Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Facebook ukryje polubienia postów?

09—09—2019

Facebook testuje nowe rozwiązanie – chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych lajków będzie widział tylko autor postu, dla osób „z zewnątrz” ma być ona niewidoczna.

O nowości napisał m.in. portal www.businessinsider.com.pl w swoim artykule „Facebook rozważa ukrycie liczby polubień pod wpisami”. Według autora

Facebook potwierdził, że rozważa test chowania licznika polubień, ale obecnie firma nie wdrożyła jeszcze nigdzie takiego rozwiązania. Polubienia to istotny element Facebooka, ale od pewnego czasu pojawiają się głosy, że podobne liczniki mogą mieć zbyt daleko idący wpływ na samopoczucie i zachowanie użytkowników platform.

Facebook ma ambicję promowania wartościowych treści

Ukrywanie liczby polubień to kolejny krok w walce o postrzeganie Facebooka jako medium publikującego przede wszystkim wartościowe treści. Już na początku 2018 roku Facebook zapowiedział zmianę algorytmów – jego twórcy doszli do wniosku, że czasami te treści, które budzą największe zainteresowanie niekoniecznie muszą być też najbardziej wartościowe dla przeciętnego użytkownika. Dlatego od tego momentu algorytmy miały premiować posty dostarczające użytkownikom wartościowych informacji, a nie te służące budowaniu wyłącznie zasięgów stron.

Mniej więcej w tym samym okresie Facebook zapowiedział powrót do korzeni i przeistoczenie się znów w medium społecznościowe, a nie tylko w system reklamowy – badania potwierdziły bowiem, że wzmocnienie relacji między ludźmi (czyli to, czemu od początku służyć miał Facebook) sprzyja wzrostowi poczucia szczęścia. To właśnie wtedy algorytmy zaczęły faworyzować posty publikowane przez znajomych oraz treści generujące rozmowy między użytkownikami. Co pozostało administratorom stron? Albo budowa grup albo (ze znacznie szybszym efektem) prowadzenie płatnych kampanii.

Facebook testuje ukrywanie postów

Dobre samopoczucie użytkowników Facebooka i Instagrama stało się też pretekstem do testowania nowości – ukrywania polubień postów. Jak podają branżowe media, rozwiązanie to zostało odkryte w kodzie aplikacji Facebooka na Androida. Wiadomo już także, że polubienia zniknęły z postów użytkowników z Kanady, Australii, Irlandii, Brazylii, Japonii, Włoch i Nowej Zelandii. W jaki sposób wygląda to w praktyce? Wszystkie polubienia widzi tylko autor postu, pozostali użytkownicy ze swojego poziomu widzą tylko informację, kto z ich znajomych polubił lub zareagował na post.

A co z postami ze stron firmowych?

Zaniepokojonych właścicieli stron na Facebooku uspokajamy – nie wiadomo, czy ukrywanie polubień będzie dotyczyły także stron firmowych. W tym miejscu jednak trzeba dodać „na razie”, ponieważ z jednej strony Facebook nadal ma ambicje bycia medium społecznościowym nr 1 na świecie, z drugiej jednak strony jest to też firma, której celem jest zarabianie pieniędzy. Jeśli więc okaże się, że ukrycie polubień firmowych postów może wpłynąć na ograniczenie zasięgów i niejako „zmusi” właścicieli stron do zainwestowania w płatne kampanie, może się zdarzyć, że nowość ta wprowadzona zostanie także na firmowych kontach.

Czytaj także: Jaka strategia działania na Facebooku będzie najlepsza?

Słowa kluczowe

  • facebook

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.