Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że niektórym użytkownikom przeglądarki Chrome Google wyświetlił reklamy tekstowe w innej niż dotychczas postaci. Czym się różniły?
Jedną z największych zalet reklam tekstowych Google Ads w wyszukiwarce jest ich podobieństwo do organicznych wyników wyszukiwania. Dziś dla większości użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google reklamy zlewają się z wynikami organicznymi. Tym, co je wyróżnia, jest umieszczony w zielonej ramce dopisek „Reklama” widoczny obok adresu witryny:
Taki wygląd reklam Google Ads (wcześniej AdWords) jest dość świeżym pomysłem Google – dla wszytskich użytkowników wyszukiwarki reklamy wyświetlają się w ten sposób do zaledwie dwóch lat. Wyłapane przez niektórych użytkowników „nowe” reklamy także były oznaczone dopiskiem „Ads”, jednak uch wygląd uległ znacznej zmianie. Nie ma już charakterystycznej dla linków zieleni – adres witryny jest czarny i wyświetla się nad nagłówkiem reklamy.
Źródło: https://twitter.com/thebigmarketer/status/1105739753511628800
Nie wiadomo niestety, jak wyglądała reszta wyników organicznych w tym wyszukiwaniu. Jeśli pozostałe linki zostaną zmienione w podobny sposób, modyfikacja wyglądu reklam nie powinna mieć aż takiego wpływu na klikalność reklam. Wygląda jednak na to, że zmiany będą postępowały raczej w kierunku coraz wyraźniejszego odróżniania reklam Google As od bezpłatnych wyników wyszukiwania. Mimo brak jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii od Google, wymogi narzucane gigantowi przez różnego rodzaj instytucje chroniące konsumentów świadczą o tym, że obecny wygląd reklam może ulec zmianie szybciej, niż nam się wydaje.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy