Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google AdWords jest skuteczniejsze niż pozycjonowanie

29—03—2017

Jeszcze kilka lat temu o sukcesie mogła mówić firma, której serwis znalazł się w czołówce wyników wyszukiwania Google.​ Zmiany, które Google wprowadził w ostatnich miesiącach w swoim systemie reklamowym, sprawiły, że Google AdWords zyskało sporą przewagę nad pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce. 

Dzisiaj pozycjonowanie nie ma tak dużego znaczenia, jak prowadzenie kampanii w Google AdWords. Bez obecności w płatnych wynikach wyszukiwania raczej trudno będzie pokonać konkurencję. Na tę sytuację ma wpływ kilka czynników.  

Na większości ekranów widać przede wszystkim reklamy Google AdWords 

Po wpisaniu do pola wyszukiwania hasła i wciśnięciu Enter na większości ekranów widać głównie płatne wyniki wyszukiwania, czyli reklamy tekstowe Google AdWords. Wyniki organiczne znajdują się niżej - aby je zobaczyć trzeba najczęściej przewinąć ekran w dół. Jeszcze trudniej jest w przypadku wpisania do wyszukiwarki konkretnego produktu. Wtedy najpierw internauta zobaczy reklamy Google Shopping, potem reklamy tekstowe, a dopiero pod nimi - wyniki organiczne. Wszystko to sprawia, że użytkownik - zanim dojdzie do wyników organicznych - zdąży zainteresować się ofertą konkurencji i kliknąć w płatny link. 

Reklamy Google AdWords są rozmieszczone inaczej niż kiedyś 

Do lutego 2016 roku, po wpisaniu hasła do wyszukiwarki, czasem pojawiało się aż jedenaście reklam - trzy nad wynikami organicznymi i trzy pod nimi oraz pięć z prawej strony ekranu, tuż obok wyników wyszukiwania. Teraz płatne wyniki wyszukiwania można znaleźć w pobliżu wyników wyszukiwania - cztery reklamy nad wynikami organicznymi i trzy pod nimi. To sprawia, że część internautów może mieć problem z odróżnieniem reklam od pozostałych wyników, zwłaszcza, że reklamy od wyników organicznych różnią się już tylko minimalnie. 

Reklamy Google AdWords są obecnie bardzo podobne do wyników organicznych 

Jeszcze kilka lat temu reklam Google AdWords raczej nie można było pomylić z wynikami organicznymi, np. były umieszczane na kolorowym tle, były też oznaczone wyraźnymi kolorowymi napisami Linki sponsorowane czy Reklama”. Dziś reklamy od wyników organicznych różni tylko mały napis Reklama”, napisany zieloną czcionką i umieszczony w pobliżu adresu URL. Wszystkie pozostałe elementy reklamy – nagłówek, adres URL oraz opis – wyglądają identycznie jak w przypadku wyników wyszukiwania organicznego.  

Reklamy Google AdWords widać od razu, nie trzeba miesiącami czekać na efekt jak w przypadku pozycjonowania 

Nad pozycjonowaniem trzeba pracować dość długo, czasem jest to proces, który trwa całymi miesiącami. W tym czasie trzeba wciąż dbać o zawartość witryny i jej aktualizację, dobór odpowiednich fraz, optymalizację kodu źródłowego strony, używanie meta tagów oraz umieszczanie wartościowych treści (np. poprzez publikację artykułów na blogu). Te prace jednak mogą nie wystarczyć, ponieważ od jakiegoś czasu na wyniki organiczne wpływ ma nie tylko samo pozycjonowanie strony, ale i inne czynniki, kompletnie niezależne od administratorów strony, takie jak np. geolokalizacja użytkownika, historia jego wyszukiwań, itd. Natomiast efekty kampanii Google AdWords mogą się pojawić szybko, ponieważ po uruchomieniu kampanii automatycznie reklama jest widoczna w płatnych wynikach wyszukiwania. 

 Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Czym Google AdWords różni się od pozycjonowania strony?”

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • SEO
  • pozycjonowanie strony

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.