Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Dobieraj stawki za kliknięcie pod kątem konwersji

30—08—2019

Google wprowadził nową strategię inteligentnego określania stawek – „Maksymalizuj wartość konwersji”. Na razie można ją ustawić w kampaniach Google Ads prowadzonych w sieci wyszukiwania.

Podczas Google Marketing Live, dużej corocznej konferencji skierowanej do marketingowców (o tegorocznej edycji możesz przeczytać tutaj), Google zapowiedział nową strategię inteligentnego określania stawek – „Maksymalizuj wartość konwersji”. W teorii, przy ustawianiu tej strategii reklamodawca może liczyć na to, że algorytmy Google pomogą mu zmaksymalizować liczbę i wartość konwersji w ramach budżetu, którym dysponuje. Czy tak dzieje się w rzeczywistości? Przyjrzyjmy się bliżej innym inteligentnym strategiom określania stawek oraz zobaczmy, jaki doświadczenie mogą się z nimi wiązać.

Strategie inteligentnego określania stawek w Google Ads

W dużym skrócie mówiąc, w przypadku kampanii Google Ads reklamodawcy mogą podążać dwiema drogami - albo jak najwięcej ustawień wprowadzać samodzielnie, licząc na swoją wiedzę i doświadczenie, albo zdać się na algorytmy Google, które w teorii mają tak optymalizować kampanie, by osiągać dobre wyniki.

W przypadku wyboru tej drugiej opcji można zastosować tzw. strategie inteligentnego określania stawek. Korzystają one z algorytmów Google i systemów samouczących się (ang. machine learning), by pomóc reklamodawcy zrealizować jego cel, np. zwiększenie liczby konwersji czy zwiększenie zysku z inwestycji w kampanię Google Ads.

Strategie inteligentnego określania stawek to obecnie: 

  • docelowy CPA – strategia polega na ustawieniu maksymalnego kosztu pozyskania (CTA); 
  • docelowy ROAS – strategia pozwala na automatyczne dopasowanie stawki za kliknięcie w ten sposób, by uzyskać jak największą wartość konwersji przy zachowaniu ustawionego docelowego zwrotu z nakładów poniesionych na reklamę, czyli właśnie ROAS; 
  • ulepszony CPC (ECPC) – strategia związana jest z samodzielnym ustawieniem stawek przez reklamodawcę; duży wpływ ma jednak tutaj Google, który ma możliwość automatycznego dostosowania stawki w celu zmaksymalizowania liczby konwersji na koncie reklamodawcy;
  • maksymalizuj liczbę konwersji – najnowsza strategia, mająca na celu uzyskanie jak najwięcej konwersji w ramach ustawionego przez reklamodawcę budżetu na kampanię; jak podaje na swoim blogu Google, jedna z kanadyjskich firm testowała już to rozwiązanie, odnotowując znaczące poprawienie wyników swojej kampanii – wzrost wartości konwersji o 283% i poprawę ROAS o 286%.

Czy inteligentne strategie zawsze spełniają założone cele?

Choć nie można całkowicie odmówić skuteczności systemów samouczących się i zakładać, że nie warto korzystać z automatyzacji w kampaniach Google Ads, to jednak kilkukrotnie już pisaliśmy na naszym blogu, że algorytmy nie zawsze muszą być dobrym rozwiązaniem. Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim reklamodawca traci w ten sposób kontrolę nad prowadzeniem kampanii - nie zawsze bowiem działania algorytmów muszą być zgodne z przyjętą wcześniej strategią działać. Ponadto systemy samouczące się mogą czasem działać w niejasny sposób, nie do końca odpowiadający potrzebom reklamodawcy. Dlatego - jak już pisaliśmy w naszym artykule „Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii AdWords?” – własnoręczna kontrola nad różnymi elementami kampanii (czyli także nad stawkami za kliknięcie) pozwoli na wydatkowanie budżetu w taki sposób, by był on jak najlepszy według reklamodawcy, a nie wg algorytmów Google.

Słowa kluczowe

  • strategia ustalania stawek
  • konwersja

Najnowsze artykuły

Reklamy na YouTube z nowymi rozszerzeniami

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach wideo na YouTube.

Google Ads: dlaczego warto zastrzec nazwę firmy jako znak towarowy?

Obniżenie stawek za kliknięcie w reklamę Google Ads aż o 65 proc. w ciągu kwartału? Takie korzyści odniósł jeden z hoteli, który zastrzegł swoją nazwę jako znak towarowy.

Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Reklamy produktowe mają być wyświetlane także na YouTube - na stronie głównej serwisu oraz wśród wyników wyszukiwania. Dostępne będą też nowe rozszerzenia.