Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych?

25—03—2019

Kilka dni temu w Stanach i w Europie pojawiły się informacje o tym, że niektórym użytkownikom przeglądarki Chrome Google wyświetlił reklamy tekstowe w innej niż dotychczas postaci. Czym się różniły?

Jedną z największych zalet reklam tekstowych Google Ads w wyszukiwarce jest ich podobieństwo do organicznych wyników wyszukiwania. Dziś dla większości użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google reklamy zlewają się z wynikami organicznymi. Tym, co je wyróżnia, jest umieszczony w zielonej ramce dopisek „Reklama” widoczny obok adresu witryny:


Taki wygląd reklam Google Ads (wcześniej AdWords) jest dość świeżym pomysłem Google – dla wszytskich użytkowników wyszukiwarki reklamy wyświetlają się w ten sposób do zaledwie dwóch lat. Wyłapane przez niektórych użytkowników „nowe” reklamy także były oznaczone dopiskiem „Ads”, jednak uch wygląd uległ znacznej zmianie. Nie ma już charakterystycznej dla linków zieleni – adres witryny jest czarny i wyświetla się nad nagłówkiem reklamy.


Źródło: https://twitter.com/thebigmarketer/status/1105739753511628800

Nie wiadomo niestety, jak wyglądała reszta wyników organicznych w tym wyszukiwaniu. Jeśli pozostałe linki zostaną zmienione w podobny sposób, modyfikacja wyglądu reklam nie powinna mieć aż takiego wpływu na klikalność reklam. Wygląda jednak na to, że zmiany będą postępowały raczej w kierunku coraz wyraźniejszego odróżniania reklam Google As od bezpłatnych wyników wyszukiwania. Mimo brak jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii od Google, wymogi narzucane gigantowi przez różnego rodzaj instytucje chroniące konsumentów świadczą o tym, że obecny wygląd reklam może ulec zmianie szybciej, niż nam się wydaje.

Słowa kluczowe

  • reklama Google Ads
  • reklama tekstowa

Najnowsze artykuły

Używasz nazwy konkurencji w kampanii Google Ads? Raczej z tego zrezygnuj

Nie tylko nie można można używać nazwy konkurencji w reklamach Google Ads, ale także dobierać ich do grona słów kluczowych - uznał Sąd Okręgowy w Rzeszowie

Trwają testy nowego automatycznego rozszerzenia reklam Google Ads?

Ciekawostka w reklamach Google Ads - nowe rozszerzenie reklam, dzięki któremu użytkownik może poznać szacunkową liczbę odwiedzających docelową stronę.

Najważniejsze pojęcia pomocne w prowadzeniu każdej kampanii Google Ads

Przed utworzeniem swojej pierwszej kampanii Google Ads warto zapoznać się ze słownikiem najważniejszych pojęć, związanych z kampaniami w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej.