Pod niektórymi reklamami Google AdWords można zauważyć dodatkowe treści, takie jak lokalizacja, link do aplikacji czy linki do podstron - to rozszerzenia reklamy.
W dużym skrócie można powiedzieć, że rozszerzenia, które znajdują się pod tekstem płatnej reklamy tekstowej Google AdWords, w niektórych przypadkach kierują internautę do dodatkowych treści na stronie czy umożliwiają kontakt z firmą bez konieczności wchodzenia na stronę internetową. Dodatkowe informacje sprawiają ponadto, że reklama z rozszerzeniami jest lepiej widoczna niż reklama bez nich. Zdarzają się reklamy, zawierające linki do podstron, numer telefonu, lokalizację i informację o aplikacji. W takim wypadku na ekranie smartfona inne reklamy płatne nie są w ogóle widoczne, jeśli nie przewinie się ekranu w dół.
Rozszerzenia można dodać na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam, w zakładce „Rozszerzenia reklam”. Rozszerzenia ręczne ustawiane są samodzielnie, w przypadku rozszerzeń automatycznych konfiguracji dokonuje Google, jeśli uzna, że mogą one wzbogacić reklamę. Opłata za wyświetlenie reklamy nie jest pobierana - podobnie jak w przypadku reklam tekstowych, liczy się dopiero kliknięcie.
Nawet jeśli rozszerzenia zostaną ustawione, to nie oznacza, że będą wyświetlane przy każdej emisji płatnej reklamy tekstowej AdWords. Aby tak się stało, należy mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana na wysokiej pozycji.
Google umożliwia obecnie ustawienie dziesięciu rozszerzeń, z których najpopularniejsze to linki do podstron, objaśnienia, połączenia, wiadomość, lokalizacja i aplikacje.
Rozszerzenia linków do podstron kierują użytkownika bezpośrednio do innych podstron, a nie tylko do tej podstrony, której link został umieszczony w reklamie. W przypadku reklamy kremów naturalnych do twarzy dodatkowe linki mogą kierować np. do podstron z innymi produktami (naturalnymi balsamami, szamponami, itp.).
Rozszerzenia objaśnień pozwalają na umieszczenie pod reklamą tekstową krótkich informacji (nie dłuższych niż 25 znaków), np. „Wysyłka w 24h”, „Darmowa dostawa” czy „Zakupy na raty”:
Rozszerzenia informacji w witrynie pozwalają na umieszczenie dodatkowych informacji o ofercie. Przy dodawaniu rozszerzenia należy kliknąć na przycisk „Wybierz” i wybrać rodzaj odpowiednie rozszerzenie, np. marki, polecane hotele, usługi, itp. Należy także wypełnić trzy pola „Wartości” z dokładniejszym opisem. Do każdego z pól „Wartości” nie można wstawić więcej niż 25 znaków.
Rozszerzenia połączeń oznaczają, że pod reklamą wyświetlony zostaje numer telefonu np. z tekstem „Zadzwoń pod numer”. Po kliknięciu w link użytkownik może od razu zadzwonić, bez konieczności wchodzenia na stronę i szukania podstrony z danymi kontaktowymi.
W przypadku rozszerzenia wiadomości pod reklamą pojawia się ikona sms-a wraz z komunikatem o możliwości wysłania wiadomości. Po kliknięciu w link może od razu wysłać wiadomość sms-ową.
Rozszerzenia lokalizacji oznacza, że pod reklamą można znaleźć informację o adresie firmy. Po kliknięciu w adres użytkownik przenoszony jest do wizytówki firmy w Google Moja Firma. Może tam odnaleźć firmę na mapie i np. ustawić trasę dojazdu do niej.
Ustawienie rozszerzenia lokalizacji wiąże się ze stworzeniem wizytówki firmy w Google Moja Firma.
Rozszerzenia powiązanej lokalizacji używane są wtedy, gdy produkty są sprzedawane przez sieci sklepów tradycyjnych. Na razie ustawić można tylko sieci ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.
Rozszerzenia cen umożliwiają prezentację konkretnych produktów wraz z cenami. Z poziomu tego rozszerzenia użytkownik może od razu przejść do podstrony z wycenianym produktem.
Rozszerzenia aplikacji umożliwiają publikację informacji o aplikacji oraz zachęcenie do jej pobrania. Po kliknięciu użytkownik przeniesiony jest do Google Play lub App Store, gdzie może pobrać aplikację.
Rozszerzenia opinii umożliwia wstawienie do reklamy tekstowej opinii o firmie lub jej ofercie.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy