Przy tworzeniu kampanii Google AdWords można wybrać płatność za pomocą podpiętej karty kredytowej lub zwykły przelew np. z banku. Każda z możliwości ma swoje wady i zalety.
Za kampanie Google AdWords można płacić automatycznie (za pomocą podpiętej karty kredytowej) lub ręcznie (dokonując zwykłego przelewu z karty lub rachunku bankowego). Płatności automatyczne są naliczane przez Google’a po wyświetlaniu reklam, a obciążenie karty nastąpi automatycznie, gdy zostanie przekroczony budżet lub po upływie 30 dni od ostatniego obciążenia. W płatnościach ręcznych użytkownik przelewa środki na konto zanim rozpocznie się wyświetlanie reklam, tzn. dokonuje przedpłaty. Gdy na koncie zabraknie środków, kampania zostaje wstrzymana do czasu uzupełnienia konta.
Trudno jednoznacznie powiedzieć, które rozwiązanie jest lepsze, ponieważ zarówno płatności ręczne, jak i automatyczne mają swoje wady i zalety. Płatności automatyczne są z pewnością wygodniejsze, ponieważ nie trzeba na bieżąco kontrolować stanu konta i dokonywać kolejnych doładowań, ponadto przy wyborze tej opcji reklamy wyświetlane są od razu.
W przypadku płatności ręcznych reklamy zostaną natomiast wyświetlone dopiero wtedy, gdy Google zaksięguje środki na swoim koncie (w praktyce trwa to ok. 2 dni). Jednak płatności ręczne dają pewność, że wykorzystania zostanie wyłącznie ta kwota, którą doładowane zostało konto. Natomiast w przypadku płatności automatycznych środki wciąż będą pobierane regularnie, dopóki kampania nie zostanie wstrzymana lub zamknięta.
Płatności można ustawić, wybierając w ustawieniach opcję „Rozliczenia i płatności”, następnie należy wybrać kraj, wstawić dane firmy lub osoby (nazwa i adres firmy oraz imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mailowy do osoby kontaktowej, NIP lub europejski nr VAT), a następnie wybrać odpowiednią opcję płatności (domyślnie ustawione są płatności automatyczne, ale przy kliknięciu w przycisk „Płatności automatyczne” rozwinie się też opcja „Płatności ręczne”).
Również na podstronie dotyczącej rozliczeń i płatności będzie można później sprawdzić informacje o kosztach prowadzenia kampanii (w rozbiciu na dni) oraz pobrać fakturę.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy