Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ponad 2 biliony odrzuconych reklam w Google Ads w 2018 roku

Google podsumowuje działania na rzecz bezpieczeństwa reklamodawców i odbiorców reklam wdrażane w 2018 roku w systemie reklamowym Google Ads.

W 2018 roku zasady publikowania reklam w Google Ads zmieniały się kilkukrotnie – w marcu zablokowano reklamy kryptowalut, w czerwcu reklamy dotyczące leczenia uzależnień, a w październiku zaktualizowano zasady dotyczące tzw. innej działalności podlegającej ograniczeniom. Ostatnio na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się wpis z podsumowaniem egzekwowania nowych zasad w ubiegłym roku.

2,3 biliona odrzuconych reklam, milion zablokowanych kont, 31 nowych zasad

Wprowadzanie nowych zasad Google uzasadnia coraz częstszymi próbami oszustwa za pośrednictwem reklam w internecie. Tematy, które pojawiają się w reklamach, są na bieżąco monitorowane przez Google – gdy w jakimś obszarze zauważono wzrost aktywności reklamodawców, pilnie przyglądano się całej sytuacji (tak było w przypadku kryptowalut i nagłego przyrostu liczby ośrodków leczących uzależnienia w Stanach). Choć nie zawsze zaobserwowane tendencje występowały także w Europie, nowa polityka dotyczyła zwykle także reklamodawców ze Starego Kontynentu.

Nowe zasady dotyczyły zarówno dopiero powstających, jak funkcjonujących od lat kont. Reklamy z zabronionymi treściami były i są nadal sukcesywnie wyłapywane i odrzucane. To dlatego łączna liczba odrzuconych reklam wyniosła w tym roku ponad dwa biliony, co daje około 6 milionów niedozwolonych reklam każdego dnia. Większość z nich dotyczyła nieuczciwych narzędzi finansowych i odsprzedaży biletów, a największa ich część była reklamami phishingowymi – po kliknięciu w link od użytkowników wyłudzane były informacje, np. dane logowania.

Jednym z rozwiązań mających ułatwić tworzenie komunikatów zgodnych z zasadami ma być nowe narzędzie – Policy Manager (więcej o nim przeczytasz tutaj). Dla reklam wyświetlanych na stronach internetowych i w aplikacjach Google dodało ponad 300 nowych klasyfikatorów ułatwiających ich wyłapywanie (to trzy razy więcej niż w ubiegłym roku). Pozwoliło to na usunięcie niedozwolonych reklam z ponad 28 milionów stron i z blisko 1,5 miliona aplikacji.

Walka z fake newsami i nieuczciwą reklamą polityczną

Zmiany dotyczące kampanii wyborczych i reklam polityków czy ugrupowań dotyczyły głównie USA. To tam w ubiegłym roku Google zweryfikowało 143 tysiące reklam wyborczych i oraz ustanowiło nowe zasady. Zapewniają one większą przejrzystość – odbiorca reklamy musi wiedzieć, kto odpowiada za reklamę i kto ją opłacił. Podobne rozwiązanie ma być wprowadzone w tym roku również w państwach Unii Europejskiej.

Google podejmuje się także walki z tzw. fake newsami – fałszywymi wiadomościami rozpowszechnianymi za pośrednictwem sieci, szczególnie na portalach społecznościowych. Niezweryfikowane i bezrefleksyjnie powielane informacje z najróżniejszych dziedzin są dziś jednym z największych problemów internetu. Google zaczął pod tym kątem analizować publikowane treści już w 2016 roku, ale wtedy cały proces dotyczył stron funkcjonujących w sieci reklamowej AdSense (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). Teraz wszystkie reklamy publikowane za pośrednictwem Google mają wspierać jedynie legalnych wydawców.

Źródło: „Enabling a safe digital advertising ecosystem”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.