Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: obowiązkowa informacja o kosztach dostawy w Google Shopping

Reklamodawcy, którzy promują swoje produkty za pomocą kampanii produktowych (Google Shopping), po 31 lipca 2019 r. obowiązkowo będą musieli podawać informację o kosztach dostawy.

Po 31 lipca informacja o kosztach dostawy produktów będzie obowiązkowa dla reklamodawców, którzy jako kraj sprzedaży podali Austrię, Belgię, Kanadę, Irlandię lub właśnie Polskę (informację o kraju sprzedaż podaje się zawsze przy konfigurowaniu swojego konta Merchant Center, które jest niezbędne do prowadzenia kampanii produktowych). Po upływie tego terminu Google będzie sprawdzał na kontach reklamowane produkty - jeśli wśród podanych informacji zabraknie informacji o kosztach dostawy, produkty mogą zostać odrzucone, co w praktyce oznacza wstrzymanie kampanii Google Shopping i brak możliwości wyświetlania reklam w wyszukiwarce.

W takim przypadku nie warto czekać aż trzech miesięcy i zostawiać tego zadania na ostatnią chwilę - zmian można dokonać na poziomie całego konta Google Merchant Center lub na poziomie pojedynczych produktów, poprzez wprowadzenie zmian w pliku danych.

Jak dodać informacje o kosztach dostawy do swojej kampanii Google Shopping?

Aby dodać informację o kosztach dostawy, można zastosować jeden z dwóch sposobów:

Kampania Google Shopping niezbędna w sklepie internetowym

Dziś trudno wyobrazić sobie promocję produktu w Internecie niż kampania Google Ads (AdWords), a zwłaszcza kampania produktowa (czyli Google Shopping). Ten typ kampanii pozwala bowiem na prezentację swojego produktu (w tym zdjęcie) już na poziomie wyszukiwarki Google. Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest od razu przenoszony na podstronę, na której może dokonać zakupu.

Cel kampanii Google Shopping od dawna pozostaje więc ten sam - promocja konkretnych produktów, nie usług czy serii produktów np. danej marki. Pod to założenie wprowadzane (lub dopiero planowane) są także kolejne zmiany, m.in. 


Czytaj także: 4 elementy niezbędne przy prowadzeniu Google Shopping

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.