Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google AdWords jest skuteczniejsze niż pozycjonowanie

Jeszcze kilka lat temu o sukcesie mogła mówić firma, której serwis znalazł się w czołówce wyników wyszukiwania Google.​ Zmiany, które Google wprowadził w ostatnich miesiącach w swoim systemie reklamowym, sprawiły, że Google AdWords zyskało sporą przewagę nad pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce. 

Dzisiaj pozycjonowanie nie ma tak dużego znaczenia, jak prowadzenie kampanii w Google AdWords. Bez obecności w płatnych wynikach wyszukiwania raczej trudno będzie pokonać konkurencję. Na tę sytuację ma wpływ kilka czynników.  

Na większości ekranów widać przede wszystkim reklamy Google AdWords 

Po wpisaniu do pola wyszukiwania hasła i wciśnięciu Enter na większości ekranów widać głównie płatne wyniki wyszukiwania, czyli reklamy tekstowe Google AdWords. Wyniki organiczne znajdują się niżej - aby je zobaczyć trzeba najczęściej przewinąć ekran w dół. Jeszcze trudniej jest w przypadku wpisania do wyszukiwarki konkretnego produktu. Wtedy najpierw internauta zobaczy reklamy Google Shopping, potem reklamy tekstowe, a dopiero pod nimi - wyniki organiczne. Wszystko to sprawia, że użytkownik - zanim dojdzie do wyników organicznych - zdąży zainteresować się ofertą konkurencji i kliknąć w płatny link. 

Reklamy Google AdWords są rozmieszczone inaczej niż kiedyś 

Do lutego 2016 roku, po wpisaniu hasła do wyszukiwarki, czasem pojawiało się aż jedenaście reklam - trzy nad wynikami organicznymi i trzy pod nimi oraz pięć z prawej strony ekranu, tuż obok wyników wyszukiwania. Teraz płatne wyniki wyszukiwania można znaleźć w pobliżu wyników wyszukiwania - cztery reklamy nad wynikami organicznymi i trzy pod nimi. To sprawia, że część internautów może mieć problem z odróżnieniem reklam od pozostałych wyników, zwłaszcza, że reklamy od wyników organicznych różnią się już tylko minimalnie. 

Reklamy Google AdWords są obecnie bardzo podobne do wyników organicznych 

Jeszcze kilka lat temu reklam Google AdWords raczej nie można było pomylić z wynikami organicznymi, np. były umieszczane na kolorowym tle, były też oznaczone wyraźnymi kolorowymi napisami Linki sponsorowane czy Reklama”. Dziś reklamy od wyników organicznych różni tylko mały napis Reklama”, napisany zieloną czcionką i umieszczony w pobliżu adresu URL. Wszystkie pozostałe elementy reklamy – nagłówek, adres URL oraz opis – wyglądają identycznie jak w przypadku wyników wyszukiwania organicznego.  

Reklamy Google AdWords widać od razu, nie trzeba miesiącami czekać na efekt jak w przypadku pozycjonowania 

Nad pozycjonowaniem trzeba pracować dość długo, czasem jest to proces, który trwa całymi miesiącami. W tym czasie trzeba wciąż dbać o zawartość witryny i jej aktualizację, dobór odpowiednich fraz, optymalizację kodu źródłowego strony, używanie meta tagów oraz umieszczanie wartościowych treści (np. poprzez publikację artykułów na blogu). Te prace jednak mogą nie wystarczyć, ponieważ od jakiegoś czasu na wyniki organiczne wpływ ma nie tylko samo pozycjonowanie strony, ale i inne czynniki, kompletnie niezależne od administratorów strony, takie jak np. geolokalizacja użytkownika, historia jego wyszukiwań, itd. Natomiast efekty kampanii Google AdWords mogą się pojawić szybko, ponieważ po uruchomieniu kampanii automatycznie reklama jest widoczna w płatnych wynikach wyszukiwania. 

 Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Czym Google AdWords różni się od pozycjonowania strony?”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.