Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane. Warto wiedzieć o tym, że w przeciwieństwie do dotychczasowej wersji Analyticsa w nowym GA4 dane dotyczące ruchu na stronie są przechowywane tylko w określonym zakresie czasowym.

Co więcej, domyślny okres przechowywania wszystkich danych w Google Analytics 4 wynosi zaledwie dwa miesiące! Oznacza to, że możemy analizować ruch na stronie, liczbę konwersji i innych zdarzeń dla maksymalnie 60 dni wstecz. W przypadku osób prowadzących jakiekolwiek działania marketingowe jest to zdecydowanie zbyt krótki okres - zwykle skuteczność kampanii, szczególnie Google Ads, można ocenić mniej więcej po miesiącu jej działania. To domyślne ustawienie w Analyticsie można na szczęście zmienić. W jaki sposób to zrobić?


Jak zmienić maksymalny okres przechowywania danych w Google Analytics 4?

Aby zmienić maksymalny okres przechowywania danych w GA4, po zalogowaniu na konto należy przejść do sekcji Administracja w lewym dolnym rogu ekranu:

Następnie w drugiej kolumnie należy wybrać pozycję Ustawienia danych:

W kolejnym kroku kliknąć w Przechowywanie danych:

Następnie należy kliknąć w rozwijaną listę i wybrać opcję 14 mies. zamiast 2 mies.

Niestety, 14 miesięcy to maksymalny okres przechowywania danych w nowym Analyticsie. Nie ulega jednak wątpliwości, że lepiej mieć dostęp do wyników strony z ostatniego roku, a nie z dwóch ostatnich miesięcy. Dlatego warto to domyślne ustawienie jak najszybciej zmienić.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.