Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Dziś dentysta to za mało: AdWords dla gabinetów stomatologicznych

17—07—2018

Mogłoby się wydawać, że promowanie usług stomatologicznych za pomocą kampanii Google AdWords to temat mało skomplikowany. Po latach praktyki wiemy jednak, że wcale tak nie jest. Dlaczego?

Branża dentystyczna (a może stomatologiczna? – o tej różnicy za moment) charakteryzuje się ogromną różnorodnością, zarówno pod względem samych usług oraz wykorzystywanej podczas ich świadczenia technologii, jak i ich ceny, co dla wielu klientów (coraz rzadziej pacjentów) ma kluczowe znaczenie. Jak wykorzystać Google AdWords (niebawem Google Ads) w taki sposób, by dotrzeć do odpowiedniej grupy?

Dlaczego AdWords to dobre rozwiązanie dla prywatnych gabinetów stomatologicznych?

Reklamy tekstowe Google AdWords (od 24 lipca Google Ads; więcej na ten temat przeczytasz w tekście „Koniec Google AdWords: po 18 latach nadeszła pora na Google Ads”) to reklamy, które wyświetlają się bezpośrednio w wyszukiwarce Google po wpisaniu w nią przez użytkownika odpowiedniego zapytania. Dzięki temu, że reklamy te są bliźniaczo podobne do zwykłych linków do stron internetowych wyświetlających się na liście wyników, większość osób korzystających z wyszukiwarki (według badań ponad połowa) nie rozróżnia wyników płatnych (reklam tekstowych AdWords) od organicznych (stron najlepiej, według algorytmów Google'a, odpowiadającym zapytaniu użytkownika). Dlatego użytkownicy wyszukiwarki nie traktują linków AdWords jak reklamy, ale jak odpowiedź na ich pytanie, tym samym są im gotowi poświęcić o wiele więcej czasu i uwagi, niż innym formom marketingu w sieci.

Poniżej przykładowa strona z wynikami wyszukiwania – zaznaczono na niej reklamy AdWords (wyniki płatne) oraz wyniki organiczne.

Warto zauważyć, że na mniejszych ekranach laptopów bądź notebooków (nie wspominając o wynikach wyszukiwania na telefonie), widoczna będzie jedynie górna część strony – do mapy – a więc ta z reklamami AdWords. Dlatego wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce osiągnięta za pomocą pozycjonowania dziś nie wystarczy. Poza tym pozycjonowanie nie daje gwarancji, że strona będzie wyświetlać się w określonym miejscu przez dłuższy okres czasu, nie pozwala również zaplanować dokładnie, w związku z jakimi wyszukiwaniami strona powinna pojawiać się na liście wyników. W Google AdWords jest zupełnie inaczej.

System reklamowy Google'a daje reklamodawcom o wiele większą kontrolę nad takimi aspektami wyświetlonego w wyszukiwarce linku, jak:

  • jego treść – każda reklama składa się z nagłówka, linku oraz tekstu. Każdy z tych elementów można dowolnie kształtować informując tym samym o promocjach czy ofertach specjalnych (np. o wybielaniu zębów w sezonie przedślubnym; więcej o wykorzystaniu reklam AdWords do promowania ofert okazyjnych przeczytasz w artykule „Czy warto reklamować promocje i obniżki za pomocą Google AdWords?”),
  • dodatkowe informacje – do tekstu reklamy można dodać tzw. rozszerzenia zawierające informacje np. o lokalizacji gabinetu, godzinach otwarcia, konkretnych usługach, możliwości rezerwacji wizyty itp. (więcej o rozszerzeniach reklam przeczytasz w artykule „Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords”); można również dodać numer telefonu, którego kliknięcie na smartfonach pozwoli użytkownikowi zadzwonić do gabinetu już z poziomu reklamy,
  • słowa kluczowe, w odpowiedzi na które będzie się wyświetlał – możemy precyzyjnie zaplanować to, jakie wyszukiwania będą powodowały wyświetlenie naszej reklamy dzięki słowom kluczowym ściśle powiązanym z usługą (więcej na ten temat przeczytasz w tekście „Jak dobrać słowa kluczowe do kampanii AdWords?”),
  • odbiorcy reklamy – dzięki AdWords możemy również wskazać konkretne grupy odbiorców, którym link będzie się wyświetlał, wyodrębniając je np. na podstawie płci lub wieku,
  • czas wyświetlania – reklamy AdWords mogą wyświetlać się we wskazanych przez nas dniach lub porach dnia, można również w dowolnym czasie wstrzymać kampanię, by reklamy w ogóle się nie wyświetlały (np. w czasie urlopu) – takiej możliwości nie mamy w przypadku wyników organicznych.

