Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak przygotować grafiki do kampanii w sieci reklamowej?

Przy przygotowywaniu kampanii w sieci reklamowej Google AdWords, czyli tzw. kampanii banerowej, nie trzeba martwić się o przygotowywanie plików graficznych. Google umożliwia bowiem także samodzielne przygotowanie materiałów. 

Podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej należy przejść etapy ustawień kampanii i tworzenia grupy reklam, a następnie przejść do etapu Utwórz reklamy. Do wyboru są wtedy trzy opcje: wyświetlenie propozycji reklam, utworzenie reklamy oraz kopiowanie istniejących plików. 

Propozycje reklam graficznych 

Aby wyświetlić propozycje reklam graficznych Google zeskanuje witrynę i automatycznie stworzy na podstawie niej kilka propozycji reklam. Aby reklamy powstały należy podać tylko nagłówek, krótki, chwytliwy tekst, etykietę przycisku (np. sprawdź, kup, zobacz, itp) oraz adres strony. W podanych propozycjach można dokonać zmian albo dodać je do kampanii bez wprowadzenia żadnych poprawek. 

Utworzenie reklamy 

Na tym etapie można przesłać gotowe reklamy graficzne lub stworzyć reklamy elastyczne. W pierwszym przypadku sprawa będzie najprostsza - wystarczy przesłać wcześniej przygotowane pliki, nadać im nazwy i podać linki, do których będzie kierowała reklama.  

W stworzenie reklam elastycznych trzeba włożyć niewiele więcej wysiłku. Są to pliki, które automatycznie dopasowują się rozmiarem, wyglądem i formatem do konkretnej powierzchni reklamowej. Reklamy mogą mieć formę tekstu lub grafiki, mogą mieć też format natywny - dopasowany wyglądem do strony, gdzie reklama jest publikowana. Przy tworzeniu reklamy należy podać nagłówki (krótki i długi), krótki opis, nazwę firmy oraz adres witryny, do którego prowadzić będzie reklama. Do reklamy należy dodać też grafiki. Można je pozyskać za pomocą jednego z trzech sposobów - skanowanie przez Google'a witryny (w reklamie zostaną wtedy użyte zdjęcia zamieszczone wcześniej na stronie), przesłanie zdjęć z dysku lub użycie darmowych zdjęć z zasobów Google'a. Po wstawieniu wszystkich danych wyświetlą się propozycje reklamy elastycznej w trzech formatach: tekstowym, graficznym i natywnym.  

Kopiowanie reklam z innej kampanii 

Jeśli wcześniej przeprowadzona została kampania Google Adwords o podobnej tematyce, a ich treść jest na tyle uniwersalna, że można ich użyć ponownie, to można skopiować pliki z innych kampanii lub grup reklam. Cały proces wygląda dość prosto i nie powinien sprawiać żadnych trudności.  
Aby użyć tych samych plików, które już były używane wcześniej, należy bowiem wybrać tylko kampanię i grupę reklam, w których pliki były używane wcześniej. Po zaakceptowaniu pliki w ciągu paru minut powinny być skopiowane. 

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.