Wiele osób uważa, że liczba pozyskanych unikalnych użytkowników świadczy o przeprowadzeniu skutecznej kampanii Google AdWords. Nic bardziej błędnego. Zamiast na liczbę użytkowników warto spojrzeć także na parę innych danych.
Jak największa liczba nowych użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki kampanii, nie zawsze musi oznaczać sukces – wszak duża część nich może trafić na stronę zupełnie przypadkowo, szukając zupełnie innej oferty. A w Google AdWords takie kliknięcie na reklamę, po którym następuje wejście na stronę i opuszczenie jej, stanowi wręcz koszt, ponieważ użytkownik nie staje się potencjalnym klientem, a za jego kliknięcie i tak trzeba zapłacić. Dlatego przy prowadzeniu kampanii warto spojrzeć przede wszystkim na inne dane, takie jak:
Dopiero analiza takich informacji jak konwersje, współczynnik odrzuceń czy czasu spędzonego na stronie i liczby przeglądanych podstron, pozwalają ocenić, czy kampania była skuteczna i trafiła do odpowiedniego odbiorcy.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy