Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

25—03—2019

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że niektórym użytkownikom przeglądarki Chrome Google wyświetlił reklamy tekstowe w innej niż dotychczas postaci. Czym się różniły?

Jedną z największych zalet reklam tekstowych Google Ads w wyszukiwarce jest ich podobieństwo do organicznych wyników wyszukiwania. Dziś dla większości użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google reklamy zlewają się z wynikami organicznymi. Tym, co je wyróżnia, jest umieszczony w zielonej ramce dopisek „Reklama” widoczny obok adresu witryny:


Taki wygląd reklam Google Ads (wcześniej AdWords) jest dość świeżym pomysłem Google – dla wszytskich użytkowników wyszukiwarki reklamy wyświetlają się w ten sposób do zaledwie dwóch lat. Wyłapane przez niektórych użytkowników „nowe” reklamy także były oznaczone dopiskiem „Ads”, jednak uch wygląd uległ znacznej zmianie. Nie ma już charakterystycznej dla linków zieleni – adres witryny jest czarny i wyświetla się nad nagłówkiem reklamy.


Źródło: https://twitter.com/thebigmarketer/status/1105739753511628800

Nie wiadomo niestety, jak wyglądała reszta wyników organicznych w tym wyszukiwaniu. Jeśli pozostałe linki zostaną zmienione w podobny sposób, modyfikacja wyglądu reklam nie powinna mieć aż takiego wpływu na klikalność reklam. Wygląda jednak na to, że zmiany będą postępowały raczej w kierunku coraz wyraźniejszego odróżniania reklam Google As od bezpłatnych wyników wyszukiwania. Mimo brak jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii od Google, wymogi narzucane gigantowi przez różnego rodzaj instytucje chroniące konsumentów świadczą o tym, że obecny wygląd reklam może ulec zmianie szybciej, niż nam się wydaje.

Słowa kluczowe

  • reklama Google Ads
  • reklama tekstowa

Najnowsze artykuły

Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?

Co powinno być konwersją w Google Ads? Nie ma tu jednej słusznej odpowiedzi. Ale jest kilka celów, które mogą pokazać, czy kampania prowadzona jest z sukcesem.

Wyniki optymalizacji dostępny w kampaniach bannerowych

Wynik optymalizacji kampanii Google Ads będzie teraz dostępny także w kampaniach bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej Googlea.

Połącz konto Google Ads z innymi usługami Google

Dopiero połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Googlea pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał promocyjny ustawionej kampanii Google Ads.