Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dobieraj stawki za kliknięcie pod kątem konwersji

Google wprowadził nową strategię inteligentnego określania stawek – „Maksymalizuj wartość konwersji”. Na razie można ją ustawić w kampaniach Google Ads prowadzonych w sieci wyszukiwania.

Podczas Google Marketing Live, dużej corocznej konferencji skierowanej do marketingowców (o tegorocznej edycji możesz przeczytać tutaj), Google zapowiedział nową strategię inteligentnego określania stawek – „Maksymalizuj wartość konwersji”. W teorii, przy ustawianiu tej strategii reklamodawca może liczyć na to, że algorytmy Google pomogą mu zmaksymalizować liczbę i wartość konwersji w ramach budżetu, którym dysponuje. Czy tak dzieje się w rzeczywistości? Przyjrzyjmy się bliżej innym inteligentnym strategiom określania stawek oraz zobaczmy, jaki doświadczenie mogą się z nimi wiązać.

Strategie inteligentnego określania stawek w Google Ads

W dużym skrócie mówiąc, w przypadku kampanii Google Ads reklamodawcy mogą podążać dwiema drogami - albo jak najwięcej ustawień wprowadzać samodzielnie, licząc na swoją wiedzę i doświadczenie, albo zdać się na algorytmy Google, które w teorii mają tak optymalizować kampanie, by osiągać dobre wyniki.

W przypadku wyboru tej drugiej opcji można zastosować tzw. strategie inteligentnego określania stawek. Korzystają one z algorytmów Google i systemów samouczących się (ang. machine learning), by pomóc reklamodawcy zrealizować jego cel, np. zwiększenie liczby konwersji czy zwiększenie zysku z inwestycji w kampanię Google Ads.

Strategie inteligentnego określania stawek to obecnie: 

Czy inteligentne strategie zawsze spełniają założone cele?

Choć nie można całkowicie odmówić skuteczności systemów samouczących się i zakładać, że nie warto korzystać z automatyzacji w kampaniach Google Ads, to jednak kilkukrotnie już pisaliśmy na naszym blogu, że algorytmy nie zawsze muszą być dobrym rozwiązaniem. Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim reklamodawca traci w ten sposób kontrolę nad prowadzeniem kampanii - nie zawsze bowiem działania algorytmów muszą być zgodne z przyjętą wcześniej strategią działać. Ponadto systemy samouczące się mogą czasem działać w niejasny sposób, nie do końca odpowiadający potrzebom reklamodawcy. Dlatego - jak już pisaliśmy w naszym artykule „Jaką strategię ustalania stawek wybrać w Twojej kampanii AdWords?” – własnoręczna kontrola nad różnymi elementami kampanii (czyli także nad stawkami za kliknięcie) pozwoli na wydatkowanie budżetu w taki sposób, by był on jak najlepszy według reklamodawcy, a nie wg algorytmów Google.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.