Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: śledzenie równoległe w kampaniach bannerowych Google Ads

Google dołącza śledzenie równoległe do kolejnych reklam - od 31 lipca funkcja ta będzie obowiązkowa w reklamach bannerowych Google Ads. Można też wprowadzić tę zmianę samodzielnie na swoim koncie - maksymalnie skróci ona czas między kliknięciem w reklamę a wejściem na firmową stronę. 

O nowości Google poinformował jakiś czas temu na swoim blogu, potwierdzając wprowadzenie rozwiązań, o których pisaliśmy już w lutym i kwietniu tego roku - czytaj także:

Google szykuje się do śledzenia równoległego, ale ma już opóźnienia

Śledzenie równoległe w kolejnych kampaniach Google Ads

Przez ostatnie miesiące śledzenie równoległe można było ustawić na swoim koncie, ale teraz - zgodnie z zapowiedziami - ma już być obowiązkowe w kampaniach bannerowych Google Ads (znanych także jako kampanie w sieci reklamowej). Dzięki temu czas oczekiwania na wczytanie się witryny zostanie sporo skrócony - po kliknięciu w reklamę bannerową użytkownik może zostać szybko przeniesiony na firmową stronę. Dzięki temu istnieje większa szansa na pozostanie na stronie i zapoznanie się z ofertą.

Dlaczego w kampaniach Google Ads śledzenie równoległe jest tak istotne?

Aby zrozumieć, dlatego śledzenie równoległe jest tak ważne w reklamach Google Ads, warto przyjrzeć się kilku liczbom - wnioskom z badań:

Wniosek? Zbyt długi czas, który upłynie między kliknięciem w reklamę a wejściem na stronę, oznacza zwiększone ryzyko opuszczenia witryny, jeszcze zanim się ona na dobre wyświetli i użytkownik zapozna się z ofertą. A to oznacza, że przedsiębiorca traci dwukrotnie - przede wszystkim musi zapłacić za kliknięcie w reklamę lub jej wyświetlenie, a nie ma nawet cienia szansy, że zarobi dzięki temu kliknięciu. Przeciwdziałać ma temu m.in. właśnie śledzenie równoległe, które od jakiegoś czasu Google automatycznie wprowadza u kolejnych reklamodawców.

Śledzenie równoległe maksymalnie skraca czas przekierowania na firmową stronę

Dzięki wprowadzeniu na swoim koncie śledzenia równoległego, po kliknięciu w reklamę użytkownik jest od razu przekierowany na stronę docelową, a cały proces, w tym m.in. wczytanie tagu śledzenia kliknięć, wczytanie linku monitorującego i przerkierowania odbywają się niejako w tle.

W sytuacji, gdy o potencjalnym zarobku mogą czasem zadecydować niuanse, każda zaoszczędzona sekunda jest więc na wagę złota i może zaważyć na tym, czy użytkownik będzie miał ostatecznie szansę zostać naszym klientem.

Śledzenie zostało wprowadzone na kontach w październiku 2017 roku, ale dotyczyły wyłącznie kampanii w sieci wyszukiwania i kampanii Google Shopping, poza tym można je było ustawić, wprowadzają odpowiednie ustawienia konta - Google ich nie wymuszało.

W lutym Google zapowiedziało natomiast wprowadzenie go w reklamach bannerowych (graficznych) oraz w reklamach wyświetlanych na Youtubie. 31 lipca ustawienie to zostanie wprowadzone u wszystkich reklamodawców, jeśli jednak ktoś chce wprowadzić tę opcję jak najszybciej, może to zrobić samodzielnie. W takim wypadku należy wejść do panelu Google Ads, a następnie w bocznym menu po lewej stronie wybrać „Ustawienia” i dokonać zmian na poziomie ustawień konta.

Czytaj także: Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.