Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zmienił wygląd reklam tekstowych

Po wprowadzeniu kolejnych zmian w wyglądzie reklam Google AdWords, płatne wyniki wyszukiwania coraz trudniej odróżnić od wyników wyszukiwania organicznego. A to oznacza, że prowadzenie kampanii w wyszukiwarce Google ma coraz większe znaczenie w każdym biznesie. 

Wprowadzone przez Google’a zmiany w płatnych reklamach tekstowych na pierwszy rzut oka nie wyglądają na rewolucję. Wcześniej płatne reklamy można było odróżnić od innych wyników wyszukiwania dzięki napisowi REKLAMA, napisanemu białą czcionką i umieszczonemu na wyraźnym zielonym polu. Obecnie napis REKLAMA – umieszczony na białym tle - napisany jest zieloną czcionką. Ramka, w której znajduje się napis, jest zielona. 

Zmiana nie wygląda na dużą, ale teraz płatną reklamę tekstową jeszcze trudniej odróżnić od wyników organicznego wyszukiwania, dlatego wielu użytkowników nie będzie przewijało ekranu w dół, by szukać innych wyników, jeśli wśród reklam znajdą interesującą ich ofertę. Reklam Google Adwords nie traktuje się już bowiem jako typowego przekazu reklamowego, który przeszkadza, ale patrzy się na nie jak na rozwiązanie swojego problemu. W takim wypadku internauta po prostu kliknie w płatną reklamę, najczęściej nie spoglądając nawet na wyniki wyszukiwania. 

Google przyzwyczaja swoich użytkowników do kolejnych zmian 

To nie pierwsze zmiany wprowadzone w Google Adwords. W lutym 2016 roku zmienił się sposób prezentowania reklam tekstowych – wcześniej były to trzy reklamy na górze wyników wyszukiwania, pięć z boku i trzy na samym dole. Teraz nie ma już wyników publikowanych z boku - są tylko cztery reklamy na samej górze i trzy na dole. Dlatego obecnie na większości laptopów wyniki organiczne w ogóle nie są widoczne bez przewijania strony – na ekranach widać jedynie reklamy Adwords.  

Kilka miesięcy temu wprowadzone zostały także nowe rozszerzone płatne reklamy tekstowe, co pozwoliło na wydłużenie tekstu reklamowego aż do 80 znaków. Dzięki temu użytkownicy mogą się zapoznać z większą ilością informacji, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę, a w efekcie - skorzystania z oferty. Przed wprowadzeniem tego rozwiązania Google przy znało, że podczas testów nowych linków sponsorowanych reklamodawcy zaobserwowali 20 proc. wzrost liczby kliknięć. 

Podsumowanie  - co zmiany w Google AdWords oznaczają w praktyce? 

Kolejne zmiany wprowadzane w płatnych wynikach wyszukiwania sprawiają, że pozycjonowanie zaczyna być mniej istotne niż kiedyś, gdy znalezienie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania było najważniejsze. Teraz, zanim użytkownik przewinie ekran w dół, zdąży zainteresować się ofertą przedstawioną w Google AdWords, zwłaszcza, że wyniki płatne różnią się od organicznych tylko w niewielkim stopniu. Dlatego – bez względu na rodzaj prowadzonego biznesu – jeśli chcemy szybko i efektywnie dotrzeć do klientów, obecnie to Google Adwords będzie najlepszym rozwiązaniem do osiągnięcia tego celu. 

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.