Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kampania Google AdWords musi być spójna z firmową stroną

Umieszczone na stronie internetowej treści muszą być spójne z tekstem reklamy Google AdWords. Jeśli bowiem internauta użytkownik kliknie w reklamę, ale nie znajdzie w serwisie obiecanej informacji, to ostatecznie i tak nie skorzysta z oferty, ponieważ jego potrzeby i oczekiwania są zupełnie inne.

Wiele osób mylnie zakłada, że skuteczna kampania Google AdWords to taka, której efektem jest duża liczba wyświetleń reklamy i kliknięć w nią. Nic bardziej mylnego. Finalnym efektem każdej kampanii nie powinno być kliknięcie, ale sytuacja, w której klikający w reklamę użytkownik staje się docelowo klientem firmy. Najbardziej istotna powinna być więc konwersja, czyli realizacja określonego wcześniej celu – wejście na podstronę z kontaktem, złożenie zamówienia, pobranie określonego materiału, itp. Taki cel jest możliwy do zrealizowania tylko w przypadku, gdy kampania Google AdWords w wyszukiwarce jest spójna z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej.

Skuteczna strona internetowa to taka, która sprzedaje ofertę

O skutecznej stronie internetowej można mówić wtedy, gdy skutecznie sprzedaje oferowany produkt lub usługę. Najprościej jest w przypadku sklepów internetowych, kiedy wiadomo, czy wchodzący na stronę użytkownicy kupują produkt czy nie. Ale nie oznacza to, że np. dostawcy usług są na straconej propozycji. W takim wypadku celem może być np. wejście na podstronę z kontaktem – oznacza to bowiem, że oferta przedstawiona na stronie zainteresowała użytkownika na tyle, że jest on gotowy do podjęcia kontaktu z firmą. 

Jak przygotować skuteczną stronę internetową?

Z naszych obserwacji wynika, że jednym z częstszych błędów jest powierzenie strony wyłącznie informatykom - nad skuteczną stroną internetową powinien bowiem pracować cały zespół ekspertów. To pozwoli na uniknięcie takich błędów jak np. wzorowanie się na serwisach prowadzonych przez konkurencję, brak nadzoru nad budową strony, niepoprawnie lub błędnie napisane teksty czy niezgodność treści na stronie z treściami zawartymi w strategii biznesowej firmy. Jak pisaliśmy w tekście Firmową stronę internetową trzeba powierzyć ekspertom, zaangażowanie takich ekspertów jak marketingowiec, copywriter, grafik czy informatyk daje gwarancję zbudowania skutecznej strony internetowej, która będzie dobrym uzupełnieniem kampanii Google AdWords.

Z optymalizacją kampanii Google AdWords powinny wiązać się zmiany na stronie

Również z każdą optymalizacją kampanii Google AdWords powinny się wiązać zmiany na stronie internetowej. Podczas prowadzenia kampanii przeprowadza się zawsze testy A/B, co oznacza, że sprawdzane są różne wersje np. reklamy. W czasie testów można czasem zaobserwować nowe insighty, czyli potrzeby użytkowników, które oznaczają, że klienci szukają czegoś innego, niż zostało im zaproponowane. W takim wypadku trzeba zmienić nie tylko reklamy czy słowa kluczowe, ale także trzeba dostosować treści na podstronie, na którą kierowani są internauci – tak, by użytkownik zobaczył w serwisie rozszerzenie oferty z reklamy, a nie jej zaprzeczenie. W przeciwnym wypadku, jeśli reklamy zostaną zmienione, ale nie będą spójne ze stroną, to użytkownik na stronę wejdzie, ale i tak nie zostanie klientem firmy, ponieważ w serwisie nie znalazł tego, czego szukał.

Podsumowanie

Umieszczone na stronie internetowej treści muszą być zawsze spójne z tekstem reklamy Google AdWords, dlatego podczas ustawiania nowej kampanii czy optymalizacji obecnej należy zwracać uwagę nie tylko na reklamy czy słowa kluczowe. Istotne jest także, by treści na podstronie, na którą kierowany jest użytkownik, odpowiadały treściom reklam. Jeśli bowiem internauta nie znajdzie tam tego, co zostało mu obiecane w reklamie, to ostatecznie i tak nie zostanie klientem firmy, ponieważ jego potrzeby i oczekiwania są zupełnie inne.

Jeśli jednak nie jesteś pewny, czy Twoja strona skutecznie sprzedaje produkt czy usługę, dowiedz się więcej o naszej usłudze AdDoktor i zdaj się na ekspertów, którzy zdiagnozują problemy na stronie internetowej i pomogą je usunąć – tak, by serwis stanowił uzupełnienie kampanii Google AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.