Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

25—03—2019

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że niektórym użytkownikom przeglądarki Chrome Google wyświetlił reklamy tekstowe w innej niż dotychczas postaci. Czym się różniły?

Jedną z największych zalet reklam tekstowych Google Ads w wyszukiwarce jest ich podobieństwo do organicznych wyników wyszukiwania. Dziś dla większości użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google reklamy zlewają się z wynikami organicznymi. Tym, co je wyróżnia, jest umieszczony w zielonej ramce dopisek „Reklama” widoczny obok adresu witryny:


Taki wygląd reklam Google Ads (wcześniej AdWords) jest dość świeżym pomysłem Google – dla wszytskich użytkowników wyszukiwarki reklamy wyświetlają się w ten sposób do zaledwie dwóch lat. Wyłapane przez niektórych użytkowników „nowe” reklamy także były oznaczone dopiskiem „Ads”, jednak uch wygląd uległ znacznej zmianie. Nie ma już charakterystycznej dla linków zieleni – adres witryny jest czarny i wyświetla się nad nagłówkiem reklamy.


Źródło: https://twitter.com/thebigmarketer/status/1105739753511628800

Nie wiadomo niestety, jak wyglądała reszta wyników organicznych w tym wyszukiwaniu. Jeśli pozostałe linki zostaną zmienione w podobny sposób, modyfikacja wyglądu reklam nie powinna mieć aż takiego wpływu na klikalność reklam. Wygląda jednak na to, że zmiany będą postępowały raczej w kierunku coraz wyraźniejszego odróżniania reklam Google As od bezpłatnych wyników wyszukiwania. Mimo brak jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii od Google, wymogi narzucane gigantowi przez różnego rodzaj instytucje chroniące konsumentów świadczą o tym, że obecny wygląd reklam może ulec zmianie szybciej, niż nam się wydaje.

Słowa kluczowe

  • reklama Google Ads
  • reklama tekstowa

Najnowsze artykuły

Czy reklamy Google Ads na dobre wkroczą do Map Googlea?

Choć lokalne reklamy Google Ads już dziś są widoczne w Mapach Googlea, to jednak na razie są to raczej nieliczne przypadki. Czy wkrótce się to zmieni?

Jak Facebook wykorzystuje dane osobowe?

Facebook musi teraz podawać więcej szczegółowych informacji o tym, w jaki sposób wykorzystuje dane osobowe użytkowników - w tym do sprzedaży ukierunkowanych reklam.

4 ważne zasady, które już dziś możesz wprowadzić na swojej stronie

Bez względu na to, czy budujesz swoją firmową stronę internetową od zera, czy chcesz wprowadzić w witrynie tylko drobne poprawki, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.