Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Poznaj słowa kluczowe, za które w Google AdWords zapłacisz najwięcej

11—06—2018

60 zł za kliknięcie w reklamę? W niektórych kampaniach AdWords jest to możliwe. Sprawdź, w przypadku jakich fraz i jakich branż reklamodawcy muszą sięgać do kieszeni głębiej niż inni.

Jeśli o najdroższych stawkach za kliknięcie chcielibyśmy opowiedzieć w dużym skrócie, to podsumowanie wyglądałoby tak - najwięcej trzeba za kliknięcie zapłacić w przypadku, gdy:

  • internauta ma duży problem i szuka rozwiązania natychmiast, np. ma awarię w mieszkaniu czy problem z samochodem;
  • internauta szuka pomocy w kwestiach finansowych, czasem dotyczących dość dużych kwot pieniężnych, np. kredyty, fundusze inwestycyjne, bitcoiny czy pożyczki-chwilówki;
  • za produkt czy usługę trzeba sporo zapłacić, a zysk (podobnie jak w przypadku usług bankowych) jest spory, np. w przypadku kancelarii prawnych, nieruchomości czy ubezpieczeń,
  • transakcje kupna-sprzedaży są dokonywane między firmami, tak jak w przypadku np. kredytów dla firm czy programów i aplikacji do prowadzenia księgowości.

A na koniec ciekawostka - bardzo drogie są też słowa kluczowe, związane z pozycjonowaniem i prowadzeniem kampanii AdWords.

Gdy użytkownik szuka pomocy od ręki

Jeśli u potencjalnego klienta pojawi się problem, który wymaga natychmiastowej pomocy, trudno oczekiwać, że będzie on brał po uwagę kilka różnych ofert, a decyzję o wyborze konkretnego wykonawcy podejmie po głębokim namyśle. Jeśli samochód staje na środki drogi lub zalewamy naszego sąsiada z dołu, bierzemy zazwyczaj smartfona do ręki i w wyszukiwarce szukamy pomocy, czyli kontaktu do fachowca. W takim wypadku zazwyczaj wygrywa ten reklamodawca, który znajdzie się wysoko na liście wyników wyszukiwania, czyli wśród płatnych linków AdWords - to dlatego panuje tu tak duża konkurencja. 

Przykładowe frazy wraz z sugerowaną stawką za kliknięcie (wg. plannera słów kluczowych) to:

  • hydraulik warszawa wola - 18 zł,
  • pogotowie hydrauliczne warszawa - 19,5 zł,
  • hydraulik gdynia - 9 zł,
  • pogotowie kanalizacyjne warszawa 12 zł,
  • elektryk warszawa - 9 zł,
  • pomoc drogowa a1 - 30 zł,
  • pomoc drogowa a2 - 23,5 zł,
  • laweta łódź - 21 zł,
  • pomoc drogowa lublin - 18 zł,
  • ślusarz warszawa - 15 zł.

Usługi i produkty finansowe oraz poszukiwana pomoc prawna

Wysokie stawki za kliknięcia pojawiają się także w przypadku fraz związanych z produktami czy usługami bankowymi, ubezpieczeniami, kwestiami finansowymi czy prawnymi - czyli wszędzie tam, gdzie działają duże firmy, obracające zazwyczaj dużymi pieniędzmi i gdzie zysk (nawet na jednej transakcji czy w przypadku jednego klienta) jest najczęściej na tyle duży, że można wydać spore pieniądze na kampanie Google AdWords. 

