Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

Kilka dni temu pisaliśmy o blokowaniu reklam nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Od pewnego czasu Google wprowadza coraz więcej ograniczeń, blokując promowanie niektórych usług w wyszukiwarkach. Tak było m.in. z reklamami kryptowalut, reklamami ośrodków leczenia uzależnień czy, ostatnio, z reklamami serwisów komputerowych. Według informacji podanych na oficjalnym blogu Google Ads, w ubiegłym roku system odrzucił łącznie 3,2 biliona reklam, co daje ponad 100 odrzuconych reklam na sekundę.

Legalni i nielegalni dostawcy usług technicznych

Obecnie wdrażane zmiany dotyczą usług związanych z wszelkiego rodzaju pomocą techniczną, tzn. naprawą komputerów, laptopów i innego sprzętu elektronicznego, aktualizacją oprogramowania, usuwaniem wirusów, modernizacjami urządzeń i wszelkimi innymi usługami mieszczącymi się w lakonicznym zapisie w Centrum zasad Google Ads. Dlaczego Google zdecydował się na takie działanie?

W 2018 roku na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się niewiele mówiący wpis zatytułowany "Restricting ads in third-party tech support services". Jego autor wspomina o niepokojącym wzroście liczby reklam promujących usługi naprawy sprzętu elektronicznego i wsparcia technicznego. Jako że Google nie dysponuje narzędziami pozwalającymi odróżnić oszustów od uczciwych serwisantów, a w Stanach wiele takich usług świadczonych jest bez kontaktu osobistego właściciela sprzętu i tego, kto będzie go naprawiał (laptopa można do serwisu po prostu wysłać), za najlepsze rozwiązanie uznano promowanie jedynie serwisów autoryzowanych. Oznacza to, że obecnie jedynie autoryzowane serwisy poszczególnych marek mogą reklamować swoje usługi za pośrednictwem systemu Google Ads.

Zmiany uderzają w uczciwe serwisy komputerowe

Nietrudno zauważyć, że taka decyzja uderza we wszystkich przedsiębiorców prowadzących serwisy komputerowe i oferujących pogwarancyjne naprawy sprzętu różnych marek oraz usługi związane np. z rozbudową pamięci, przyspieszeniem sprzętu, poprawą wybranych parametrów itp. W serwisach autoryzowanych część tego typu usług nie jest w ogóle dostępna, natomiast bieżące naprawy i konserwacja wykonywane poza gwarancją producenta są często o wiele droższe.

Niestety, Google obecnie nie proponuje reklamodawcom z branży usług IT innego rozwiązania, a nowe reklamy są od razu odrzucane.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Google blokuje reklamy serwisów komputerowych”.



Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.