Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość w Google Ads - automatyczne stosowanie rekomendacji

W kwietniu Google poinformował o możliwości automatycznego zatwierdzania rekomendowanych zmian na koncie Google Ads. Na razie do wyboru jest 17 rekomendacji, które można w każdej chwili wyłączyć lub ponownie włączyć? Jak dokładnie ma przebiegać automatyzacja? Czy taki wybór zatwierdzania rekomendacji jest korzystny?

Rekomendacje pojawiły się w panelu Google Ads ponad 2 lata temu. W tym czasie zmieniała się zarówno forma samych rekomendacji, jak i możliwości ich zastosowania lub odrzucenia. Obecnie na niektórych kontach dostępne jest automatyczne stosowanie rekomendacji.

Czym są rekomendacje w panelu Google Ads?

Co jakiś czas w panelu Google Ads pojawia się informacja o nowych rekomendacjach od Google. Można je odnaleźć na podstronie „Rekomendacje” dostępnej w lewej kolumnie panelu. Niektóre rekomendacje pojawiają się również w powiadomieniach - aby je zobaczyć, należy kliknąć w ikonę dzwonka.



Rekomendacje mogą dotyczyć między innymi utworzenia nowych rozszerzeń, dodania słów kluczowych do kampanii, zmiany ustawień, śledzenia konwersji. Każdą rekomendację można zaakceptować lub odrzucić. Niestety, wiele rekomendacji nie uwzględnia specyfiki danego konta i prowadzonych na nim kampanii - system automatycznie wyświetla reklamodawcom te same zalecenia, choć w wielu przypadkach są one zupełnie nietrafione. Ważne jednak, aby systematycznie przeglądać generowane przez Google rekomendacje i reagować na nie (akceptować lub odrzucać), ponieważ wpływają one na ogólną ocenę kampanii i na wynik optymalizacji konta. Ostatnio Google poinformował o wprowadzeniu na niektórych kontach Google Ads możliwości automatycznego stosowania rekomendacji, aby usprawnić optymalizację kampanii oraz zaoszczędzić czas użytkowników panelu Google Ads. Czy automatyczne stosowanie rekomendacji jest dobrym pomysłem?

Automatyczne stosowanie rekomendacji

Aktualnie Google umożliwia włączenie automatycznego stosowanie dla 17 typów rekomendacji:

Włączenie automatycznego stosowania wybranych rekomendacji oznacza, że rekomendacje wybranych typów nie będą już pojawiać się w proponowanych zmianach na podstronie „Rekomendacje”. Google będzie więc mógł wprowadzać zmiany na koncie, nie informując o tym reklamodawcy. Aby sprawdzić, które rekomendacje zostały przez Google automatycznie zastosowane, należy na podstronie „Rekomendacje” wejść w zakładkę „Historia”.  Można tam odnaleźć także informacje, ile razy dana rekomendacja została zastosowana w ubiegłym tygodniu, kiedy nastąpiło jej ostatnie zastosowanie i kiedy po raz pierwszy zostało włączone jej automatyczne stosowanie:

Ilustracja: Centrum Pomocy Google Ads

Oczywiście zmiany będą w ten sposób wprowadzane wyłącznie w przypadku tych typów rekomendacji, dla których reklamodawca włączy wcześniej automatyczne stosowanie. Pozostałe rekomendacje nadal będzie można zaakceptować lub odrzucić ręcznie.

Zachęcamy, aby do proponowanej automatyzacji podejść ostrożnie. Włączając automatyczne stosowanie rekomendacji, tracimy kontrolę nad wprowadzanymi zmianami. Nawet jeśli włączymy automatyczne stosowanie tylko dla jednego typu rekomendacji, która wydaje się w danym momencie zasadna, w przyszłości na koncie możemy prowadzić kampanie o zupełnie innym celu. Pamiętajmy, że rekomendacja będzie automatycznie stosowana we wszystkich kampaniach na koncie, także tych, które dopiero zostaną utworzone. Z tego względu zalecamy, aby wcześniej zaznajamiać się z propozycjami Google i wprowadzać lub odrzucać je ręcznie. Pamiętajmy, że proponowane zmiany są generowane przez system i nie zawsze będą odpowiadać potrzebom naszego biznesu i naszej kampanii.

Jak wyłączyć automatyczne stosowanie rekomendacji?

Jeśli włączyliśmy na koncie automatyczne stosowanie określonych rekomendacji i chcemy z tej opcji zrezygnować, mamy dwie możliwości. Pierwsza z nich to powrót na podstronę „Rekomendacje”, kliknięcie w zakładkę  „Zarządzanie” i odznaczenie rekomendacji, na których automatyczne stosowanie wyraziliśmy wcześniej zgodę. Druga możliwość to wejście w zakładkę „Historia”, kliknięcie w rekomendację, której automatyczne stosowanie chcemy wyłączyć i zatwierdzenie przyciskiem „Wyłącz”. W tym momencie pojawi się także komunikat z prośbą o potwierdzenie dokonania zmian, który trzeba zaakceptować przyciskiem „Potwierdź”. Obok rekomendacji, którą wyłączyliśmy, pojawi się czerwona kropka.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Google. Jeśli masz pytania dotyczące rekomendacji czekamy na Twoją wiadomość: kontakt@adpresso.pl. 

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.