Aby przeanalizować kampanie Google Ads potrzeba nie tylko znajomości samego systemu Google Ads, ale i zrozumienia specyfiki danej firmy i promowanej oferty. Dlatego cały proces audytu składa się z kilku kroków.
1.
Uzyskanie dostępu do konta
Google Ads
Gdy klient zdecyduje się na skorzystanie z naszego audytu, prosimy o dostęp do konta Google Ads, z którego prowadzone są kampanie. Nie wymagamy żadnych haseł – na konto logujemy się własnym mailem po uzyskaniu dostępu od klienta.
2.
Wstępna analiza
kampanii
Po uzyskaniu dostępu do konta, dokonujemy wstępnej analizy działających na nim kampanii – sprawdzamy, jakie produkty i usługi są promowane i w jaki sposób.
3.
Rozmowa z klientem
Następnie przeprowadzamy rozmowę z klientem, aby lepiej poznać jego profil działalności, promowaną ofertę oraz cele kampanii.
4.
Szczegółowa analiza kampanii
W kolejnym kroku, wiedząc już, jakie są priorytety klienta, przeprowadzamy szczegółową analizę ustawień całego konta i poszczególnych kampanii.
5.
Wskazanie problemów
Wnioski z analizy spisujemy, wskazując niepoprawne ustawienia i inne błędy. W każdym przypadku wyjaśniamy i uzasadniamy, dlaczego dana konfiguracja ma negatywny wpływ na kampanię.
6.
Opracowanie rekomendacji
Na podstawie analizy konta i kampanii opracowujemy rekomendowane zmiany – wskazujemy, jak usunąć opisane wcześniej błędy i zoptymalizować kampanię.
7.
Przekazanie raportu
Gotowy raport z audytu przesyłamy klientowi. W razie potrzeby wyjaśniamy problematyczne kwestie.
8.
Optymalizacja kampanii
Po zapoznaniu się z raportem klient podejmuje decyzję, czy mamy wprowadzić rekomendowane zmiany na koncie czy też zrobi to we własnym zakresie. Jeśli klient zdecyduje się, abyśmy wprowadzili zmiany na koncie, wszystkie rekomendacje wdrażamy w ramach tzw. eksperymentu. Tylko dzięki takiemu rozwiązaniu, można dokładnie porównać wyniki dotychczasowych kampanii i nowych kampanii z wprowadzonymi zmianami.