Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Nowe możliwości kierowania reklam Google Ads

22—10—2019

Reklamy w kampaniach Google Ads będzie można teraz kierować do nowych grup potencjalnych klientów: odbiorcy o podobnych zainteresowaniach oraz zdarzenia sezonowe dla odbiorców na rynku.

Teraz reklamy Google Ads w kampaniach prowadzonych w wyszukiwarce będzie można kierować według nowych parametrów: podobnych zainteresowań oraz wydarzeń sezonowych dla odbiorców na rynku. Nowości mają się pojawić na kontach reklamodawców w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jak już pisaliśmy kilka tygodni temu, korekty sezonowe będzie można ustawiać w kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej – to idealne narzędzie dla tych reklamodawców, których oferta cieszy się większym zainteresowaniem w określonych terminach (np. Boże Narodzenie albo Walentynki) lub którzy organizują sezonowe promocje (np. wyprzedaż rocznika w salonie samochodowym, przeceny w sklepie odzieżowym lub promocje z okazji Black Friday). Co to oznacza w praktyce? Jeśli reklamodawca planuje okres intensywnej wyprzedaży, może zastosować w tym okresie przewidywaną korektę, a algorytmy Google uwzględnią ją w danym okresie przy osiąganiu celów kampanii (czytaj więcej w naszym artykule Algorytmy Google wezmą pod uwagę wyniki sezonowe). Teraz rozwiązanie to ma być dostępne także w przypadku odbiorców na rynku – a więc tych użytkowników, którzy poszukują informacji związanych z naszą ofertą  lub planują kupić oferowany przez nas produkt (lub, analogicznie, skorzystać z usługi).

W przypadku kierowania reklam Google Ads do odbiorców o podobnych zainteresowaniach, algorytmy będą próbowały wyszukiwać użytkowników, którzy interesują się tematem związanym z naszą ofertą – jak podaje na swoim blogu Google, mogą to wykorzystać np. producenci sprzętu kempingowego, którzy swoje reklamy będą kierować do entuzjastów wypoczynku na świeżym powietrzu.

Kiedy warto skorzystać z szukania podobnych odbiorców w kampaniach Google Ads?

Przewaga Google Ads (szczególnie kampanii prowadzonych w wyszukiwarce) polega przede wszystkim na tym,że użytkownik sam aktywnie poszukuje produktu lub usługi – dzieje się tak poprzez wyszukiwanie mniej lub bardziej precyzyjnych fraz w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Jeśli więc potencjalny klient szuka rozwiązania, które będzie dla niego idealne, czasem wystarczy ze swoją reklamą znaleźć się w odpowiednim czasie i w odpowiednim miejscu – w tym wypadku na szczycie wyników wyszukiwania Google. Całkowicie więc pomijany jest ten etap, w którym użytkownik może czegoś orientacyjnie szuka, ale zasadzie jeszcze do końca nie wie, czego dokładnie poszukuje i co w ostateczności wybierze. Jeśli więc mamy do dyspozycji ograniczony budżet i zależy nam na jak najlepszych efektach sprzedażowych, warto skoncentrować się na wyszukiwarce Google i precyzyjnym ustawieniu kampanii według określonych kryteriów. 

Z całą pewnością jednak można nowe rozwiązania przetestować, jeśli zależy nam na:

  • dotarciu ze swoją ofertą do osób, które są zainteresowane obszarami nawet luźno spokrewnionymi z tym, co my możemy zaproponować – i (co najważniejsze) mamy na to budżet;
  • dotarciu do potencjalnych klientów, którzy prawdopodobnie w ogóle nie będą poszukiwać w wyszukiwarce naszej oferty, ponieważ jest np. bardzo mało popularna.

Czytaj także:

Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

Kierowanie reklam AdWords według zainteresowań także w sieci wyszukiwania

Słowa kluczowe

  • kierowanie reklam
  • kampania google ads

Najnowsze artykuły

Reklamy na Youtubie z nowymi rozszerzeniami

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach video na Youtubie.

Google Ads: dlaczego warto zastrzec nazwę firmy jako znak towarowy?

Obniżenie stawek za kliknięcie w reklamę Google Ads aż o 65 proc. w ciągu kwartału? Takie korzyści odniósł jeden z hoteli, który zastrzegł swoją nazwę jako znak towarowy.

Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Reklamy produktowe mają być wyświetlane także na YouTube - na stronie głównej serwisu oraz wśród wyników wyszukiwania. Dostępne będą też nowe rozszerzenia.