Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jak przygotować grafiki do kampanii w sieci reklamowej?

28—03—2017

Przy przygotowywaniu kampanii w sieci reklamowej Google AdWords, czyli tzw. kampanii banerowej, nie trzeba martwić się o przygotowywanie plików graficznych. Google umożliwia bowiem także samodzielne przygotowanie materiałów. 

Podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej należy przejść etapy ustawień kampanii i tworzenia grupy reklam, a następnie przejść do etapu Utwórz reklamy. Do wyboru są wtedy trzy opcje: wyświetlenie propozycji reklam, utworzenie reklamy oraz kopiowanie istniejących plików. 

Propozycje reklam graficznych 

Aby wyświetlić propozycje reklam graficznych Google zeskanuje witrynę i automatycznie stworzy na podstawie niej kilka propozycji reklam. Aby reklamy powstały należy podać tylko nagłówek, krótki, chwytliwy tekst, etykietę przycisku (np. sprawdź, kup, zobacz, itp) oraz adres strony. W podanych propozycjach można dokonać zmian albo dodać je do kampanii bez wprowadzenia żadnych poprawek. 

Utworzenie reklamy 

Na tym etapie można przesłać gotowe reklamy graficzne lub stworzyć reklamy elastyczne. W pierwszym przypadku sprawa będzie najprostsza - wystarczy przesłać wcześniej przygotowane pliki, nadać im nazwy i podać linki, do których będzie kierowała reklama.  

W stworzenie reklam elastycznych trzeba włożyć niewiele więcej wysiłku. Są to pliki, które automatycznie dopasowują się rozmiarem, wyglądem i formatem do konkretnej powierzchni reklamowej. Reklamy mogą mieć formę tekstu lub grafiki, mogą mieć też format natywny - dopasowany wyglądem do strony, gdzie reklama jest publikowana. Przy tworzeniu reklamy należy podać nagłówki (krótki i długi), krótki opis, nazwę firmy oraz adres witryny, do którego prowadzić będzie reklama. Do reklamy należy dodać też grafiki. Można je pozyskać za pomocą jednego z trzech sposobów - skanowanie przez Google'a witryny (w reklamie zostaną wtedy użyte zdjęcia zamieszczone wcześniej na stronie), przesłanie zdjęć z dysku lub użycie darmowych zdjęć z zasobów Google'a. Po wstawieniu wszystkich danych wyświetlą się propozycje reklamy elastycznej w trzech formatach: tekstowym, graficznym i natywnym.  

Kopiowanie reklam z innej kampanii 

Jeśli wcześniej przeprowadzona została kampania Google Adwords o podobnej tematyce, a ich treść jest na tyle uniwersalna, że można ich użyć ponownie, to można skopiować pliki z innych kampanii lub grup reklam. Cały proces wygląda dość prosto i nie powinien sprawiać żadnych trudności.  
Aby użyć tych samych plików, które już były używane wcześniej, należy bowiem wybrać tylko kampanię i grupę reklam, w których pliki były używane wcześniej. Po zaakceptowaniu pliki w ciągu paru minut powinny być skopiowane. 

Słowa kluczowe

  • reklama
  • Google Adwords
  • grafika
  • SEM
  • display

Najnowsze artykuły

Czy reklamy Google Ads na dobre wkroczą do Map Googlea?

Choć lokalne reklamy Google Ads już dziś są widoczne w Mapach Googlea, to jednak na razie są to raczej nieliczne przypadki. Czy wkrótce się to zmieni?

Jak Facebook wykorzystuje dane osobowe?

Facebook musi teraz podawać więcej szczegółowych informacji o tym, w jaki sposób wykorzystuje dane osobowe użytkowników - w tym do sprzedaży ukierunkowanych reklam.

4 ważne zasady, które już dziś możesz wprowadzić na swojej stronie

Bez względu na to, czy budujesz swoją firmową stronę internetową od zera, czy chcesz wprowadzić w witrynie tylko drobne poprawki, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.