Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Koniec płatności ręcznych w Google Ads?

Płatności ręczne pozwalają na dokładne kontrolowanie wydatków na kliknięcia w Google Ads – na reklamy zostanie wykorzystane tylko tyle środków, ile zostało przelanych na indywidualne konto reklamodawcy utworzone przez Google.

Ustawienie tzw. płatności ręcznych w Google Ads powoduje, że aby wyświetlać reklamy w wyszukiwarce i innych miejscach w sieci, trzeba wcześniej doładować konto, czyli przelać dowolną kwotę na indywidualny numer konta Google utworzonego. Konto działa wtedy na zasadzie pre-paid – pieniądze najpierw muszą trafić na konto, by potem mogły być wykorzystane na kliknięcia w Google Ads.

Z takiej metody płatności korzysta wielu polskich reklamodawców – jest ona bezpieczna i gwarantuje, że nie wydamy na reklamę w internecie więcej, niż zaplanowaliśmy. Biorąc pod uwagę, że dzienny budżet kampanii może zostać zwiększony przez Google bez naszej zgody o nawet 200 proc., płatności ręczne są gwarantem kontroli nad wydatkami w Google Ads. Decydując się na ten sposób opłacania usług Google Ads, należy pamiętać o regularnym zasilaniu konta w momencie, gdy pozostały budżet wystarczyłby jeszcze na mniej więcej tydzień wyświetlania reklam. Więcej na temat tego, jak częstotliwość przelewania środków na konto Google wpływa na wyniki kampanii, można przeczytać tutaj: Sposób doładowania konta Google wpływa na kampanie.

Niedawno w sieci pojawiły się doniesienia, że Google powoli rezygnuje z płatności ręcznych na nowych kontach Google Ads. Wybór tego sposobu rozliczania na etapie konfiguracji konta jest już niedostępny m.in w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i większości zachodnich krajów Europy (np. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii czy Szwajcarii). Pełna lista państw, w których jedyną dostępną metodą płatności na nowych kontach są płatności automatyczne, można znaleźć tutaj: Ustawienia płatności w Google Ads.

Choć na razie nie ma oficjalnych informacji na temat wycofania tej metody płatności w Polsce, doświadczenia z innych krajów pokazują, że reklamodawcy byli zwykle informacją o wyłączeniu płatności ręcznych zaskakiwani. Także inne zmiany wprowadzane przez Google, szczególnie te utrudniające korzystanie z Google Ads, nie są zazwyczaj szumnie zapowiadane (przypadek zablokowanie reklam serwisów komputerowych), warto więc trzymać rękę na pulsie. Dostępne do tej pory metody płatności w Google Ads opisano szczegółowo w naszym kursie Google Ads (lekcja 9). Informacje o zmianach pojawią się natomiast na naszym blogu (można go śledzić na bieżąco na Facebookowej stronie Adpresso).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.