Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy Google AdWords w sieci wyszukiwania

Gdy mowa o płatnych wynikach wyszukiwania, większość osób ma na myśli zwykłe reklamy tekstowe Google AdWords, które ukazują się nad wynikami organicznymi. Tymczasem Google proponuje też kilka innych typów reklam w wynikach wyszukiwania.

W Google AdWords, prócz płatnych reklam tekstowych można utworzyć także: dynamiczną reklamę w wyszukiwarce, reklamę angażującą w aplikację mobilną oraz reklamę typu ,,tylko połączenie".

Dynamiczna reklama w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google wtedy, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki określoną frazę. Od zwykłej reklamy tekstowej reklamę dynamiczną różni to, że jej wyświetlenie nie wiąże się ze słowami kluczowymi wskazanym w kampanii, a z treściami umieszczonymi na podstronach witryny. Takie rozwiązanie jest idealne dla właścicieli tych stron, gdzie przedstawiona oferta jest bogata, a na dodatek często się zmienia, przy prowadzeniu tej kampanii ważne jest jednak odpowiednie przygotowanie tekstów umieszczonych w serwisie - ma to bowiem potem wpływ na całą kampanię.

Przy przygotowaniu reklamy dynamicznej należy tylko przygotować treść (dwie linie tekstu, każda może mieć maksymalnie 35 znaków) oraz podać adres, który będzie wyświetlany w reklamie. Nagłówek reklamy Adwords będzie generowany automatycznie, a końcowy adres będzie wybierany w zależności od tego, czy treść umieszczona na podstronie pasuje do wpisanej frazy.

Reklama angażująca w aplikację mobilną

Reklama angażująca w aplikację mobilną ma na celu zachęcenie użytkowników do działań w aplikacji, przygotowanych na system Android. Przy tworzeniu reklamy należy podać nagłówek (maksymalnie 25 znaków), tekst reklamy (maksymalnie 35 znaków - ale jeśli wystarczy miejsca, można dodać kolejne 35 znaków) oraz host i ścieżkę, czyli miejsce, dokąd będą przekierowywani użytkownicy po kliknięciu w daną reklamę.

Podobnie jak w przypadku reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania, również reklama angażująca w aplikację mobilną przed publikacją musi zostać sprawdzona przez pracowników Google’a – zazwyczaj trwa to nie dłużej niż kilka godzin.

Reklama typu „tylko połączenie”

Reklama typu „tylko połączenie”umożliwia wyświetlenie numeru telefonu wraz z komunikatem typu „Kliknij aby połączyć” lub „Zadzwoń”. Tego typu reklamy wyświetlane są oczywiście tylko w tych urządzeniach, z których można zadzwonić.

Przy tworzeniu tego typu reklam należy podać nazwę firmy (maksymalnie 25 znaków), numer telefonu, dwie linie tekstu reklamowego (maksymalnie 35 znaków każda), wyświetlany adres witryny oraz adres weryfikacyjny (czyli adres podstrony, gdzie znajduje się numer telefonu). By sprawdzić skuteczność reklamy można kliknąć opcję „Rejestruj połączenia jako konwersje telefoniczne” - będzie wtedy wiadomo, ile połączeń zostało wykonanych z reklam.

Reklama – zanim zostanie opublikowana – również musi zostać sprawdzona przez pracowników Google’a.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.