Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Reklamy programów szpiegowskich wkrótce zakazane w Google Ads

14—07—2020

Google aktualizuje zasady, dotyczące nieuczciwego postępowania - wkrótce na liście reklam zakazanych w Google Ads znajdą się także te, promujące programy szpiegowskie i technologię monitoringu innych osób.

Po 11 sierpnia 2020 r. nie będzie można promować produktów i usług, które umożliwiają śledzenie lub monitorowanie zachowania innej osoby bez jej zgody. Dotyczy to więc wszystkich aplikacji czy urządzeń, które mogą naruszyć prywatność innej osoby, np. programy do monitoringu cudzej aktywności czy umożliwiającej śledzenie. W kampaniach Google Ads możliwe będą wkrótce tylko dwa wyjątki: reklamy usług prywatnych detektywów oraz promocja aplikacji, które umożliwiają monitorowanie lokalizacji i zachowań osób niepełnoletnich (monitoring mogą przeprowadzać wtedy ich rodzice lub prawni opiekunowie).

Jakich produktów i usług nie można reklamować w Google Ads?

Na liście programów zakazanych w promocji przez Google Ads znajdują się aplikacje i programy, służące szpiegowaniu czy inwigilacji innych osób, np. umożliwiające przeglądanie jej wiadomości, połączeń czy historii przeglądarek internetowych. Nie można też promować programów służących do szpiegowania czy śledzenia innych osób - w tym lokalizatorów z wykorzystaniem GPS-ów, ukrytych kamer, rejestratorów dźwięku czy kamer samochodowych. Jednym słowem - od 11 sierpnia zakazane w Google Ads będą wszystkie programy, które w jakikolwiek sposób umożliwiają naruszenie prywatności drugiej osoby w nielegalny sposób.

Kampanie Google Ads i zakaz reklam, które mogą wprowadzić innych w błąd

Zakaz promowania programów i technologii szpiegowskich zostanie dołączony do grona zasad dotyczących umożliwiania nieuczciwego postępowania. Ich wspólnym mianownikiem jest fakt, że mogą wprowadzać w błąd inne osoby - dotyczy to reklam np. podrabiania lub fałszowania dokumentów, pomocy w pisaniu prac zaliczeniowych czy egzaminów za inną osobę czy możliwości kupienia fałszywych opinii i ocen w mediach społecznościowych. Google nie pozwala także na promocję takich produktów czy usług jak usługi hakerskie, antyradary, podsłuchy do telefonów i do pomieszczeń.

Dla jakich reklam Google dodał teraz wyjątki?

Po wprowadzeniu nowych zasad nadal spokojnie mogą spać natomiast reklamodawcy, którzy promują: 

  • prywatne usługi detektywistyczne,
  • aplikacje i programy, dzięki którym rodzice mogą monitorować aktywność i lokalizację swoich niepełnoletnich dzieci.

Naruszenie nowych zasad może spowodować zawieszenie konta, ale nie od razu - po wysłaniu przez Googlea ostrzeżenia, zmiany w kampaniach będzie można jeszcze wykonać przez kolejne siedem dni. Nowe zasady wprowadzone zostaną w życie 11 sierpnia, co oznacza, że do tego dnia wszyscy reklamodawcy, którzy prowadzą u siebie kampanie z takimi reklamami, mają czas na ich usunięcie.

O tym, dlaczego warto regularnie śledzić często zmieniane zasady reklam Google Ads, przeczytasz też w naszych tekstach na blogu:

Kontrowersyjna decyzja Google: AdWords blokuje reklamy dotyczące leczenia uzależnień

Google blokuje reklamy serwisów komputerowych

Jakich reklam Google zakazuje?


Słowa kluczowe

  • google ads
  • sem

Najnowsze artykuły

Facebook jak Instagram - tylko z liczbą obserwujących?

Facebook bez licznika polubień, za to z liczbą obserwujących? Wkrótce może być to możliwe. Facebook wrócił do ukrywania polubień, tylko teraz dotyczy to stron.

Gdzie szukać nowych klientów? Przede wszystkim w Internecie

Trzech na czterech użytkowników Internetu robi zakupy w sieci - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.

Google walczy z fake-newsami o koronawirusie

Jeśli publikujesz nieprawdziwe informacje o pandemii koronawirusa na swojej stronie internetowej, Google nie pozwoli Ci zarabiać na emisji reklam