Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Z pustego i Salomon nie naleje… Zasady prowadzenia kampanii z ograniczonym budżetem

12—09—2018

Tworzeniu każdej kampanii Google Ads powinien towarzyszyć strategiczny namysł nad celami, które chcemy dzięki niej osiągnąć. Strategia staje się szczególnie ważna w kampaniach z ograniczonym budżetem – to dzięki niej nawet niewielkie środki można wykorzystać jak najbardziej efektywnie. O czym należy pamiętać konfigurując kampanię z ograniczonym budżetem?

Jednym z częściej zadawanych przed podjęciem współpracy pytań jest zrozumiałe i oczywiste pytanie o rzeczywisty koszt kampanii Google Ads. W obecnie obowiązującym modelu płatności Google to do reklamodawcy należy ostateczna decyzja o tym, ile chce zainwestować w kliknięcia. (Więcej o szacunkowym koszcie kampanii Google Ads przeczytasz w artykule Ile trzeba wydać, żeby zarobić? Szacunkowe koszty kampanii Google AdWords?)

Czasami jednak środki przeznaczone na kampanie są zbyt małe, by odniosła ona jakikolwiek skutek – w takich przypadkach zwykle odradzamy rozpoczynanie kampanii w systemie reklamowym Google i przeznaczenie pieniędzy na inne, efektywniejsze sposoby promocji. Czasami natomiast nawet niewielki budżet może pozwolić na pozyskanie nowych klientów lub zrealizowanie innego celu. O czym jednak należy pamiętać konfigurując kampanię, na którą nie możemy przeznaczyć zbyt wiele pieniędzy?

Zdecyduj się na jeden rodzaj kampanii

Obecnie system reklamowy Google Ads oferuje sześć rodzajów kampanii:

  • kampanię w sieci wyszukiwania,
  • kampanię w sieci reklamowej (bannerową),
  • kampanię produktową Google Zakupy,
  • kampanię wideo w serwisie YouTube,
  • kampanię promującą aplikację,
  • kampanię dla hoteli (dawniej Google Hotel Ads).

Każdy rodzaj kampanii pozwala realizować inne cele – np. kampanie Google Shopping służą bezpośrednio sprzedaży produktów, kampanie bannerowe zwiększeniu rozpoznawalności marki itd. Kampanie w sieci wyszukiwania działają zwykle najszybciej i najskuteczniej wtedy, gdy zależy nam na pozyskaniu klientów (niezależnie od tego, czy sprzedajemy produkt czy usługę). Przed zainwestowaniem w którykolwiek rodzaj kampanii warto uświadomić sobie, do czego ma ona doprowadzić i na tej podstawie dokonać wyboru.

Przy większych budżetach różne kampanie można z powodzeniem łączyć, niektóre traktując np. uzupełniająco, jednak przy niewielkim budżecie zalecamy zdecydowanie się na jeden, najbardziej dla danej działalności efektywny rodzaj kampanii Google Ads. Dzielenie i tak skromnego budżetu na jeszcze mniejsze części może doprowadzić do tego, że żadna z prowadzonych kampanii nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Więcej o rodzajach kampanii przeczytasz w tekście Reklamy na YouTube to też AdWords! Poznaj wszystkie typy kampanii Google AdWords

Wybierz określone usługi lub produkty

Bardzo dobrze wiemy, że dla wielu przedsiębiorców wybór tylko części oferty do promowania w kampanii jest trudne i wiąże się z poczuciem straty. Jednak sztukę wyboru należy opanować szczególnie przy niewielkiej ilości środków do zainwestowania. Czasem mniej oznacza więcej i tak jest w przypadku kampanii Google Ads. Choć cała oferta sklepu może być warta promowania, do kampanii trzeba wybrać tę jej część, która przynosi największe zyski. Dzięki temu mimo ograniczonego budżetu kampania będzie opłacalna. Jeśli nieduży budżet podzielimy pomiędzy zbyt wiele produktów lub zbyt wiele kategorii, rodzajów usług, może się okazać, że nie wypromujemy skutecznie żadnej z nich.

