Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe możliwości kierowania reklam Google Ads

Reklamy w kampaniach Google Ads będzie można teraz kierować do nowych grup potencjalnych klientów: odbiorcy o podobnych zainteresowaniach oraz zdarzenia sezonowe dla odbiorców na rynku.

Teraz reklamy Google Ads w kampaniach prowadzonych w wyszukiwarce będzie można kierować według nowych parametrów: podobnych zainteresowań oraz wydarzeń sezonowych dla odbiorców na rynku. Nowości mają się pojawić na kontach reklamodawców w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jak już pisaliśmy kilka tygodni temu, korekty sezonowe będzie można ustawiać w kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej – to idealne narzędzie dla tych reklamodawców, których oferta cieszy się większym zainteresowaniem w określonych terminach (np. Boże Narodzenie albo Walentynki) lub którzy organizują sezonowe promocje (np. wyprzedaż rocznika w salonie samochodowym, przeceny w sklepie odzieżowym lub promocje z okazji Black Friday). Co to oznacza w praktyce? Jeśli reklamodawca planuje okres intensywnej wyprzedaży, może zastosować w tym okresie przewidywaną korektę, a algorytmy Google uwzględnią ją w danym okresie przy osiąganiu celów kampanii (czytaj więcej w naszym artykule Algorytmy Google wezmą pod uwagę wyniki sezonowe). Teraz rozwiązanie to ma być dostępne także w przypadku odbiorców na rynku – a więc tych użytkowników, którzy poszukują informacji związanych z naszą ofertą  lub planują kupić oferowany przez nas produkt (lub, analogicznie, skorzystać z usługi).

W przypadku kierowania reklam Google Ads do odbiorców o podobnych zainteresowaniach, algorytmy będą próbowały wyszukiwać użytkowników, którzy interesują się tematem związanym z naszą ofertą – jak podaje na swoim blogu Google, mogą to wykorzystać np. producenci sprzętu kempingowego, którzy swoje reklamy będą kierować do entuzjastów wypoczynku na świeżym powietrzu.

Kiedy warto skorzystać z szukania podobnych odbiorców w kampaniach Google Ads?

Przewaga Google Ads (szczególnie kampanii prowadzonych w wyszukiwarce) polega przede wszystkim na tym,że użytkownik sam aktywnie poszukuje produktu lub usługi – dzieje się tak poprzez wyszukiwanie mniej lub bardziej precyzyjnych fraz w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Jeśli więc potencjalny klient szuka rozwiązania, które będzie dla niego idealne, czasem wystarczy ze swoją reklamą znaleźć się w odpowiednim czasie i w odpowiednim miejscu – w tym wypadku na szczycie wyników wyszukiwania Google. Całkowicie więc pomijany jest ten etap, w którym użytkownik może czegoś orientacyjnie szuka, ale zasadzie jeszcze do końca nie wie, czego dokładnie poszukuje i co w ostateczności wybierze. Jeśli więc mamy do dyspozycji ograniczony budżet i zależy nam na jak najlepszych efektach sprzedażowych, warto skoncentrować się na wyszukiwarce Google i precyzyjnym ustawieniu kampanii według określonych kryteriów. 

Z całą pewnością jednak można nowe rozwiązania przetestować, jeśli zależy nam na:

Czytaj także:

Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

Kierowanie reklam AdWords według zainteresowań także w sieci wyszukiwania
Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.