Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy Google AdWords w sieci wyszukiwania

Gdy mowa o płatnych wynikach wyszukiwania, większość osób ma na myśli zwykłe reklamy tekstowe Google AdWords, które ukazują się nad wynikami organicznymi. Tymczasem Google proponuje też kilka innych typów reklam w wynikach wyszukiwania.

W Google AdWords, prócz płatnych reklam tekstowych można utworzyć także: dynamiczną reklamę w wyszukiwarce, reklamę angażującą w aplikację mobilną oraz reklamę typu ,,tylko połączenie".

Dynamiczna reklama w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google wtedy, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki określoną frazę. Od zwykłej reklamy tekstowej reklamę dynamiczną różni to, że jej wyświetlenie nie wiąże się ze słowami kluczowymi wskazanym w kampanii, a z treściami umieszczonymi na podstronach witryny. Takie rozwiązanie jest idealne dla właścicieli tych stron, gdzie przedstawiona oferta jest bogata, a na dodatek często się zmienia, przy prowadzeniu tej kampanii ważne jest jednak odpowiednie przygotowanie tekstów umieszczonych w serwisie - ma to bowiem potem wpływ na całą kampanię.

Przy przygotowaniu reklamy dynamicznej należy tylko przygotować treść (dwie linie tekstu, każda może mieć maksymalnie 35 znaków) oraz podać adres, który będzie wyświetlany w reklamie. Nagłówek reklamy Adwords będzie generowany automatycznie, a końcowy adres będzie wybierany w zależności od tego, czy treść umieszczona na podstronie pasuje do wpisanej frazy.

Reklama angażująca w aplikację mobilną

Reklama angażująca w aplikację mobilną ma na celu zachęcenie użytkowników do działań w aplikacji, przygotowanych na system Android. Przy tworzeniu reklamy należy podać nagłówek (maksymalnie 25 znaków), tekst reklamy (maksymalnie 35 znaków - ale jeśli wystarczy miejsca, można dodać kolejne 35 znaków) oraz host i ścieżkę, czyli miejsce, dokąd będą przekierowywani użytkownicy po kliknięciu w daną reklamę.

Podobnie jak w przypadku reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania, również reklama angażująca w aplikację mobilną przed publikacją musi zostać sprawdzona przez pracowników Google’a – zazwyczaj trwa to nie dłużej niż kilka godzin.

Reklama typu „tylko połączenie”

Reklama typu „tylko połączenie”umożliwia wyświetlenie numeru telefonu wraz z komunikatem typu „Kliknij aby połączyć” lub „Zadzwoń”. Tego typu reklamy wyświetlane są oczywiście tylko w tych urządzeniach, z których można zadzwonić.

Przy tworzeniu tego typu reklam należy podać nazwę firmy (maksymalnie 25 znaków), numer telefonu, dwie linie tekstu reklamowego (maksymalnie 35 znaków każda), wyświetlany adres witryny oraz adres weryfikacyjny (czyli adres podstrony, gdzie znajduje się numer telefonu). By sprawdzić skuteczność reklamy można kliknąć opcję „Rejestruj połączenia jako konwersje telefoniczne” - będzie wtedy wiadomo, ile połączeń zostało wykonanych z reklam.

Reklama – zanim zostanie opublikowana – również musi zostać sprawdzona przez pracowników Google’a.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.