Przykładowe frazy wraz z sugerowaną stawką za kliknięcie (wg. plannera słów kluczowych) to:

  • tanie OC - 8,5 zł,
  • tanie ubezpieczenia OC - 8,50 zł,
  • ubezpieczenie domu - 10 zł,
  • ubezpieczenie domu online - 16 zł,
  • fundusze inwestycyjne w polsce - 15 zł,
  • jak kupić bitcoin - 13 zł,
  • gdzie kupić bitcoin - 14 zł,
  • bitcoin kupno - 11 zł,
  • kredyt gotówkowy - 12 zł,
  • pożyczka przez Internet - 27 zł,
  • kredyt online - 25 zł,
  • szybka pożyczka online - 25 zł,
  • pożyczka bez zaświadczeń - 20 zł,
  • kancelaria prawna warszawa - 9,50 zł,
  • kancelarie adwokackie warszawa - 9 zł,
  • adwokat rozwód warszawa - 14 zł,
  • co z kredytami we frankach - 13 zł,
  • kredyty we frankach co nowego - 9 zł,
  • kredyty we frankach przewalutowanie - 11 zł.

Transakcje kupna-sprzedaży, dokonywane między firmami

Z wysokimi stawkami za kliknięcie często można się spotkać wtedy, gdy transakcje kupna-sprzedaży są dokonywane między dwiema firmami, a nie między firmą i klientem indywidualnym. 

Przykładowe frazy wraz z sugerowaną stawką za kliknięcie (wg. plannera słów kluczowych):

  • firmy leasingowe - 6,5 zł,
  • kredyt obrotowy dla firm - 13,5 zł,
  • kredyt dla firm bez zaświadczeń - 16,5 zł,
  • kredyty gotówkowe dla firm - 25 zł,
  • kredyt dla firm bez bik - 19 zł,
  • program księgowy - 11 zł,
  • kpir online - 15 zł,
  • program do prowadzenia firmy - 12,5 zł,
  • program do prowadzenia księgowości - 13,5 zł.

Słowa kluczowe, związane z pozycjonowaniem i prowadzeniem kampanii AdWords

Jeśli powyższe kwoty jeszcze nie robią większego wrażenia, to na koniec zostawiliśmy prawdziwą ciekawostkę - koszty CPC związane z pozycjonowaniem i prowadzeniem kampanii AdWords, sięgające nawet 60 zł za jedno kliknięcie!

Jak wytłumaczyć tak wysokie stawki? Choć oczywiście na to pytanie trudno odpowiedzieć ze 100-procentową pewnością, wpływ na to zapewne mają trzy powyższe przyczyny - agencji zajmujących się pozycjonowaniem czy prowadzeniem kampanii AdWords jest na rynku sporo, więc mamy tu do czynienia z dużą konkurencją, ponadto spora grupa firm wydaje naprawdę duże pieniądze na prowadzenie działań w wyszukiwarce Google, a na dodatek rozliczenia za usługi prowadzone są niemal zawsze między firmami. Wszystko to sprawia, że koszty za kliknięcia windowane są do tak wysokiego poziomu, niespotykanego wręcz w innych branżach.

Przykładowe frazy wraz z sugerowaną stawką za kliknięcie (wg. plannera słów kluczowych):

  • skuteczne kampanie AdWords - 60 zł,
  • pozycjonowanie - 31 zł,
  • pozycjonowanie stron - 46 zł,
  • adwords kampania - 24 zł,
  • adwords agencje - 33 zł,
  • kampania adwords - 40 zł,
  • pozycjonowanie stron firmy - 57 zł,
  • pozycjonowanie w Internecie - 25 zł,
  • pozycjonowanie stron google - 37 zł,
  • pozycjonowanie stron w google - 41,5 zł,
  • pozycjonowanie stron www - 51,5 zł,
  • pozycjonowanie stron internetowych - 48 zł,
  • agencja seo - 26,5 zł.

Duże budżety nie zawsze wygrywają aukcje AdWords

O tym, które reklamy wyświetlą się wśród płatnych wyników, na jakich pozycjach oraz jaki będzie ostateczny koszt za kliknięcie w reklamę (CPC), decyduje aukcja AdWords. Maksymalny CPC, ustawiony przez reklamodawcę podczas tworzenia kampanii AdWords, ma ogromne znaczenie podczas aukcji, ale (na szczęście) nie jest jedynym czynnikiem, decydującym o pozycji reklamy.

