Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Koniec płatności ręcznych w Google Ads?

15—07—2019

Płatności ręczne pozwalają na dokładne kontrolowanie wydatków na kliknięcia w Google Ads – na reklamy zostanie wykorzystane tylko tyle środków, ile zostało przelanych na indywidualne konto reklamodawcy utworzone przez Google.

Ustawienie tzw. płatności ręcznych w Google Ads powoduje, że aby wyświetlać reklamy w wyszukiwarce i innych miejscach w sieci, trzeba wcześniej doładować konto, czyli przelać dowolną kwotę na indywidualny numer konta Google utworzonego. Konto działa wtedy na zasadzie pre-paid – pieniądze najpierw muszą trafić na konto, by potem mogły być wykorzystane na kliknięcia w Google Ads.

Z takiej metody płatności korzysta wielu polskich reklamodawców – jest ona bezpieczna i gwarantuje, że nie wydamy na reklamę w internecie więcej, niż zaplanowaliśmy. Biorąc pod uwagę, że dzienny budżet kampanii może zostać zwiększony przez Google bez naszej zgody o nawet 200 proc., płatności ręczne są gwarantem kontroli nad wydatkami w Google Ads. Decydując się na ten sposób opłacania usług Google Ads, należy pamiętać o regularnym zasilaniu konta w momencie, gdy pozostały budżet wystarczyłby jeszcze na mniej więcej tydzień wyświetlania reklam. Więcej na temat tego, jak częstotliwość przelewania środków na konto Google wpływa na wyniki kampanii, można przeczytać tutaj: Sposób doładowania konta Google wpływa na kampanie.

Niedawno w sieci pojawiły się doniesienia, że Google powoli rezygnuje z płatności ręcznych na nowych kontach Google Ads. Wybór tego sposobu rozliczania na etapie konfiguracji konta jest już niedostępny m.in w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i większości zachodnich krajów Europy (np. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii czy Szwajcarii). Pełna lista państw, w których jedyną dostępną metodą płatności na nowych kontach są płatności automatyczne, można znaleźć tutaj: Ustawienia płatności w Google Ads.

Choć na razie nie ma oficjalnych informacji na temat wycofania tej metody płatności w Polsce, doświadczenia z innych krajów pokazują, że reklamodawcy byli zwykle informacją o wyłączeniu płatności ręcznych zaskakiwani. Także inne zmiany wprowadzane przez Google, szczególnie te utrudniające korzystanie z Google Ads, nie są zazwyczaj szumnie zapowiadane (przypadek zablokowanie reklam serwisów komputerowych), warto więc trzymać rękę na pulsie. Dostępne do tej pory metody płatności w Google Ads opisano szczegółowo w naszym kursie Google Ads (lekcja 9). Informacje o zmianach pojawią się natomiast na naszym blogu (można go śledzić na bieżąco na Facebookowej stronie Adpresso).

Słowa kluczowe

  • płatności ręczne
  • google ads
  • ustawienia płatności

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.