Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Nowość: śledzenie równoległe w kampaniach bannerowych Google Ads

29—07—2019

Google dołącza śledzenie równoległe do kolejnych reklam - od 31 lipca funkcja ta będzie obowiązkowa w reklamach bannerowych Google Ads. Można też wprowadzić tę zmianę samodzielnie na swoim koncie - maksymalnie skróci ona czas między kliknięciem w reklamę a wejściem na firmową stronę. 

O nowości Google poinformował jakiś czas temu na swoim blogu, potwierdzając wprowadzenie rozwiązań, o których pisaliśmy już w lutym i kwietniu tego roku - czytaj także:

Google szykuje się do śledzenia równoległego, ale ma już opóźnienia

Śledzenie równoległe w kolejnych kampaniach Google Ads

Przez ostatnie miesiące śledzenie równoległe można było ustawić na swoim koncie, ale teraz - zgodnie z zapowiedziami - ma już być obowiązkowe w kampaniach bannerowych Google Ads (znanych także jako kampanie w sieci reklamowej). Dzięki temu czas oczekiwania na wczytanie się witryny zostanie sporo skrócony - po kliknięciu w reklamę bannerową użytkownik może zostać szybko przeniesiony na firmową stronę. Dzięki temu istnieje większa szansa na pozostanie na stronie i zapoznanie się z ofertą.

Dlaczego w kampaniach Google Ads śledzenie równoległe jest tak istotne?

Aby zrozumieć, dlatego śledzenie równoległe jest tak ważne w reklamach Google Ads, warto przyjrzeć się kilku liczbom - wnioskom z badań:

  • aż 53 proc. użytkowników nie czeka na załadowanie się witryny, jeśli na pojawienie się zawartości strony będą czekali dłużej niż trzy sekundy;
  • zbyt długie oczekiwanie na wczytanie się strony może oznaczać zmniejszenie liczby konwersji nawet o 20 proc.;
  • w przypadku 70 proc. mobilnych stron internetowych, które w 2017 roku przeanalizował Google, wczytywanie co najmniej części witryny zajmowało nawet 5 sekund.

Wniosek? Zbyt długi czas, który upłynie między kliknięciem w reklamę a wejściem na stronę, oznacza zwiększone ryzyko opuszczenia witryny, jeszcze zanim się ona na dobre wyświetli i użytkownik zapozna się z ofertą. A to oznacza, że przedsiębiorca traci dwukrotnie - przede wszystkim musi zapłacić za kliknięcie w reklamę lub jej wyświetlenie, a nie ma nawet cienia szansy, że zarobi dzięki temu kliknięciu. Przeciwdziałać ma temu m.in. właśnie śledzenie równoległe, które od jakiegoś czasu Google automatycznie wprowadza u kolejnych reklamodawców.

Śledzenie równoległe maksymalnie skraca czas przekierowania na firmową stronę

Dzięki wprowadzeniu na swoim koncie śledzenia równoległego, po kliknięciu w reklamę użytkownik jest od razu przekierowany na stronę docelową, a cały proces, w tym m.in. wczytanie tagu śledzenia kliknięć, wczytanie linku monitorującego i przerkierowania odbywają się niejako w tle.

W sytuacji, gdy o potencjalnym zarobku mogą czasem zadecydować niuanse, każda zaoszczędzona sekunda jest więc na wagę złota i może zaważyć na tym, czy użytkownik będzie miał ostatecznie szansę zostać naszym klientem.

Śledzenie zostało wprowadzone na kontach w październiku 2017 roku, ale dotyczyły wyłącznie kampanii w sieci wyszukiwania i kampanii Google Shopping, poza tym można je było ustawić, wprowadzają odpowiednie ustawienia konta - Google ich nie wymuszało.

W lutym Google zapowiedziało natomiast wprowadzenie go w reklamach bannerowych (graficznych) oraz w reklamach wyświetlanych na Youtubie. 31 lipca ustawienie to zostanie wprowadzone u wszystkich reklamodawców, jeśli jednak ktoś chce wprowadzić tę opcję jak najszybciej, może to zrobić samodzielnie. W takim wypadku należy wejść do panelu Google Ads, a następnie w bocznym menu po lewej stronie wybrać „Ustawienia” i dokonać zmian na poziomie ustawień konta.

Czytaj także: Sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja firmowa witryna


Słowa kluczowe

  • śledzenie równoległe
  • google ads

Najnowsze artykuły

Nowość w Google Ads: zmiany w ustawieniach raportu połączeń telefonicznych

Raport połączeń telefonicznych będzie można ustawić teraz wyłącznie na poziomie konta Google Ads. Zmiana ma zostać wprowadzona 9 września.

Nowość: reklamy Google Ads z galerią grafik

Reklamodawcy z jedenastu krajów (w tym Polski) już niedługo będą mogli wyświetlać na samym szczycie wyników wyszukiwania reklamy ze zdjęciami

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?