Google - który szczyci się tym, że jego wyszukiwarka ma być przyjazna przede wszystkim użytkownikom, a nie reklamodawcom, którzy dysponują największymi budżetami - wprowadziło bowiem zasadę, że czołowe miejsca wśród wyników wyszukiwania nie są zarezerwowane wyłącznie dla najbogatszych reklamodawców. Podczas aukcji brane są bowiem pod uwagę trzy elementy, składające się na Wynik Jakości (choć warto pamiętać, że pod uwagę nie jest brany sam Wynik), czyli: 

  • przewidywany współczynnik klikalności w reklamę (czyli przewidywany CTR, ang. click-through rate) - przewidywany stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń tej reklamy na dane słowo kluczowe;
  • trafność reklamy - czyli ocena, na ile na słowo kluczowe jest dopasowane do treści reklamy;
  • ocena docelowej strony internetowej, w tym ocena m.in. czytelności strony, powiązania treści ze słowami kluczowymi, przejrzystości czy użycie odpowiednich słów kluczowych (także w nagłówkach i tekstach).

Czytaj więcej: Dlaczego aukcja AdWords ma tak duże znaczenie przy prowadzeniu kampanii?

Podsumowanie

Choć jedną z ważniejszych zalet prowadzenia kampanii Google AdWords jest możliwość samodzielnego ustawienia, jaki budżet można przeznaczyć na kampanię, to jednak niektórych kwestii nie da się pominąć, np. stawek za kliknięcie. 

Czytaj także: Ile trzeba wydać, żeby zarobić? Szacunkowe koszty kampanii Google AdWords

Wysokie stawki, zaczynające się np. od kilku lub kilkunastu złotych w górę, oznaczają, że nie ma co liczyć na spektakularny wzrost klientów dzięki prowadzeniu kampanii za 400 zł np. na terenie całej Polski. Oczywiście, pojedyncze kliknięcia zawsze się znajdą, ale przecież nie chodzi o zwiększenie o kilka procent ruchu na stronie, tylko o pozyskanie klientów.

Nie przekonujemy tu jednak, że już na starcie trzeba się poddać w kwestii Google AdWords, a swoje kroki lepiej skierować do drukarni, by za 400 zł nadrukować ulotek i wręczać je przypadkowym przechodniom. Wręcz przeciwnie - w takim wypadku nad kampanią warto trochę posiedzieć i przetestować różne rozwiązania, takie jak: 

  • ustawienie harmonogramu wyświetlania reklam, 
  • procentowe zwiększenie stawek za kliknięcie w określonych godzinach i jednocześnie zmniejszenie w innych godzinach, 
  • wyświetlanie się na mniej popularne frazy, gdzie stawka za kliknięcie jest mniejsza (choć nadal muszą to być frazy związane z ofertą i wyszukiwane przez potencjalnych klientów!),
  • ustawienie kampanii tylko na określoną lokalizację (przy czym nie zawsze musi to być lokalizacja firmy),
  • wyświetlanie się tylko na określonych urządzeniach, np. na urządzeniach mobilnych, jeśli oferta jest wyszukiwana głównie na smartfonach,
  • dobranie odpowiednich wykluczających słów kluczowych - dzięki temu reklama nie będzie wyświetlała się na nieprecyzyjne zapytania, co pozwoli zaoszczędzić na przypadkowych kliknięciach;
  • walka o jak najlepszy Wynik Jakości, np. odpowiednie dopasowanie słów kluczowych do treści reklam czy tekstów na docelowej stronie internetowej - tak, by reklamy i strona docelowa jak najlepiej odpowiadały zapytaniom użytkowników,
  • odpowiednia budowa strony internetowej, która zachęci użytkowników do skorzystania z oferty i zostania klientami firmy.

Takich sposobów można wymienić jeszcze kilka - najważniejsze to znaleźć odpowiednie dla siebie rozwiązanie, nieważne czy samodzielnie czy z pomocą ekspertów od kampanii Google AdWords.

Słowa kluczowe

  • CPC
  • google AdWords

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.