Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że niektórym użytkownikom przeglądarki Chrome Google wyświetlił reklamy tekstowe w innej niż dotychczas postaci. Czym się różniły?

Jedną z największych zalet reklam tekstowych Google Ads w wyszukiwarce jest ich podobieństwo do organicznych wyników wyszukiwania. Dziś dla większości użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google reklamy zlewają się z wynikami organicznymi. Tym, co je wyróżnia, jest umieszczony w zielonej ramce dopisek „Reklama” widoczny obok adresu witryny:


Taki wygląd reklam Google Ads (wcześniej AdWords) jest dość świeżym pomysłem Google – dla wszytskich użytkowników wyszukiwarki reklamy wyświetlają się w ten sposób do zaledwie dwóch lat. Wyłapane przez niektórych użytkowników „nowe” reklamy także były oznaczone dopiskiem „Ads”, jednak uch wygląd uległ znacznej zmianie. Nie ma już charakterystycznej dla linków zieleni – adres witryny jest czarny i wyświetla się nad nagłówkiem reklamy.


Źródło: https://twitter.com/thebigmarketer/status/1105739753511628800

Nie wiadomo niestety, jak wyglądała reszta wyników organicznych w tym wyszukiwaniu. Jeśli pozostałe linki zostaną zmienione w podobny sposób, modyfikacja wyglądu reklam nie powinna mieć aż takiego wpływu na klikalność reklam. Wygląda jednak na to, że zmiany będą postępowały raczej w kierunku coraz wyraźniejszego odróżniania reklam Google As od bezpłatnych wyników wyszukiwania. Mimo brak jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii od Google, wymogi narzucane gigantowi przez różnego rodzaj instytucje chroniące konsumentów świadczą o tym, że obecny wygląd reklam może ulec zmianie szybciej, niż nam się wydaje.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.