Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

22—05—2019

Kilka dni temu pisaliśmy o blokowaniu reklam nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Od pewnego czasu Google wprowadza coraz więcej ograniczeń, blokując promowanie niektórych usług w wyszukiwarkach. Tak było m.in. z reklamami kryptowalut, reklamami ośrodków leczenia uzależnień czy, ostatnio, z reklamami serwisów komputerowych. Według informacji podanych na oficjalnym blogu Google Ads, w ubiegłym roku system odrzucił łącznie 3,2 biliona reklam, co daje ponad 100 odrzuconych reklam na sekundę.

Legalni i nielegalni dostawcy usług technicznych

Obecnie wdrażane zmiany dotyczą usług związanych z wszelkiego rodzaju pomocą techniczną, tzn. naprawą komputerów, laptopów i innego sprzętu elektronicznego, aktualizacją oprogramowania, usuwaniem wirusów, modernizacjami urządzeń i wszelkimi innymi usługami mieszczącymi się w lakonicznym zapisie w Centrum zasad Google Ads. Dlaczego Google zdecydował się na takie działanie?

W 2018 roku na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się niewiele mówiący wpis zatytułowany "Restricting ads in third-party tech support services". Jego autor wspomina o niepokojącym wzroście liczby reklam promujących usługi naprawy sprzętu elektronicznego i wsparcia technicznego. Jako że Google nie dysponuje narzędziami pozwalającymi odróżnić oszustów od uczciwych serwisantów, a w Stanach wiele takich usług świadczonych jest bez kontaktu osobistego właściciela sprzętu i tego, kto będzie go naprawiał (laptopa można do serwisu po prostu wysłać), za najlepsze rozwiązanie uznano promowanie jedynie serwisów autoryzowanych. Oznacza to, że obecnie jedynie autoryzowane serwisy poszczególnych marek mogą reklamować swoje usługi za pośrednictwem systemu Google Ads.

Zmiany uderzają w uczciwe serwisy komputerowe

Nietrudno zauważyć, że taka decyzja uderza we wszystkich przedsiębiorców prowadzących serwisy komputerowe i oferujących pogwarancyjne naprawy sprzętu różnych marek oraz usługi związane np. z rozbudową pamięci, przyspieszeniem sprzętu, poprawą wybranych parametrów itp. W serwisach autoryzowanych część tego typu usług nie jest w ogóle dostępna, natomiast bieżące naprawy i konserwacja wykonywane poza gwarancją producenta są często o wiele droższe.

Niestety, Google obecnie nie proponuje reklamodawcom z branży usług IT innego rozwiązania, a nowe reklamy są od razu odrzucane.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Google blokuje reklamy serwisów komputerowych”.



Słowa kluczowe

  • odrzucone reklamy
  • blokowanie reklam
  • google ads

Najnowsze artykuły

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?

Na czym polegają kampanie lokalne w Google Ads?

Kampanie lokalne pomagają doprowadzić klientów do realnie istniejącego miejsca – sklepu stacjonarnego, restauracji czy hotelu. Jak z nich korzystać?

Nowość: sieć partnerów wideo Google pomoże w zwiększeniu liczby konwersji?

Reklamy TrueView, zachęcające do działania, będą teraz dostępne także w sieci partnerów wideo Google. Czy reklamodawcy mogą się spodziewać wzrostu konwersji?