Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: obowiązkowa informacja o kosztach dostawy w Google Shopping

Reklamodawcy, którzy promują swoje produkty za pomocą kampanii produktowych (Google Shopping), po 31 lipca 2019 r. obowiązkowo będą musieli podawać informację o kosztach dostawy.

Po 31 lipca informacja o kosztach dostawy produktów będzie obowiązkowa dla reklamodawców, którzy jako kraj sprzedaży podali Austrię, Belgię, Kanadę, Irlandię lub właśnie Polskę (informację o kraju sprzedaż podaje się zawsze przy konfigurowaniu swojego konta Merchant Center, które jest niezbędne do prowadzenia kampanii produktowych). Po upływie tego terminu Google będzie sprawdzał na kontach reklamowane produkty - jeśli wśród podanych informacji zabraknie informacji o kosztach dostawy, produkty mogą zostać odrzucone, co w praktyce oznacza wstrzymanie kampanii Google Shopping i brak możliwości wyświetlania reklam w wyszukiwarce.

W takim przypadku nie warto czekać aż trzech miesięcy i zostawiać tego zadania na ostatnią chwilę - zmian można dokonać na poziomie całego konta Google Merchant Center lub na poziomie pojedynczych produktów, poprzez wprowadzenie zmian w pliku danych.

Jak dodać informacje o kosztach dostawy do swojej kampanii Google Shopping?

Aby dodać informację o kosztach dostawy, można zastosować jeden z dwóch sposobów:

Kampania Google Shopping niezbędna w sklepie internetowym

Dziś trudno wyobrazić sobie promocję produktu w Internecie niż kampania Google Ads (AdWords), a zwłaszcza kampania produktowa (czyli Google Shopping). Ten typ kampanii pozwala bowiem na prezentację swojego produktu (w tym zdjęcie) już na poziomie wyszukiwarki Google. Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest od razu przenoszony na podstronę, na której może dokonać zakupu.

Cel kampanii Google Shopping od dawna pozostaje więc ten sam - promocja konkretnych produktów, nie usług czy serii produktów np. danej marki. Pod to założenie wprowadzane (lub dopiero planowane) są także kolejne zmiany, m.in. 


Czytaj także: 4 elementy niezbędne przy prowadzeniu Google Shopping

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj

Jak poprawić skuteczność kampanii remarketingowych w Google Ads - trzy konkretne wskazówki

Kampanie remarketingowe w Google Ads trafiają do tych osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową. W jaki sposób można znacząco zwiększyć skuteczność takich kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.