Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Słownik Google Ads

Lista haseł

definicja
Koszt pozyskania (CPA)

w skrócie

Koszt pozyskania (CPA, ang. cost per acquisition) to kwota, którą reklamodawca płaci w przypadku wykonania przez użytkownika odpowiedniej czynności w witrynie czy aplikacji (konwersji).

Koszt pozyskania (CPA, ang. cost per acquisition) to kwota, którą reklamodawca płaci w przypadku, gdy użytkownik wykona odpowiednią czynność w witrynie czy aplikacji, czyli w przypadku konwersji (mogą to być takie czynności jak np. zakup w witrynie, uzupełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się do newslettera, pobranie materiału ze strony, itp.).

Z pojęciem CPA wiąże się także strategia ustalania stawek ,,Docelowy CPA”, która pozwala zwiększać liczbę konwersji przy zachowaniu określonej wcześniej stawki CPA. To efekt działania systemów samouczących się, które automatycznie dostosowują stawki w czasie aukcji Adwords.

Średni CPA to natomiast średni koszt konwersji, która następuje po wyświetleniu reklamy.

Powiązane hasła

Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.