Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Skuteczny formularz kontaktowy w reklamie Google Ads

Wystarczą zaledwie trzy kroki, by utworzyć formularz kontaktowy – rozszerzenie do reklamy tekstowej Google Ads.

Formularz kontaktowy nie zdobył jeszcze tak dużej popularności w reklamach Google Ads, jak np. linki do podstron, informacje o lokalizacji czy numer kontaktowy, jednak warto z niego skorzystać z jednego ważnego powodu – tak, jak każde inne rozszerzenie, formularz kontaktowy pozytywnie wpływa na widoczność reklamy, co może z kolei oznaczać wyższy CTR, czyli współczynnik klikalności w reklamę (click-through rate – stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń tej reklamy na dane słowo kluczowe).

Ocena przewidywanego współczynnika klikalności brana jest natomiast pod uwagę podczas oceny Wyniku Jakości. O ten warto zawalczyć, ponieważ im wyższy Wynik Jakości tym niższy koszt kliknięcia w reklamę i lepsza pozycja reklam w kampaniach Google Ads (zobacz więcej w naszym artykule: Co ma wpływ na Wynik Jakości i jak go poprawić?).

Dodatkowo utworzenie formularza kontaktowego pozwala na pozyskiwanie danych klientów bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki Google – w ten sposób można więc ograniczyć sytuacje, gdy klient wchodzi na stronę internetową, ale nie decyduje się zapytać o ofertę, ponieważ strona zbyt wolno się ładuje czy jest tak nieintuicyjna, że trudno znaleźć na niej potrzebne informacje. W takim wypadku warto więc wykorzystać rozwiązanie, które Google od niedawna oferuje w reklamach tekstowych.


Klienci niechętnie dzielą się swoimi danymi

Dużą przeszkodą może być fakt, że w dzisiejszym Internecie walutą, którą płacimy za treści, jest nie tylko nasz czas, ale i... dane osobowe. Duże firmy chętnie je pozyskują i wykorzystują później do celów reklamowych (czytaj więcej: Wykorzystaj dane klientów w kampaniach Google Ads i na Facebooku). Dlatego też coraz więcej osób (czyli po prostu potencjalnych klientów) z dużą ostrożnością podchodzi do kwestii udostępniania swoich danych. Dodatkowo w grę wchodzi lęk przed niekontrolowanym wyciekiem danych czy obawa przed natarczywym marketingiem w postaci niechcianych e-maili i telefonów. Dlatego przy tworzeniu formularza warto wziąć pod uwagę wszystkie przeszkody, które mogą mieć wpływ na ewentualnie pozyskanie danych.


Trzy kroki do stworzenia formularza kontaktowego w Google Ads

Jak więc stworzyć formularz, który skutecznie przekona do pozostawienia swoich danych? W panelu Google Ads zajmuje to dosłownie pięć minut. Każde nowe rozszerzenie można utworzyć przechodząc do sekcji „Rozszerzenia” w panelu Google Ads – przy tworzeniu nowego rozszerzenia należy wybrać „Rozszerzenia formularzy kontaktowych” (oznaczone jeszcze jako wersja beta). Tworzenie formularza zaczyna się od umieszczenia trzech informacji:

Na dalszym etapie należy zaznaczyć, jakie dane może podać użytkownik – wśród propozycji znajdują się m.in. imię i nazwisko, adres e-mail, telefon, kod pocztowy, miasto, nazwa firmy, stanowisko, itp., jednak naszym zdaniem imię i nazwisko oraz dane kontaktowe typu e-mail i telefon w zupełności wystarczą.

Po zaznaczeniu, jakie informacje chcemy zbierać, można wybrać dodatkowe pytania, które można zadać użytkownikowi. Do wyboru są takie kategorie jak dane demograficzne, technologia, podróże czy oferty pracy. W każdej z kategorii jest kilka pytań do wyboru. Oczywiście, można je wybrać i dodać do formularza, jednak w naszej opinii im więcej pól do wypełnienia będzie miał użytkownik, tym większe ryzyko, że na jakimś etapie zrezygnuje i nie dojdzie do wysyłki formularza. Identycznie jak w przypadku sklepów internetowych – im więcej etapów i przystanków przy składaniu zamówienia, tym większe ryzyko opuszczonego koszyka.

Dlatego w przypadku formularza bezpieczniej będzie dopytać o wszystkie szczegóły już w bezpośredniej rozmowie np. telefonicznej.

Warto następnie przyjrzeć się treści wiadomości, która wyświetla się użytkownikowi po wysłaniu formularza. Składa się ona z trzech elementów:

Przykładowy wygląd formularza i wiadomości wyświetlającej się po jego przesłaniu na telefonie komórkowym:


Czytaj także: Pozyskuj kontakty w różnych kampaniach Google Ads

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.