Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ponad 2 biliony odrzuconych reklam w Google Ads w 2018 roku

Google podsumowuje działania na rzecz bezpieczeństwa reklamodawców i odbiorców reklam wdrażane w 2018 roku w systemie reklamowym Google Ads.

W 2018 roku zasady publikowania reklam w Google Ads zmieniały się kilkukrotnie – w marcu zablokowano reklamy kryptowalut, w czerwcu reklamy dotyczące leczenia uzależnień, a w październiku zaktualizowano zasady dotyczące tzw. innej działalności podlegającej ograniczeniom. Ostatnio na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się wpis z podsumowaniem egzekwowania nowych zasad w ubiegłym roku.

2,3 biliona odrzuconych reklam, milion zablokowanych kont, 31 nowych zasad

Wprowadzanie nowych zasad Google uzasadnia coraz częstszymi próbami oszustwa za pośrednictwem reklam w internecie. Tematy, które pojawiają się w reklamach, są na bieżąco monitorowane przez Google – gdy w jakimś obszarze zauważono wzrost aktywności reklamodawców, pilnie przyglądano się całej sytuacji (tak było w przypadku kryptowalut i nagłego przyrostu liczby ośrodków leczących uzależnienia w Stanach). Choć nie zawsze zaobserwowane tendencje występowały także w Europie, nowa polityka dotyczyła zwykle także reklamodawców ze Starego Kontynentu.

Nowe zasady dotyczyły zarówno dopiero powstających, jak funkcjonujących od lat kont. Reklamy z zabronionymi treściami były i są nadal sukcesywnie wyłapywane i odrzucane. To dlatego łączna liczba odrzuconych reklam wyniosła w tym roku ponad dwa biliony, co daje około 6 milionów niedozwolonych reklam każdego dnia. Większość z nich dotyczyła nieuczciwych narzędzi finansowych i odsprzedaży biletów, a największa ich część była reklamami phishingowymi – po kliknięciu w link od użytkowników wyłudzane były informacje, np. dane logowania.

Jednym z rozwiązań mających ułatwić tworzenie komunikatów zgodnych z zasadami ma być nowe narzędzie – Policy Manager (więcej o nim przeczytasz tutaj). Dla reklam wyświetlanych na stronach internetowych i w aplikacjach Google dodało ponad 300 nowych klasyfikatorów ułatwiających ich wyłapywanie (to trzy razy więcej niż w ubiegłym roku). Pozwoliło to na usunięcie niedozwolonych reklam z ponad 28 milionów stron i z blisko 1,5 miliona aplikacji.

Walka z fake newsami i nieuczciwą reklamą polityczną

Zmiany dotyczące kampanii wyborczych i reklam polityków czy ugrupowań dotyczyły głównie USA. To tam w ubiegłym roku Google zweryfikowało 143 tysiące reklam wyborczych i oraz ustanowiło nowe zasady. Zapewniają one większą przejrzystość – odbiorca reklamy musi wiedzieć, kto odpowiada za reklamę i kto ją opłacił. Podobne rozwiązanie ma być wprowadzone w tym roku również w państwach Unii Europejskiej.

Google podejmuje się także walki z tzw. fake newsami – fałszywymi wiadomościami rozpowszechnianymi za pośrednictwem sieci, szczególnie na portalach społecznościowych. Niezweryfikowane i bezrefleksyjnie powielane informacje z najróżniejszych dziedzin są dziś jednym z największych problemów internetu. Google zaczął pod tym kątem analizować publikowane treści już w 2016 roku, ale wtedy cały proces dotyczył stron funkcjonujących w sieci reklamowej AdSense (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). Teraz wszystkie reklamy publikowane za pośrednictwem Google mają wspierać jedynie legalnych wydawców.

Źródło: „Enabling a safe digital advertising ecosystem”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.