Przy przygotowywaniu kampanii w sieci reklamowej Google AdWords, czyli tzw. kampanii banerowej, nie trzeba martwić się o przygotowywanie plików graficznych. Google umożliwia bowiem także samodzielne przygotowanie materiałów.
Podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej należy przejść etapy ustawień kampanii i tworzenia grupy reklam, a następnie przejść do etapu „Utwórz reklamy”. Do wyboru są wtedy trzy opcje: wyświetlenie propozycji reklam, utworzenie reklamy oraz kopiowanie istniejących plików.
Aby wyświetlić propozycje reklam graficznych Google zeskanuje witrynę i automatycznie stworzy na podstawie niej kilka propozycji reklam. Aby reklamy powstały należy podać tylko nagłówek, krótki, chwytliwy tekst, etykietę przycisku (np. sprawdź, kup, zobacz, itp) oraz adres strony. W podanych propozycjach można dokonać zmian albo dodać je do kampanii bez wprowadzenia żadnych poprawek.
Na tym etapie można przesłać gotowe reklamy graficzne lub stworzyć reklamy elastyczne. W pierwszym przypadku sprawa będzie najprostsza - wystarczy przesłać wcześniej przygotowane pliki, nadać im nazwy i podać linki, do których będzie kierowała reklama.
W stworzenie reklam elastycznych trzeba włożyć niewiele więcej wysiłku. Są to pliki, które automatycznie dopasowują się rozmiarem, wyglądem i formatem do konkretnej powierzchni reklamowej. Reklamy mogą mieć formę tekstu lub grafiki, mogą mieć też format natywny - dopasowany wyglądem do strony, gdzie reklama jest publikowana. Przy tworzeniu reklamy należy podać nagłówki (krótki i długi), krótki opis, nazwę firmy oraz adres witryny, do którego prowadzić będzie reklama. Do reklamy należy dodać też grafiki. Można je pozyskać za pomocą jednego z trzech sposobów - skanowanie przez Google'a witryny (w reklamie zostaną wtedy użyte zdjęcia zamieszczone wcześniej na stronie), przesłanie zdjęć z dysku lub użycie darmowych zdjęć z zasobów Google'a. Po wstawieniu wszystkich danych wyświetlą się propozycje reklamy elastycznej w trzech formatach: tekstowym, graficznym i natywnym.
Jeśli wcześniej przeprowadzona została kampania Google Adwords o podobnej tematyce, a ich treść jest na tyle uniwersalna, że można ich użyć ponownie, to można skopiować pliki z innych kampanii lub grup reklam. Cały proces wygląda dość prosto i nie powinien sprawiać żadnych trudności.
Aby użyć tych samych plików, które już były używane wcześniej, należy bowiem wybrać tylko kampanię i grupę reklam, w których pliki były używane wcześniej. Po zaakceptowaniu pliki w ciągu paru minut powinny być skopiowane.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy