Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane. Warto wiedzieć o tym, że w przeciwieństwie do dotychczasowej wersji Analyticsa w nowym GA4 dane dotyczące ruchu na stronie są przechowywane tylko w określonym zakresie czasowym.
Co więcej, domyślny okres przechowywania wszystkich danych w Google Analytics 4 wynosi zaledwie dwa miesiące! Oznacza to, że możemy analizować ruch na stronie, liczbę konwersji i innych zdarzeń dla maksymalnie 60 dni wstecz. W przypadku osób prowadzących jakiekolwiek działania marketingowe jest to zdecydowanie zbyt krótki okres - zwykle skuteczność kampanii, szczególnie Google Ads, można ocenić mniej więcej po miesiącu jej działania. To domyślne ustawienie w Analyticsie można na szczęście zmienić. W jaki sposób to zrobić?
Aby zmienić maksymalny okres przechowywania danych w GA4, po zalogowaniu na konto należy przejść do sekcji Administracja w lewym dolnym rogu ekranu:
Następnie w drugiej kolumnie należy wybrać pozycję Ustawienia danych:
W kolejnym kroku kliknąć w Przechowywanie danych:
Następnie należy kliknąć w rozwijaną listę i wybrać opcję 14 mies. zamiast 2 mies.
Niestety, 14 miesięcy to maksymalny okres przechowywania danych w nowym
Analyticsie. Nie ulega jednak wątpliwości, że lepiej mieć dostęp do
wyników strony z ostatniego roku, a nie z dwóch ostatnich miesięcy. Dlatego warto to domyślne ustawienie jak najszybciej zmienić.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy