Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ponad 2 biliony odrzuconych reklam w Google Ads w 2018 roku

Google podsumowuje działania na rzecz bezpieczeństwa reklamodawców i odbiorców reklam wdrażane w 2018 roku w systemie reklamowym Google Ads.

W 2018 roku zasady publikowania reklam w Google Ads zmieniały się kilkukrotnie – w marcu zablokowano reklamy kryptowalut, w czerwcu reklamy dotyczące leczenia uzależnień, a w październiku zaktualizowano zasady dotyczące tzw. innej działalności podlegającej ograniczeniom. Ostatnio na oficjalnym blogu Google Ads pojawił się wpis z podsumowaniem egzekwowania nowych zasad w ubiegłym roku.

2,3 biliona odrzuconych reklam, milion zablokowanych kont, 31 nowych zasad

Wprowadzanie nowych zasad Google uzasadnia coraz częstszymi próbami oszustwa za pośrednictwem reklam w internecie. Tematy, które pojawiają się w reklamach, są na bieżąco monitorowane przez Google – gdy w jakimś obszarze zauważono wzrost aktywności reklamodawców, pilnie przyglądano się całej sytuacji (tak było w przypadku kryptowalut i nagłego przyrostu liczby ośrodków leczących uzależnienia w Stanach). Choć nie zawsze zaobserwowane tendencje występowały także w Europie, nowa polityka dotyczyła zwykle także reklamodawców ze Starego Kontynentu.

Nowe zasady dotyczyły zarówno dopiero powstających, jak funkcjonujących od lat kont. Reklamy z zabronionymi treściami były i są nadal sukcesywnie wyłapywane i odrzucane. To dlatego łączna liczba odrzuconych reklam wyniosła w tym roku ponad dwa biliony, co daje około 6 milionów niedozwolonych reklam każdego dnia. Większość z nich dotyczyła nieuczciwych narzędzi finansowych i odsprzedaży biletów, a największa ich część była reklamami phishingowymi – po kliknięciu w link od użytkowników wyłudzane były informacje, np. dane logowania.

Jednym z rozwiązań mających ułatwić tworzenie komunikatów zgodnych z zasadami ma być nowe narzędzie – Policy Manager (więcej o nim przeczytasz tutaj). Dla reklam wyświetlanych na stronach internetowych i w aplikacjach Google dodało ponad 300 nowych klasyfikatorów ułatwiających ich wyłapywanie (to trzy razy więcej niż w ubiegłym roku). Pozwoliło to na usunięcie niedozwolonych reklam z ponad 28 milionów stron i z blisko 1,5 miliona aplikacji.

Walka z fake newsami i nieuczciwą reklamą polityczną

Zmiany dotyczące kampanii wyborczych i reklam polityków czy ugrupowań dotyczyły głównie USA. To tam w ubiegłym roku Google zweryfikowało 143 tysiące reklam wyborczych i oraz ustanowiło nowe zasady. Zapewniają one większą przejrzystość – odbiorca reklamy musi wiedzieć, kto odpowiada za reklamę i kto ją opłacił. Podobne rozwiązanie ma być wprowadzone w tym roku również w państwach Unii Europejskiej.

Google podejmuje się także walki z tzw. fake newsami – fałszywymi wiadomościami rozpowszechnianymi za pośrednictwem sieci, szczególnie na portalach społecznościowych. Niezweryfikowane i bezrefleksyjnie powielane informacje z najróżniejszych dziedzin są dziś jednym z największych problemów internetu. Google zaczął pod tym kątem analizować publikowane treści już w 2016 roku, ale wtedy cały proces dotyczył stron funkcjonujących w sieci reklamowej AdSense (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). Teraz wszystkie reklamy publikowane za pośrednictwem Google mają wspierać jedynie legalnych wydawców.

Źródło: „Enabling a safe digital advertising ecosystem”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj

Jak utworzyć listę odbiorców w Google Analytics?

Listy odbiorców w Google Analytics pozwalają na gromadzenie informacji o użytkownikach odwiedzających naszą stronę i wykonujących na niej określone czynności oraz wykorzystanie tych danych w kampaniach remarketingowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.