Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Nowość: obowiązkowa informacja o kosztach dostawy w Google Shopping

07—05—2019

Reklamodawcy, którzy promują swoje produkty za pomocą kampanii produktowych (Google Shopping), po 31 lipca 2019 r. obowiązkowo będą musieli podawać informację o kosztach dostawy.

Po 31 lipca informacja o kosztach dostawy produktów będzie obowiązkowa dla reklamodawców, którzy jako kraj sprzedaży podali Austrię, Belgię, Kanadę, Irlandię lub właśnie Polskę (informację o kraju sprzedaż podaje się zawsze przy konfigurowaniu swojego konta Merchant Center, które jest niezbędne do prowadzenia kampanii produktowych). Po upływie tego terminu Google będzie sprawdzał na kontach reklamowane produkty - jeśli wśród podanych informacji zabraknie informacji o kosztach dostawy, produkty mogą zostać odrzucone, co w praktyce oznacza wstrzymanie kampanii Google Shopping i brak możliwości wyświetlania reklam w wyszukiwarce.

W takim przypadku nie warto czekać aż trzech miesięcy i zostawiać tego zadania na ostatnią chwilę - zmian można dokonać na poziomie całego konta Google Merchant Center lub na poziomie pojedynczych produktów, poprzez wprowadzenie zmian w pliku danych.

Jak dodać informacje o kosztach dostawy do swojej kampanii Google Shopping?

Aby dodać informację o kosztach dostawy, można zastosować jeden z dwóch sposobów:

  • na poziomie całego konta Merchant Center - aby dodać informację o dostawie, należy po wejściu na stronę główną wybrać w lewym menu pozycję ,,Dostawa", a następnie wybrać utworzenie nowej usługi; po dodaniu nazwy i kraju dostawy, należy podać dodatkowe informacje, w tym m.in.: ostateczny termin składania zamówienia, czas obsługi zamówienia i czas przewozu w dni robocze; następnie można wprowadzić informacje o koszcie przesyłki (można wprowadzić jedną stawkę dla wszystkich zamówień lub wybrać różne stawki w zależności od kryterium: cena zamówienia, waga zamówienia czy liczba produktów);
  • w swoim pliku danych - informacje w pliku danych można dodać za pomocą atrybutu shipping [dostawa]; aby to zrobić, wystarczy dodać dodatkową kolumnę - w pierwszym wierszu dodać nazwę atrybutu, a poniżej podać koszty dostawy oddzielnie dla każdego produktu, które są zawarte w pliku danych.

Kampania Google Shopping niezbędna w sklepie internetowym

Dziś trudno wyobrazić sobie promocję produktu w Internecie niż kampania Google Ads (AdWords), a zwłaszcza kampania produktowa (czyli Google Shopping). Ten typ kampanii pozwala bowiem na prezentację swojego produktu (w tym zdjęcie) już na poziomie wyszukiwarki Google. Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest od razu przenoszony na podstronę, na której może dokonać zakupu.

Cel kampanii Google Shopping od dawna pozostaje więc ten sam - promocja konkretnych produktów, nie usług czy serii produktów np. danej marki. Pod to założenie wprowadzane (lub dopiero planowane) są także kolejne zmiany, m.in. 


Czytaj także: 4 elementy niezbędne przy prowadzeniu Google Shopping

Słowa kluczowe

  • google shopping
  • kampania produktowa

Najnowsze artykuły

Nowość w Google Ads: zmiany w ustawieniach raportu połączeń telefonicznych

Raport połączeń telefonicznych będzie można ustawić teraz wyłącznie na poziomie konta Google Ads. Zmiana ma zostać wprowadzona 9 września.

Nowość: reklamy Google Ads z galerią grafik

Reklamodawcy z jedenastu krajów (w tym Polski) już niedługo będą mogli wyświetlać na samym szczycie wyników wyszukiwania reklamy ze zdjęciami

Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma

Nowa funkcja w Google Moja Firma dostępna jest już także dla niektórych polskich użytkowników aplikacji. Jak umożliwić użytkownikom wysyłanie wiadomości do firmy przez jej wizytówkę na Mapach Google?