Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ruch na stronie internetowej nie jest najważniejszy

Wiele osób uważa, że liczba pozyskanych unikalnych użytkowników świadczy o przeprowadzeniu skutecznej kampanii Google AdWords. Nic bardziej błędnego. Zamiast na liczbę użytkowników warto spojrzeć także na parę innych danych. 

Jak największa liczba nowych użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki kampanii, nie zawsze musi oznaczać sukces – wszak duża część nich może trafić na stronę zupełnie przypadkowo, szukając zupełnie innej oferty. A w Google AdWords takie kliknięcie na reklamę, po którym następuje wejście na stronę i opuszczenie jej, stanowi wręcz koszt, ponieważ użytkownik nie staje się potencjalnym klientem, a za jego kliknięcie i tak trzeba zapłacić. Dlatego przy prowadzeniu kampanii warto spojrzeć przede wszystkim na inne dane, takie jak: 

Dopiero analiza takich informacji jak konwersje, współczynnik odrzuceń czy czasu spędzonego na stronie i liczby przeglądanych podstron, pozwalają ocenić, czy kampania była skuteczna i trafiła do odpowiedniego odbiorcy. 

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.