Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

Kilka dni temu pisaliśmy o blokowaniu reklam nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Od pewnego czasu Google wprowadza coraz więcej ograniczeń, blokując promowanie niektórych usług w wyszukiwarkach. Tak było m.in. z reklamami kryptowalut, reklamami ośrodków leczenia uzależnień czy, ostatnio, z reklamami serwisów komputerowych. Według informacji podanych na oficjalnym blogu Google Ads, w ubiegłym roku system odrzucił łącznie 3,2 biliona reklam, co daje ponad 100 odrzuconych reklam na sekundę.

Legalni i nielegalni dostawcy usług technicznych

Obecnie wdrażane zmiany dotyczą usług związanych z wszelkiego rodzaju pomocą techniczną, tzn. naprawą komputerów, laptopów i innego sprzętu elektronicznego, aktualizacją oprogramowania, usuwaniem wirusów, modernizacjami urządzeń i wszelkimi innymi usługami mieszczącymi się w lakonicznym zapisie w Centrum zasad Google Ads. Dlaczego Google zdecydował się na takie działanie?

W 2018 roku na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się niewiele mówiący wpis zatytułowany "Restricting ads in third-party tech support services". Jego autor wspomina o niepokojącym wzroście liczby reklam promujących usługi naprawy sprzętu elektronicznego i wsparcia technicznego. Jako że Google nie dysponuje narzędziami pozwalającymi odróżnić oszustów od uczciwych serwisantów, a w Stanach wiele takich usług świadczonych jest bez kontaktu osobistego właściciela sprzętu i tego, kto będzie go naprawiał (laptopa można do serwisu po prostu wysłać), za najlepsze rozwiązanie uznano promowanie jedynie serwisów autoryzowanych. Oznacza to, że obecnie jedynie autoryzowane serwisy poszczególnych marek mogą reklamować swoje usługi za pośrednictwem systemu Google Ads.

Zmiany uderzają w uczciwe serwisy komputerowe

Nietrudno zauważyć, że taka decyzja uderza we wszystkich przedsiębiorców prowadzących serwisy komputerowe i oferujących pogwarancyjne naprawy sprzętu różnych marek oraz usługi związane np. z rozbudową pamięci, przyspieszeniem sprzętu, poprawą wybranych parametrów itp. W serwisach autoryzowanych część tego typu usług nie jest w ogóle dostępna, natomiast bieżące naprawy i konserwacja wykonywane poza gwarancją producenta są często o wiele droższe.

Niestety, Google obecnie nie proponuje reklamodawcom z branży usług IT innego rozwiązania, a nowe reklamy są od razu odrzucane.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Google blokuje reklamy serwisów komputerowych”.



Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.