Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Ponad 2 biliony odrzuconych reklam w Google Ads w 2018 roku

03—04—2019

Google podsumowuje działania na rzecz bezpieczeństwa reklamodawców i odbiorców reklam wdrażane w 2018 roku w systemie reklamowym Google Ads.

W 2018 roku zasady publikowania reklam w Google Ads zmieniały się kilkukrotnie – w marcu zablokowano reklamy kryptowalut, w czerwcu reklamy dotyczące leczenia uzależnień, a w październiku zaktualizowano zasady dotyczące tzw. innej działalności podlegającej ograniczeniom. Ostatnio na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się wpis z podsumowaniem egzekwowania nowych zasad w ubiegłym roku.

2,3 biliona odrzuconych reklam, milion zablokowanych kont, 31 nowych zasad

Wprowadzanie nowych zasad Google uzasadnia coraz częstszymi próbami oszustwa za pośrednictwem reklam w internecie. Tematy, które pojawiają się w reklamach, są na bieżąco monitorowane przez Google – gdy w jakimś obszarze zauważono wzrost aktywności reklamodawców, pilnie przyglądano się całej sytuacji (tak było w przypadku kryptowalut i nagłego przyrostu liczby ośrodków leczących uzależnienia w Stanach). Choć nie zawsze zaobserwowane tendencje występowały także w Europie, nowa polityka dotyczyła zwykle także reklamodawców ze Starego Kontynentu.

Nowe zasady dotyczyły zarówno dopiero powstających, jak funkcjonujących od lat kont. Reklamy z zabronionymi treściami były i są nadal sukcesywnie wyłapywane i odrzucane. To dlatego łączna liczba odrzuconych reklam wyniosła w tym roku ponad dwa biliony, co daje około 6 milionów niedozwolonych reklam każdego dnia. Większość z nich dotyczyła nieuczciwych narzędzi finansowych i odsprzedaży biletów, a największa ich część była reklamami phishingowymi – po kliknięciu w link od użytkowników wyłudzane były informacje, np. dane logowania.

Jednym z rozwiązań mających ułatwić tworzenie komunikatów zgodnych z zasadami ma być nowe narzędzie – Policy Manager (więcej o nim przeczytasz tutaj). Dla reklam wyświetlanych na stronach internetowych i w aplikacjach Google dodało ponad 300 nowych klasyfikatorów ułatwiających ich wyłapywanie (to trzy razy więcej niż w ubiegłym roku). Pozwoliło to na usunięcie niedozwolonych reklam z ponad 28 milionów stron i z blisko 1,5 miliona aplikacji.

Walka z fake newsami i nieuczciwą reklamą polityczną

Zmiany dotyczące kampanii wyborczych i reklam polityków czy ugrupowań dotyczyły głównie USA. To tam w ubiegłym roku Google zweryfikowało 143 tysiące reklam wyborczych i oraz ustanowiło nowe zasady. Zapewniają one większą przejrzystość – odbiorca reklamy musi wiedzieć, kto odpowiada za reklamę i kto ją opłacił. Podobne rozwiązanie ma być wprowadzone w tym roku również w państwach Unii Europejskiej.

Google podejmuje się także walki z tzw. fake newsami – fałszywymi wiadomościami rozpowszechnianymi za pośrednictwem sieci, szczególnie na portalach społecznościowych. Niezweryfikowane i bezrefleksyjnie powielane informacje z najróżniejszych dziedzin są dziś jednym z największych problemów internetu. Google zaczął pod tym kątem analizować publikowane treści już w 2016 roku, ale wtedy cały proces dotyczył stron funkcjonujących w sieci reklamowej AdSense (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). Teraz wszystkie reklamy publikowane za pośrednictwem Google mają wspierać jedynie legalnych wydawców.

Źródło: „Enabling a safe digital advertising ecosystem”

Słowa kluczowe

  • Google ads
  • odrzucone reklamy

Najnowsze artykuły

Która kampania Google Ads najbardziej przyda się w sklepie internetowym?

Kampania produktowa Google Ads, kampania z reklamami tekstowymi w wyszukiwarce i kampania bannerowa to absolutny must-have każdego sklepu internetowego

Używasz nazwy konkurencji w kampanii Google Ads? Lepiej z tego zrezygnuj

Nie tylko nie można można używać nazwy konkurencji w reklamach Google Ads, ale także dobierać ich do grona słów kluczowych - uznał Sąd Okręgowy w Rzeszowie

Trwają testy nowego automatycznego rozszerzenia reklam Google Ads?

Ciekawostka w reklamach Google Ads - nowe rozszerzenie reklam, dzięki któremu użytkownik może poznać szacunkową liczbę odwiedzających docelową stronę.