Co ważne, w kampaniach AdWords nie płacimy za samo wyświetlenie reklamy, a dopiero za kliknięcie. Jeśli więc mimo naszych starań tekst wyświetlony w wyszukiwarce nie będzie odpowiadał wyszukiwaniu jej użytkownika, możemy mieć nadzieję na to, że ten po prostu w niego nie kliknie, a my nie stracimy w ten sposób pieniędzy.

Więcej o różnicach pomiędzy pozycjonowaniem witryny w wyszukiwarce i organicznymi wynikami wyszukiwania a kampaniami Google AdWords przeczytasz w tekście „Czym Google AdWords różni się od pozycjonowania strony?”.

Jak dzięki Google AdWords dotrzeć do swojego klienta?

Dentysta dentyście nierówny, tak samo gabinet stomatologiczny gabinetowi. Choć każdy posiada tytuł lekarza dentysty (wcześniej lekarza stomatologa, stąd różnice w nazewnictwie; zmiany spowodowane były dostosowaniem prawa polskiego do przepisów unijnych), każdy może oferować zupełnie inny wachlarz usług świadczonych na różnym poziomie. Znajdziemy wśród nich zarówno zwykłe zakładanie plomby czy lakowanie zębów, jak i związane bardziej z medycyną estetyczną komputerowe projektowanie uśmiechu (tzw. DSD – Digital Smile Design) czy specjalistyczne leczenie chorego zęba pod mikroskopem.

Dlatego tak ważne jest, by przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych w sieci gruntownie przemyśleć to, kim są docelowi klienci gabinetu – czy bardziej potrzebującymi pomocy pacjentami, dla których ważne jest szybkie rozwiązanie konkretnego problemu bez ponoszenia wysokich kosztów, czy raczej właśnie klientami nastawionymi na wysoką jakość usługi, komfort podczas zabiegu zdolnymi wydać o wiele większe pieniądze? Jeśli leczenie kanałowe w naszym gabinecie ze względu na wykorzystanie zaawansowanej technologii, specjalistycznych narzędzi itp. kosztuje kilkaset złotych, nie sprowadzajmy na stronę osób, dla których nasze ceny będą za wysokie.

Dziś dentysta to za mało

Taką możliwość daje kampania AdWords. Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych wraz z właściwą konstrukcją i wyglądem strony pozwalają na dotarcie do odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej usługi. Dzięki temu nie będziemy stracimy czasu i pieniędzy na poszukiwania potencjalnych klientów, którzy i tak nigdy nie przekroczą progu naszego gabinetu. Przemyślany wybór usług, które chcemy promować i dobór słów kluczowych są tak ważne również ze względu na ogromną konkurencję w branży stomatologicznej. Po wpisaniu w wyszukiwarkę przykładowej frazy „dentysta wrocław”, Google zaproponował ponad 750 tysięcy wyników, a szacunkowa liczba gabinetów stomatologicznych w mieście sięga 450, natomiast w całym województwie dolnośląskim pracują ponad 3 tysiące lekarzy dentystów. Jednak już tylko jedna piąta tej grupy zajmuje się endodoncją, 16% ortodoncją, 15% implantologią, a tylko 0,9% stomatologią estetyczną (dane pochodzą z raportu „Lekarze Stomatolodzy 2016” przygotowanego przez Naczelną Izbę Lekarską).

Warto więc wykorzystać reklamy AdWords w taki sposób, by jak najlepiej i najcelniej zaprezentować swoje umiejętności i możliwości gabinetu jego potencjalnym klientom. Dziś dentysta to za mało – promowanie się na tego typu szerokie frazy powoduje, że w wyszukiwarce walczymy o wysoką pozycję reklamy z wieloma konkurentami. Odpowiednie zawężenie słów kluczowych, na które pozwala kampania AdWords, spowoduje, że konkurencja będzie ograniczona, a związane z nią stawki za kliknięcie niższe (więcej o kosztach kampanii Google AdWords przeczytasz w tekście „Ile trzeba wydać, żeby zarobić? Szacunkowe koszty kampanii AdWords”).

Jeśli zastanawiasz się nad promocją swojego gabinetu stomatologicznego w sieci lub widzisz, że dotychczasowe działania nie przynoszą efektu, skontaktuj się z nami – doradzimy odpowiednie rozwiązanie i na podstawie konkretnych przykładów przekonamy Cię do tego, że warto zainwestować właśnie w reklamy Google AdWords.

Słowa kluczowe

  • reklama adwords
  • adwords dla stomatologii
  • marketing gabinetu stomatologicznego

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.