Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jak dobrać słowa kluczowe w kampanii Google AdWords?

08—06—2017

Dobór słów kluczowych w kampanii Google AdWords powinien rozpocząć się od przeprowadzenia analizy marketingowej, frazy ponadto powinny być dopasowane do strategii biznesowej i marketingowej firmy oraz do architektury informacji strony internetowej i zawartych tam tekstów.

Ustalenie słów kluczowych to jedna z najważniejszych kwestii przy prowadzeniu każdej kampanii – sam Google określa zresztą planowanie słów kluczowych jako „fundament skutecznej kampanii”. Ustawienie słów kluczowych nie może być jednak przypadkowe – to zadanie należy zacząć od analizy marketingowej oraz od dostosowania fraz do strategii biznesowej i marketingowej oraz zawartości strony internetowej.

Czym są słowa kluczowe w kampanii Google AdWords?

Słowa kluczowe ustawiane w grupach reklam w kampanii Google AdWords to frazy, które mogą wpisywać do wyszukiwarki internauci, potencjalnie zainteresowani daną ofertą. Przy działaniach Google AdWords najpierw tworzy się kampanię, następnie grupę reklam (lub grupy reklam), a następnie podaje się listę fraz (zwanych właśnie słowami kluczowymi), na które reklama (lub reklamy) ma się wyświetlać.

Słów kluczowych nie można dobrać tylko na początku kampanii i tak pozostawić. Kampanię wciąż trzeba optymalizować – dobierać nowe słowa kluczowe (tu ważną podpowiedź stanowią stwierdzenia, które wpisywali internauci), inne wstrzymywać, itp. Jeszcze inne frazy można dodać jako słowa wykluczające – najczęściej już po analizie wyszukiwanych przez internautów haseł widać, jakie stwierdzenia warto wykluczyć.

Jak dobrać słowa kluczowe w kampanii Google AdWords?

Przy ustawianiu nowej kampanii i grupy reklam powstaje więc pytanie, w jaki sposób dobrać słowa kluczowe, by wyświetlane reklamy były dopasowane do oczekiwań i potrzeb użytkowników. Fraz nie można wymyślać samemu i w oderwaniu od innych aspektów – choć z naszych obserwacji wynika, że firmy prowadzące Google AdWords pytają klientów, na jakie frazy chcieliby wyświetlać swoją reklamę. Oczywiście, nikt lepiej od właścicieli firm nie zna szczegółów oferty, ale ustawienie listy fraz zawsze powinno być poprzedzone analizą marketingową, ponadto słowa kluczowe zawsze powinny być dopasowane do strategii biznesowej i marketingowej firmy oraz do architektury informacji strony internetowej i zawartych tam tekstów.

Planer słów kluczowych jako uzupełniające narzędzie

Jako uzupełniające narzędzie można zastosować „Planer słów kluczowych (Google Keyword Planner)”. To bezpłatne narzędzie Google AdWords, które podpowiada, jakich słów kluczowych mogą poszukiwać zainteresowani ofertą użytkownicy. W planerze można znaleźć również takie informacje jak średnią miesięczną liczbę wyszukiwani danej frazy czy przybliżony koszt za jedno kliknięcie na dane słowo kluczowe.

Nieprzypadkowo jednak napisaliśmy, że planer może być pomocny, ale należy go potraktować jako uzupełnienie.  Z narzędzia do kampanii AdWords warto bowiem skopiować tylko takie słowa kluczowe, które można wykorzystać w kampanii, a nie wszystkie, które znajdują się wśród propozycji. Niektóre bowiem mogą być tylko luźno powiązane z ofertą i potencjalni klienci firmy ich w ogóle nie szukają i nie wpisują do wyszukiwarki, a to może prowadzić do marnotrawienia pieniędzy i zdecydowanie niższej skuteczności, niż można byłoby osiągnąć w przypadku dobrania bardziej dopasowanych fraz. Dlatego tak ważna powinna być intuicja osoby prowadzącej kampanię oraz dogłębna analiza strategii biznesowej i marketingowej.

Konieczne jest ustawienie dopasowania słów kluczowych

Po ustaleniu jakie słowa kluczowe przydadzą się w kampanii Google AdWords, należy koniecznie ustawić tzw. dopasowania słów kluczowych. Umożliwiają one lepszą kontrolę nad tym, na jakie słowa kluczowe reklama Google AdWords się wyświetla – w ten sposób można ustawić, czy Google przy wyświetleniu reklam ma się ściśle trzymać wskazanych słów kluczowych, czy podane frazy stanowią wyłącznie punkt wyjścia i dość ogólną sugestię. Przy dopasowaniu ścisłym reklamy wyświetlają się rzadziej, ale na pewno właściwym osobom, natomiast im szersze dopasowanie, tym reklamy wyświetlają się częściej, ale mogą się wyświetlać wtedy także na mniej odpowiednie wyrażenia. Sprawdź, dlatego ustawienie dopasowania słów kluczowych jest tak ważne.

Podsumowanie

Słowa kluczowe to – jak określa Google – „fundament kampanii Google AdWords”. Dobranie odpowiednich fraz powinno rozpocząć się od przeprowadzenia analizy marketingowej, ponadto słowa kluczowe powinny być dopasowane do strategii biznesowej i marketingowej firmy oraz do architektury informacji strony internetowej i zawartych tam tekstów. Tylko w takim wypadku reklamy będą dopasowane do oczekiwań i potrzeb użytkowników, a sama kampania Google AdWords będzie źródłem przychodów, a nie kosztów.

Sprawdź skąd pozyskiwać słowa kluczowe - przeczytaj nasz artykuł „Pozyskiwanie słów kluczowych do kampanii Google Adwords”.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • słowa kluczowe
  • Google Keyword Planner

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.