Część reklamodawców może już korzystać z nowej opcji konwersji rozszerzonych. Funkcja ta - na razie dostępna wciąż w wersji beta - ma pomóc w bardziej precyzyjnym mierzeniu efektów kampanii Google Ads.
Jak wielokrotnie pisaliśmy na naszym blogu, czasami droga klienta do wyznaczonego celu może być długa i kręta, a intensywne działania prowadzone w jednym kanale mogą powodować wzrost ruchu i zaangażowania w innym. W jaki sposób mierzyć więc skuteczność poszczególnych działań? Z pomocą mają przyjść konwersje rozszerzone - na razie jeszcze w wersji beta i dostępne tylko u wybranych reklamodawców.
Konwersje rozszerzone mają pomóc w zbieraniu dokładniejszych danych i w rezultacie pomóc w późniejszej optymalizacji kampanii Google Ads. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Kluczowe są tu dane klienta (dostępne np. gdy użytkownik jest zalogowany na swoje konto Googlea). Jeśli ten sam użytkownik dokona konwersji z użyciem tych samych danych, to Google jest w stanie ustalić całą ścieżkę, od momentu zetknięcia się z reklamą do momentu dokonania konwersji.
Jak jednak zastrzega Google, to rozwiązanie sprawdzi się przy typach konwersji, gdzie użytkownik podaje swoje dane (np. zapisanie się do newslettera, zakup, rejestracja na wydarzenie). Przy rozszerzonych konwersjach Google korzystać będzie bowiem z takich danych jak adres e-mailowy, imię i nazwisko, adres, kod pocztowy czy numer telefonu.
Konwersje rozszerzone można skonfigurować za pomocą Globalnego tagu witryny (fragment kodu wygenerowany w Google Analytics, który następnie umieszcza się w kodzie źródłowym strony) lub poprzez Menedżera tagów Google, który pozwala na zarządzanie tagami. Jeśli opcja ta nie jest jeszcze dostępna na koncie, warto skontaktować się z infolinią Googlea.
Konwersje to jedna z miar skuteczności kampanii Google Ads - pozwala ona bowiem sprawdzić, ile osób zrealizowało cel na którym zależy reklamodawcy. To dlatego na pytanie, co powinno być konwersją w kampanii Google Ads, można odpowiedzieć jedynie ,,To zależy". Dla sklepów internetowych sprawa jest oczywista - będzie do finalizacja zakupu. A dla pozostałych reklamodawców? Mogą to być m.in. prawdopodobny kontakt z firmą, zainstalowanie aplikacji czy mierzenie zaangażowania użytkowników na stronie, w tym m.in. średni czas wizyty, odtworzenie filmu na stronie, udostępnienie artykułu w mediach społecznościowych dzięki odpowiedniej wtyczce, liczba przeglądanych podstron, zapisanie się do newslettera czy pobranie załącznika z odpowiedniej podstrony.
Część konwersji jest też automatycznie tworzonych przez samego Googlea, np. połączenia telefoniczne, wskazówki dojazdu czy wizyty w witrynie. Warto jednak pamiętać, że dotyczy to tylko tych reklamodawców, którzy mają połączone konta Google Ads z wizytówką Google Moja Firma (czytaj więcej: Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords).
Czytaj także:
Więcej typów konwersji w kampaniach Google Ads
5 skutecznych sposobów na zwiększenie konwersji
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy