Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy sami szukają domu czy mieszkania w określonej lokalizacji. Jak w przypadku promowania inwestycji wykorzystać reklamy Google Ads, aby były maksymalnie efektywne?

Nie ma wątpliwości co do tego, że dobry czas dla deweloperów nadal trwa - w większych miastach w obrębie jednej dzielnicy powstaje czasami nawet kilkanaście zupełnie nowych inwestycji, wciąż rozbudowują się także przedmieścia. Większa konkurencja oznacza większy wybór dla klienta, który może swobodnie porównywać oferty różnych deweloperów. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, najczęściej robi to w internecie, swoje poszukiwania zaczynając od wyszukiwarki Google. Właśnie tutaj pojawia się szansa, którą warto wykorzystać, prowadząc przemyślaną kampanię Google Ads.


Jak Google Ads wspiera sprzedaż inwestycji deweloperskiej?

Reklamy Google Ads w wyszukiwarce Google to doskonały sposób, aby dotrzeć do tych osób, które same poszukują mieszkania lub domu w konkretnej lokalizacji. Znakomita większość powstających inwestycji ma swoje strony internetowe i to na nich potencjalni nabywcy szukają zwykle szczegółowych informacji na temat oferty. Niestety, dziś niemal niemożliwe jest, aby nowa strona internetowa niedługo po opublikowaniu zaczęła wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google na tyle wysoko, by użytkownicy do niej dotarli. A nawet najlepsza strona nie przyczyni się do pozyskania leadów, jeśli nikt nie będzie jej odwiedzał.  Dlatego właśnie tak ważne jest prowadzenie kampanii dla inwestycji.

Dzięki Google Ads można dokładnie wyznaczyć lokalizację, w której powinny wyświetlać się reklamy inwestycji. W ten sposób można trafiać tylko do tych osób, które znajdują się w określonej lokalizacji lub są nią zainteresowane. W słowach kluczowych, na jakie będą wyświetlać się reklamy, można uwzględnić rodzaj i charakter inwestycji - czyli to, czy w ofercie będą apartamenty czy też nieduże mieszkania, domy wolnostojące czy bliźniacze lub szeregowe itp. W samym tekście reklamy powinny znaleźć się największe atuty samej inwestycji i jej lokalizacji - np. wskazanie, że dojazd do centrum miasta zajmuje tylko kwadrans, a tuż obok nieruchomości znajduje się rozległy park.


Google Ads dla deweloperów - praktyczne wskazówki

Oprócz wybrania odpowiedniej lokalizacji dla kampanii, ustawieniu właściwych słów kluczowych i tekstów reklam, warto pamiętać o tym, że reklamy można dostosować do zmieniającej się sytuacji. Jeśli np. na sprzedaż zostaną tylko duże lokale, można tak zmienić słowa kluczowe i treść reklam, aby dotyczyły wyłącznie pozostałych do sprzedania lokali. Jeśli cena zostanie obniżona - również warto o tym wspomnieć w reklamie. 

Dobierając natomiast słowa kluczowe do kampanii, warto uwzględnić także podobne lokalizacje. Zwykle jest tak, że części klientów poszukujących mieszkania czy domu w określonym miejscu dokładnie na tej lokalizacji zależy, natomiast dla części jest to tylko jedna z możliwości i równie chętnie kupiliby np. mieszkanie po drugiej stronie miasta, jeśli oferta będzie atrakcyjniejsza. Dlatego w słowach kluczowych można uwzględnić podobne lokalizacje, np. znajdujące się w podobnej odległości od centrum miasta, ale w innym kierunku.

Co ważne, stroną docelową dla reklamy Google Ads może być również np. link do ogłoszenia dotyczącego nieruchomości opublikowanego w serwisie zewnętrznym. Dopóki inwestycja nie ma własnej strony, można kierować potencjalnych klientów na stronę z ogłoszeniem. Powinno ono być oczywiście napisane tak, by zawierało wszystkie najważniejsze informacje dotyczące inwestycji.

Reklamy Google Ads to obecnie najszybszy i najskuteczniejszy sposób na pozyskanie leadów i sprzedanie inwestycji jeszcze przed zakończeniem budowy. Jeśli zastanawiasz się nad kampanią Google Ads dla swojej inwestycji lub potrzebujesz marketingowego audytu jej strony, zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 538-101-900.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.