Google wprowadził nową strategię inteligentnego określania stawek – „Maksymalizuj wartość konwersji”. Na razie można ją ustawić w kampaniach Google Ads prowadzonych w sieci wyszukiwania.
Podczas Google Marketing Live, dużej corocznej konferencji skierowanej do marketingowców (o tegorocznej edycji możesz przeczytać tutaj), Google zapowiedział nową strategię inteligentnego określania stawek – „Maksymalizuj wartość konwersji”. W teorii, przy ustawianiu tej strategii reklamodawca może liczyć na to, że algorytmy Google pomogą mu zmaksymalizować liczbę i wartość konwersji w ramach budżetu, którym dysponuje. Czy tak dzieje się w rzeczywistości? Przyjrzyjmy się bliżej innym inteligentnym strategiom określania stawek oraz zobaczmy, jaki doświadczenie mogą się z nimi wiązać.
W dużym skrócie mówiąc, w przypadku kampanii Google Ads reklamodawcy mogą podążać dwiema drogami - albo jak najwięcej ustawień wprowadzać samodzielnie, licząc na swoją wiedzę i doświadczenie, albo zdać się na algorytmy Google, które w teorii mają tak optymalizować kampanie, by osiągać dobre wyniki.
W przypadku wyboru tej drugiej opcji można zastosować tzw. strategie inteligentnego określania stawek. Korzystają one z algorytmów Google i systemów samouczących się (ang. machine learning), by pomóc reklamodawcy zrealizować jego cel, np. zwiększenie liczby konwersji czy zwiększenie zysku z inwestycji w kampanię Google Ads.
Strategie inteligentnego określania stawek to obecnie:
Choć nie można całkowicie odmówić skuteczności systemów samouczących się i zakładać, że nie warto korzystać z automatyzacji w kampaniach Google Ads, to jednak kilkukrotnie już pisaliśmy na naszym blogu, że algorytmy nie zawsze muszą być dobrym rozwiązaniem. Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim reklamodawca traci w ten sposób kontrolę nad prowadzeniem kampanii - nie zawsze bowiem działania algorytmów muszą być zgodne z przyjętą wcześniej strategią działać. Ponadto systemy samouczące się mogą czasem działać w niejasny sposób, nie do końca odpowiadający potrzebom reklamodawcy. Dlatego - jak już pisaliśmy w naszym artykule „Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii AdWords?” – własnoręczna kontrola nad różnymi elementami kampanii (czyli także nad stawkami za kliknięcie) pozwoli na wydatkowanie budżetu w taki sposób, by był on jak najlepszy według reklamodawcy, a nie wg algorytmów Google.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy