Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Partie polityczne też korzystają z Google Ads. Wydatki? W milionach dolarów

14—08—2020

Choć zazwyczaj piszemy o kampaniach Google Ads dla prywatnych przedsiębiorców, to warto się też przyjrzeć ciekawemu zestawieniu wydatków poszczególnych państw na reklamy w Google. 

Serwis Buy Shares podsumował wydatki państw Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii, przeznaczane na kampanie Google Ads o charakterze politycznym, prowadzone od marca 2019 r. do lipca tego roku. Łącznie kraje Unii oraz Wielka Brytania wydały na kampanie Googlea ponad 12,7 milionów dolarów. Zdecydowanym liderem jest właśnie Wielka Brytania, ze swoimi wydatkami na poziomie 1,8 milionów. Za nią uplasowała się Słowacja z wydatkami 1,33 mln, natomiast podium zamyka Hiszpania (1,25 milionów). 

Dalej w gronie dziesięciu krajów znalazły się: Grecja, Austria, Niemcy, Polska (z wydatkami na poziomie 1 mln dol.), Rumunia i Dania. Grono dziesięciu krajów, które ujęte zostały w zestawieniu, zamyka Belgia (0,46 mln dol). Łączna kwota wydatków w tych krajach, które znalazły się poza powyższą dziesiątką, to natomiast 1,44 mln dol.

Wśród partii politycznych, które na reklamę Googlea wydały ostatnio najwięcej, liderem jest brytyjska Partia Konserwatywna (ponad 1,2 mln dol). Wśród partii w Polsce największe wydatki odnotował natomiast Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość (276 tys. dol.).

Czytaj cały artykuł: Only 5 countries account for 53% of EU, UK political Google Ads spending at $6.84m

A jakie kwoty politycy wydają na Facebooka?

Sumy wydają się imponujące, jednak ciekawiej pewnie wyglądałyby wydatki przeznaczone na kampanie na Facebooku. Jak już bowiem pisaliśmy ponad rok temu, w kampaniach politycznych politycy stawiają głównie na Facebooka.

Podczas ubiegłorocznej kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego odnotowane w Bibliotece reklam wydatki wyniosły ok. 19 mln zł, podczas gdy kampanie Google Ads cieszyły się znacznie mniejszym zainteresowaniem - wydatki sięgnęły bowiem ,,zaledwie" 382 tys. zł.

Czytaj więcej: Politycy w tej kampanii postawili na Facebooka

Dlaczego Facebook wygrywa wśród partii politycznych?

Jak to można wytłumaczyć? Warto pamiętać, że największą siłą Google Ads są kampanie prowadzone w wyszukiwarce. Jednak, by nasza reklama wyświetliła się potencjalnemu klientowi, najpierw musi on wpisać odpowiednie hasło do pola wyszukiwania. Rozwiązaniem na dotarcie do nowych odbiorców mogą być więc kampanie w sieci reklamowej (czyli tzw. bannerowej). Tutaj problemem mogą być jednak programy blokujące odbiorcom reklamy - z takich narzędzi korzysta nawet 40 proc. internautów (czytaj na stronie businessinsider.com.pl - Nawet 40 proc. internautów blokuje reklamy. W sieci jest więc coraz więcej content marketingu).

Do tego dochodzi też powszechne zjawisko tzw. „ślepoty banerowej”, czyli odruchowego ignorowania reklam na ekranie monitora. W takim wypadku nic więc dziwnego, że dobrym (i skutecznym!) sposobem na dotarcie okazuje się Facebook.

Czytaj także:

Poradnik: jak przygotować się do wyborów z Google i Facebookiem?

Reklamy polityczne na Facebooku? Przed eurowyborami czas na nowe zasady

Słowa kluczowe

  • facebook
  • google ads
  • unia europejska

Najnowsze artykuły

Jak nie wpaść w pułapki zastawione przez Google – czyli dlaczego warto powierzyć prowadzenie kampanii Google Ads agencji?

W czasach, gdy widoczność w internecie stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, wielu przedsiębiorców zastanawia się nad rozpoczęciem kampanii Google Ads. Jak uniknąć kosztownych pułapek przy tworzeniu i prowadzeniu kampa

Google ukrywa raporty lokalizacji

Od kilkunastu dni na kontach nie widać dostępnych wcześniej raportów lokalizacji, informujących m.in. o rzeczywistej lokalizacji użytkowników, którzy kliknęli w reklamy.

Tradycyjne reklamy tekstowe Google Ads odejdą do lamusa?

Nie możesz utworzyć reklamy tekstowej Google Ads? To nie awaria, Google po prostu w ostatnich tygodniach testowo wycofał ten format reklam ze swoich kampanii.