Drugim aspektem, który warto wziąć pod uwagę obok zyskowności ze sprzedaży, jest konkurencja, z jaką przyjdzie nam walczyć o wyświetlenie się na określone frazy kluczowe oraz stawki dla poszczególnych słów. Czasem może okazać się, że reklamowanie mniej popularnego produktu czy usługi przyniesie lepszy efekt (osiągnięty również mniejszym nakładem kosztów), niż zaciekła walka w kategorii produktów i usług najbardziej konkurencyjnych.

Ogranicz lokalizacje kampanii

Kolejnym koniecznym do jak najlepszego wydania pieniędzy elementem strategii powinno być ustalenie grupy docelowej dla danego produktu lub usługi. W przypadku biznesów lokalnych zawężenie tej grupy do niewielkiego obszaru geograficznego nie będzie problemem, jednak dla sklepów internetowych wybór mniejszej niż cała Polska lokalizacji może być kłopotliwe. Jeśli nie jesteśmy w stanie ograniczyć obszaru wyświetlania reklam do danego miasta lub regionu, a nie działamy w całkowitej niszy, środki przeznaczone na kampanię mogą nie wystarczyć nawet na to, by reklamy w ogóle się wyświetlały (minimalny koszt kampanii ogólnopolskiej dla sklepu internetowego to ok. 2 tysiące złotych).

Wyświetlanie reklam na mniejszym obszarze oznacza mniejszą konkurencję, co wpływa na stawki dla poszczególnych słów kluczowych, a tym samym na koszt kliknięć.

Dobierz trafne frazy kluczowe

W każdej kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania frazy kluczowe powinny jak najlepiej odpowiadać temu, co reklamujemy. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu fraz do oferty będziemy mieć gwarancję, że trafiający na nasze reklamy internauci są naszymi potencjalnymi klientami, a nie przypadkowymi osobami kompletnie niezainteresowanymi naszymi usługami czy produktami. W przypadku kampanii z niewielkim budżetem, gdzie każda złotówka się liczy, słowa kluczowe wykorzystane w kampanii powinny być jak najprecyzyjniej dobrane – należy unikać fraz zbyt ogólnych oraz słów w szerokim dopasowaniu.

Więcej o typach dopasowań fraz kluczowych w kampaniach Google Ads przeczytasz w artykule Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne? oraz w naszym darmowym kursie reklamy tekstowej Google Ads.

Zaktualizuj stronę internetową

Czynność tę również należy wykonać każdorazowo przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań promocyjnych, które odsyłają do witryny firmy czy sklepu w sieci. Nawet najlepiej skonfigurowana kampania prowadząca do kiepskiej, nieprzekonującej i nieużytecznej strony internetowej zakończy się porażką – same kliknięcia na niewiele się zdadzą, jeśli internauci zaraz po wejściu na stronę będą ją opuszczać.

Budowę i późniejszą optymalizację strony internetowej warto powierzyć specjalistom – oszczędzanie na wizerunku firmy w sieci zemści się wcześniej czy później i finalnie wygeneruje koszty większe, niż te, które ponieślibyśmy od razu inwestując w solidnie wykonaną witrynę. Szczegółowe informacje na temat tego, na co w przypadku firmowej strony internetowej warto zwracać uwagę, można znaleźć w jednym z naszych ostatnich artykułów: Jak zmiany na firmowej stronie mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż?

Podsumowanie

Nawet kampanie z ograniczonym budżetem mogą przynieść wymierny zysk, jeśli pieniądze na reklamę Google Ads zostaną rozsądnie zainwestowane. Dlatego przed uruchomieniem kampanii należy dokładnie przemyśleć cele, które mają zostać dzięki niej osiągnięte i pod ich kątem planować strukturę kampanii. Uzyskanie jak najlepszych efektów przy niewielkich środkach będzie możliwe przede wszystkim dzięki rezygnacji ze zbytniego rozdrabniania kampanii i opanowaniu trudnej sztuki wyboru.

Przed rozpoczęciem kampanii warto skonsultować swoje pomysły ze specjalistą – jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem kampanii Google Ads i nie wiesz, ile będzie Cię to kosztowało oraz jak się do tego zabrać, zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 616 700 393 lub mailowego kontakt@adpresso.pl.

Słowa kluczowe

  • koszty kampanii adwords
  • kampania z ograniczonym budżetem

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.