Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe możliwości kierowania reklam Google Ads

Reklamy w kampaniach Google Ads będzie można teraz kierować do nowych grup potencjalnych klientów: odbiorcy o podobnych zainteresowaniach oraz zdarzenia sezonowe dla odbiorców na rynku.

Teraz reklamy Google Ads w kampaniach prowadzonych w wyszukiwarce będzie można kierować według nowych parametrów: podobnych zainteresowań oraz wydarzeń sezonowych dla odbiorców na rynku. Nowości mają się pojawić na kontach reklamodawców w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jak już pisaliśmy kilka tygodni temu, korekty sezonowe będzie można ustawiać w kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej – to idealne narzędzie dla tych reklamodawców, których oferta cieszy się większym zainteresowaniem w określonych terminach (np. Boże Narodzenie albo Walentynki) lub którzy organizują sezonowe promocje (np. wyprzedaż rocznika w salonie samochodowym, przeceny w sklepie odzieżowym lub promocje z okazji Black Friday). Co to oznacza w praktyce? Jeśli reklamodawca planuje okres intensywnej wyprzedaży, może zastosować w tym okresie przewidywaną korektę, a algorytmy Google uwzględnią ją w danym okresie przy osiąganiu celów kampanii (czytaj więcej w naszym artykule Algorytmy Google wezmą pod uwagę wyniki sezonowe). Teraz rozwiązanie to ma być dostępne także w przypadku odbiorców na rynku – a więc tych użytkowników, którzy poszukują informacji związanych z naszą ofertą  lub planują kupić oferowany przez nas produkt (lub, analogicznie, skorzystać z usługi).

W przypadku kierowania reklam Google Ads do odbiorców o podobnych zainteresowaniach, algorytmy będą próbowały wyszukiwać użytkowników, którzy interesują się tematem związanym z naszą ofertą – jak podaje na swoim blogu Google, mogą to wykorzystać np. producenci sprzętu kempingowego, którzy swoje reklamy będą kierować do entuzjastów wypoczynku na świeżym powietrzu.

Kiedy warto skorzystać z szukania podobnych odbiorców w kampaniach Google Ads?

Przewaga Google Ads (szczególnie kampanii prowadzonych w wyszukiwarce) polega przede wszystkim na tym,że użytkownik sam aktywnie poszukuje produktu lub usługi – dzieje się tak poprzez wyszukiwanie mniej lub bardziej precyzyjnych fraz w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Jeśli więc potencjalny klient szuka rozwiązania, które będzie dla niego idealne, czasem wystarczy ze swoją reklamą znaleźć się w odpowiednim czasie i w odpowiednim miejscu – w tym wypadku na szczycie wyników wyszukiwania Google. Całkowicie więc pomijany jest ten etap, w którym użytkownik może czegoś orientacyjnie szuka, ale zasadzie jeszcze do końca nie wie, czego dokładnie poszukuje i co w ostateczności wybierze. Jeśli więc mamy do dyspozycji ograniczony budżet i zależy nam na jak najlepszych efektach sprzedażowych, warto skoncentrować się na wyszukiwarce Google i precyzyjnym ustawieniu kampanii według określonych kryteriów. 

Z całą pewnością jednak można nowe rozwiązania przetestować, jeśli zależy nam na:

Czytaj także:

Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

Kierowanie reklam AdWords według zainteresowań także w sieci wyszukiwania
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.