Google aktualizuje zasady, dotyczące nieuczciwego postępowania - wkrótce na liście reklam zakazanych w Google Ads znajdą się także te, promujące programy szpiegowskie i technologię monitoringu innych osób.
Po 11 sierpnia 2020 r. nie będzie można promować produktów i usług, które umożliwiają śledzenie lub monitorowanie zachowania innej osoby bez jej zgody. Dotyczy to więc wszystkich aplikacji czy urządzeń, które mogą naruszyć prywatność innej osoby, np. programy do monitoringu cudzej aktywności czy umożliwiającej śledzenie. W kampaniach Google Ads możliwe będą wkrótce tylko dwa wyjątki: reklamy usług prywatnych detektywów oraz promocja aplikacji, które umożliwiają monitorowanie lokalizacji i zachowań osób niepełnoletnich (monitoring mogą przeprowadzać wtedy ich rodzice lub prawni opiekunowie).
Na liście programów zakazanych w promocji przez Google Ads znajdują się aplikacje i programy, służące szpiegowaniu czy inwigilacji innych osób, np. umożliwiające przeglądanie jej wiadomości, połączeń czy historii przeglądarek internetowych. Nie można też promować programów służących do szpiegowania czy śledzenia innych osób - w tym lokalizatorów z wykorzystaniem GPS-ów, ukrytych kamer, rejestratorów dźwięku czy kamer samochodowych. Jednym słowem - od 11 sierpnia zakazane w Google Ads będą wszystkie programy, które w jakikolwiek sposób umożliwiają naruszenie prywatności drugiej osoby w nielegalny sposób.
Zakaz promowania programów i technologii szpiegowskich zostanie dołączony do grona zasad dotyczących umożliwiania nieuczciwego postępowania. Ich wspólnym mianownikiem jest fakt, że mogą wprowadzać w błąd inne osoby - dotyczy to reklam np. podrabiania lub fałszowania dokumentów, pomocy w pisaniu prac zaliczeniowych czy egzaminów za inną osobę czy możliwości kupienia fałszywych opinii i ocen w mediach społecznościowych. Google nie pozwala także na promocję takich produktów czy usług jak usługi hakerskie, antyradary, podsłuchy do telefonów i do pomieszczeń.
Po wprowadzeniu nowych zasad nadal spokojnie mogą spać natomiast reklamodawcy, którzy promują:
Naruszenie nowych zasad może spowodować zawieszenie konta, ale nie od razu - po wysłaniu przez Googlea ostrzeżenia, zmiany w kampaniach będzie można jeszcze wykonać przez kolejne siedem dni. Nowe zasady wprowadzone zostaną w życie 11 sierpnia, co oznacza, że do tego dnia wszyscy reklamodawcy, którzy prowadzą u siebie kampanie z takimi reklamami, mają czas na ich usunięcie.
O tym, dlaczego warto regularnie śledzić często zmieniane zasady reklam Google Ads, przeczytasz też w naszych tekstach na blogu:
Kontrowersyjna decyzja Google: AdWords blokuje reklamy dotyczące leczenia uzależnień
Google blokuje reklamy serwisów komputerowych
Jakich reklam Google zakazuje?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy