Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowy format mobilnej reklamy wideo – OutStream

W systemie Google AdWords niedawno pojawił się nowy format reklamy wideo przeznaczonej do wyświetlania wyłącznie  na urządzeniach mobilnych. Czym jest reklama typu OutStream?

W związku z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych – w ubiegłym roku po raz pierwszy w historii ruch w internecie wygenerowany na urządzeniach mobilnych przewyższył ten generowany na komputerach (więcej: „Mobilna strona to dziś konieczność”) – Google opracowało nowy format reklamy wideo pozwalający maksymalizować zasięg właśnie na urządzeniach mobilnych. Czym są reklamy typu OutStream i gdzie mogą się wyświetlać?

Mobilna reklama wideo nie tylko na YouTube

Reklamy wideo w systemie AdWords wyświetlają się w przeważającej części w należącym do Google serwisie YouTube. Google wciąż aktualizuje dostępne formaty reklam (informacje o dostępnych obecnie formatach znajdziesz tutaj: „Aktualne formaty reklam wideo na YouTube”) i udostępnia nowe narzędzia pozwalające na jak najefektywniejsze ich wykorzystanie, np. testowany w niektórych krajach Reach Planner. Niedawno poinformował o nowym typie reklamy wyświetlanej poza YouTube – tzw. OutStream.

Reklamy tego typu mają wyświetlać się w witrynach partnerów Google oraz w aplikacjach wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Domyślnie reklamy mają odtwarzać się z wyłączonym dźwiękiem – to internauta zadecyduje o tym, czy chce zatrzymać się na reklamie i obejrzeć ją do końca (dotknięcie reklamy spowoduje włączenie dźwięku), czy przeskroluje wideo nie zwracając na nie uwagi.

Płatność za widoczne wyświetlenia 

Nowy format reklamy będzie rozliczany w modelu vCPM (viewable CPM), czyli według stawek za tysiąc widocznych wyświetleń – takich, gdy ponad połowa miejsca, które zajmuje reklama, pozostaje wyświetlona na ekranie przez minimum dwie sekundy. Jeśli internauta przesunie stronę dalej przed upływem tego czasu, reklamodawca nie ponosi żadnych kosztów wyświetlenia reklamy.

Według Google kampanie z tego typu reklamami sprawdzają się szczególnie wtedy, gdy celem jest zwiększenie świadomości marki. Jak sprawdzą się w Polsce? Na razie jedyne dane udostępnione przez Google na oficjalnym blogu o AdWords dotyczą reklamodawcy z Hongkongu. Dzięki reklamie OutStream udało mu się znacznie zwiększyć zasięg przy niższym koszcie („A new video format to reach people across the mobile web and apps”). Czy podobnie będzie i u nas? Jeśli i tak prowadzimy kampanie wideo, na pewno warto nowy format reklamy przetestować.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.