Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Skuteczny formularz kontaktowy w reklamie Google Ads

Wystarczą zaledwie trzy kroki, by utworzyć formularz kontaktowy – rozszerzenie do reklamy tekstowej Google Ads.

Formularz kontaktowy nie zdobył jeszcze tak dużej popularności w reklamach Google Ads, jak np. linki do podstron, informacje o lokalizacji czy numer kontaktowy, jednak warto z niego skorzystać z jednego ważnego powodu – tak, jak każde inne rozszerzenie, formularz kontaktowy pozytywnie wpływa na widoczność reklamy, co może z kolei oznaczać wyższy CTR, czyli współczynnik klikalności w reklamę (click-through rate – stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń tej reklamy na dane słowo kluczowe).

Ocena przewidywanego współczynnika klikalności brana jest natomiast pod uwagę podczas oceny Wyniku Jakości. O ten warto zawalczyć, ponieważ im wyższy Wynik Jakości tym niższy koszt kliknięcia w reklamę i lepsza pozycja reklam w kampaniach Google Ads (zobacz więcej w naszym artykule: Co ma wpływ na Wynik Jakości i jak go poprawić?).

Dodatkowo utworzenie formularza kontaktowego pozwala na pozyskiwanie danych klientów bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki Google – w ten sposób można więc ograniczyć sytuacje, gdy klient wchodzi na stronę internetową, ale nie decyduje się zapytać o ofertę, ponieważ strona zbyt wolno się ładuje czy jest tak nieintuicyjna, że trudno znaleźć na niej potrzebne informacje. W takim wypadku warto więc wykorzystać rozwiązanie, które Google od niedawna oferuje w reklamach tekstowych.


Klienci niechętnie dzielą się swoimi danymi

Dużą przeszkodą może być fakt, że w dzisiejszym Internecie walutą, którą płacimy za treści, jest nie tylko nasz czas, ale i... dane osobowe. Duże firmy chętnie je pozyskują i wykorzystują później do celów reklamowych (czytaj więcej: Wykorzystaj dane klientów w kampaniach Google Ads i na Facebooku). Dlatego też coraz więcej osób (czyli po prostu potencjalnych klientów) z dużą ostrożnością podchodzi do kwestii udostępniania swoich danych. Dodatkowo w grę wchodzi lęk przed niekontrolowanym wyciekiem danych czy obawa przed natarczywym marketingiem w postaci niechcianych e-maili i telefonów. Dlatego przy tworzeniu formularza warto wziąć pod uwagę wszystkie przeszkody, które mogą mieć wpływ na ewentualnie pozyskanie danych.


Trzy kroki do stworzenia formularza kontaktowego w Google Ads

Jak więc stworzyć formularz, który skutecznie przekona do pozostawienia swoich danych? W panelu Google Ads zajmuje to dosłownie pięć minut. Każde nowe rozszerzenie można utworzyć przechodząc do sekcji „Rozszerzenia” w panelu Google Ads – przy tworzeniu nowego rozszerzenia należy wybrać „Rozszerzenia formularzy kontaktowych” (oznaczone jeszcze jako wersja beta). Tworzenie formularza zaczyna się od umieszczenia trzech informacji:

Na dalszym etapie należy zaznaczyć, jakie dane może podać użytkownik – wśród propozycji znajdują się m.in. imię i nazwisko, adres e-mail, telefon, kod pocztowy, miasto, nazwa firmy, stanowisko, itp., jednak naszym zdaniem imię i nazwisko oraz dane kontaktowe typu e-mail i telefon w zupełności wystarczą.

Po zaznaczeniu, jakie informacje chcemy zbierać, można wybrać dodatkowe pytania, które można zadać użytkownikowi. Do wyboru są takie kategorie jak dane demograficzne, technologia, podróże czy oferty pracy. W każdej z kategorii jest kilka pytań do wyboru. Oczywiście, można je wybrać i dodać do formularza, jednak w naszej opinii im więcej pól do wypełnienia będzie miał użytkownik, tym większe ryzyko, że na jakimś etapie zrezygnuje i nie dojdzie do wysyłki formularza. Identycznie jak w przypadku sklepów internetowych – im więcej etapów i przystanków przy składaniu zamówienia, tym większe ryzyko opuszczonego koszyka.

Dlatego w przypadku formularza bezpieczniej będzie dopytać o wszystkie szczegóły już w bezpośredniej rozmowie np. telefonicznej.

Warto następnie przyjrzeć się treści wiadomości, która wyświetla się użytkownikowi po wysłaniu formularza. Składa się ona z trzech elementów:

Przykładowy wygląd formularza i wiadomości wyświetlającej się po jego przesłaniu na telefonie komórkowym:


Czytaj także: Pozyskuj kontakty w różnych kampaniach Google Ads

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.