Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Koniec płatności ręcznych w Google Ads?

Płatności ręczne pozwalają na dokładne kontrolowanie wydatków na kliknięcia w Google Ads – na reklamy zostanie wykorzystane tylko tyle środków, ile zostało przelanych na indywidualne konto reklamodawcy utworzone przez Google.

Ustawienie tzw. płatności ręcznych w Google Ads powoduje, że aby wyświetlać reklamy w wyszukiwarce i innych miejscach w sieci, trzeba wcześniej doładować konto, czyli przelać dowolną kwotę na indywidualny numer konta Google utworzonego. Konto działa wtedy na zasadzie pre-paid – pieniądze najpierw muszą trafić na konto, by potem mogły być wykorzystane na kliknięcia w Google Ads.

Z takiej metody płatności korzysta wielu polskich reklamodawców – jest ona bezpieczna i gwarantuje, że nie wydamy na reklamę w internecie więcej, niż zaplanowaliśmy. Biorąc pod uwagę, że dzienny budżet kampanii może zostać zwiększony przez Google bez naszej zgody o nawet 200 proc., płatności ręczne są gwarantem kontroli nad wydatkami w Google Ads. Decydując się na ten sposób opłacania usług Google Ads, należy pamiętać o regularnym zasilaniu konta w momencie, gdy pozostały budżet wystarczyłby jeszcze na mniej więcej tydzień wyświetlania reklam. Więcej na temat tego, jak częstotliwość przelewania środków na konto Google wpływa na wyniki kampanii, można przeczytać tutaj: Sposób doładowania konta Google wpływa na kampanie.

Niedawno w sieci pojawiły się doniesienia, że Google powoli rezygnuje z płatności ręcznych na nowych kontach Google Ads. Wybór tego sposobu rozliczania na etapie konfiguracji konta jest już niedostępny m.in w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i większości zachodnich krajów Europy (np. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii czy Szwajcarii). Pełna lista państw, w których jedyną dostępną metodą płatności na nowych kontach są płatności automatyczne, można znaleźć tutaj: Ustawienia płatności w Google Ads.

Choć na razie nie ma oficjalnych informacji na temat wycofania tej metody płatności w Polsce, doświadczenia z innych krajów pokazują, że reklamodawcy byli zwykle informacją o wyłączeniu płatności ręcznych zaskakiwani. Także inne zmiany wprowadzane przez Google, szczególnie te utrudniające korzystanie z Google Ads, nie są zazwyczaj szumnie zapowiadane (przypadek zablokowanie reklam serwisów komputerowych), warto więc trzymać rękę na pulsie. Dostępne do tej pory metody płatności w Google Ads opisano szczegółowo w naszym kursie Google Ads (lekcja 9). Informacje o zmianach pojawią się natomiast na naszym blogu (można go śledzić na bieżąco na Facebookowej stronie Adpresso).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.