Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane. Warto wiedzieć o tym, że w przeciwieństwie do dotychczasowej wersji Analyticsa w nowym GA4 dane dotyczące ruchu na stronie są przechowywane tylko w określonym zakresie czasowym.

Co więcej, domyślny okres przechowywania wszystkich danych w Google Analytics 4 wynosi zaledwie dwa miesiące! Oznacza to, że możemy analizować ruch na stronie, liczbę konwersji i innych zdarzeń dla maksymalnie 60 dni wstecz. W przypadku osób prowadzących jakiekolwiek działania marketingowe jest to zdecydowanie zbyt krótki okres - zwykle skuteczność kampanii, szczególnie Google Ads, można ocenić mniej więcej po miesiącu jej działania. To domyślne ustawienie w Analyticsie można na szczęście zmienić. W jaki sposób to zrobić?


Jak zmienić maksymalny okres przechowywania danych w Google Analytics 4?

Aby zmienić maksymalny okres przechowywania danych w GA4, po zalogowaniu na konto należy przejść do sekcji Administracja w lewym dolnym rogu ekranu:

Następnie w drugiej kolumnie należy wybrać pozycję Ustawienia danych:

W kolejnym kroku kliknąć w Przechowywanie danych:

Następnie należy kliknąć w rozwijaną listę i wybrać opcję 14 mies. zamiast 2 mies.

Niestety, 14 miesięcy to maksymalny okres przechowywania danych w nowym Analyticsie. Nie ulega jednak wątpliwości, że lepiej mieć dostęp do wyników strony z ostatniego roku, a nie z dwóch ostatnich miesięcy. Dlatego warto to domyślne ustawienie jak najszybciej zmienić.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.