno w sieci pojawiły się doniesienia, że Google powoli rezygnuje z płatności ręcznych na nowych kontach Google Ads. Wybór tego sposobu rozliczania na etapie konfiguracji konta jest już niedostępny m.in w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i większości zachodnich krajów Europy (np. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii czy Szwajcarii). Pełna lista państw, w których jedyną dostępną metodą płatności na nowych kontach są płatności automatyczne, można znaleźć tutaj: Ustawienia płatności w Google Ads.

Choć na razie nie ma oficjalnych informacji na temat wycofania tej metody płatności w Polsce, doświadczenia z innych krajów pokazują, że reklamodawcy byli zwykle informacją o wyłączeniu płatności ręcznych zaskakiwani. Także inne zmiany wprowadzane przez Google, szczególnie te utrudniające korzystanie z Google Ads, nie są zazwyczaj szumnie zapowiadane (przypadek zablokowanie reklam serwisów komputerowych), warto więc trzymać rękę na pulsie. Dostępne do tej pory metody płatności w Google Ads opisano szczegółowo w naszym kursie Google Ads (lekcja 9). Informacje o zmianach pojawią się natomiast na naszym blogu (można go śledzić na bieżąco na Facebookowej stronie Adpresso).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.