Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

22—05—2019

Kilka dni temu pisaliśmy o blokowaniu reklam nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Od pewnego czasu Google wprowadza coraz więcej ograniczeń, blokując promowanie niektórych usług w wyszukiwarkach. Tak było m.in. z reklamami kryptowalut, reklamami ośrodków leczenia uzależnień czy, ostatnio, z reklamami serwisów komputerowych. Według informacji podanych na oficjalnym blogu Google Ads, w ubiegłym roku system odrzucił łącznie 3,2 biliona reklam, co daje ponad 100 odrzuconych reklam na sekundę.

Legalni i nielegalni dostawcy usług technicznych

Obecnie wdrażane zmiany dotyczą usług związanych z wszelkiego rodzaju pomocą techniczną, tzn. naprawą komputerów, laptopów i innego sprzętu elektronicznego, aktualizacją oprogramowania, usuwaniem wirusów, modernizacjami urządzeń i wszelkimi innymi usługami mieszczącymi się w lakonicznym zapisie w Centrum zasad Google Ads. Dlaczego Google zdecydował się na takie działanie?

W 2018 roku na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się niewiele mówiący wpis zatytułowany "Restricting ads in third-party tech support services". Jego autor wspomina o niepokojącym wzroście liczby reklam promujących usługi naprawy sprzętu elektronicznego i wsparcia technicznego. Jako że Google nie dysponuje narzędziami pozwalającymi odróżnić oszustów od uczciwych serwisantów, a w Stanach wiele takich usług świadczonych jest bez kontaktu osobistego właściciela sprzętu i tego, kto będzie go naprawiał (laptopa można do serwisu po prostu wysłać), za najlepsze rozwiązanie uznano promowanie jedynie serwisów autoryzowanych. Oznacza to, że obecnie jedynie autoryzowane serwisy poszczególnych marek mogą reklamować swoje usługi za pośrednictwem systemu Google Ads.

Zmiany uderzają w uczciwe serwisy komputerowe

Nietrudno zauważyć, że taka decyzja uderza we wszystkich przedsiębiorców prowadzących serwisy komputerowe i oferujących pogwarancyjne naprawy sprzętu różnych marek oraz usługi związane np. z rozbudową pamięci, przyspieszeniem sprzętu, poprawą wybranych parametrów itp. W serwisach autoryzowanych część tego typu usług nie jest w ogóle dostępna, natomiast bieżące naprawy i konserwacja wykonywane poza gwarancją producenta są często o wiele droższe.

Niestety, Google obecnie nie proponuje reklamodawcom z branży usług IT innego rozwiązania, a nowe reklamy są od razu odrzucane.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Google blokuje reklamy serwisów komputerowych”.



Słowa kluczowe

  • odrzucone reklamy
  • blokowanie reklam
  • google ads

Najnowsze artykuły

Błędy, które w kampanii Google Ads mogą Cię sporo kosztować

Mimo wydawania sporego budżetu na kampanię Google Ads nie widzisz praktycznie żadnych efektów? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, przez które tracisz pieniądze.

Zdrowe odżywianie, treningi, a może ciekawe podróże? O postanowieniach noworocznych

Jakie cele mają na ten rok Polacy? Youtube postanowił zlecić badanie, w którym ankietowani odpowiadali na pytania o noworoczne postanowienia.

Co musi się znaleźć na firmowej stronie internetowej?

Kontakt, opis oferty i jej przewagi konkurencyjne - bez tego żadna firmowa strona nie może się już dzisiaj obejść. Sprawdź, co konieczne musi się znaleźć w Twojej witrynie.