Strategia ustalania stawek to metoda określenia stawki, którą reklamodawca chce ostatecznie zapłacić za kliknięcie.
Strategia ustalania stawek to metoda określenia stawki, którą reklamodawca chce ostatecznie zapłacić za kliknięcie. Przy ustalaniu strategii należy przede wszystkim wziąć pod uwagę cel kampanii, czyli to, na czym szczególnie zależy reklamodawcy. Strategie są pogrupowane pod kątem czterech różnych celów – obecnie Google proponuje skupienie się na konwersji, na kliknięciach w reklamę, na wyświetleniach reklamy lub na obejrzeniu przez użytkownika reklamy video lub interakcji.
W przypadku niektórych strategii Google umożliwia ,,automatyczne” lub ,,inteligentne” ustalanie stawek, co oznacza, że Google w takim wypadku samodzielnie dostosuje stawki do celu wybranego przez reklamodawcę, nie przekraczając przy tym średnio kwoty podanej jako maksymalnej.
Do strategii ustalania stawek należą: