Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Ruch na stronie internetowej nie jest najważniejszy

28—03—2017

Wiele osób uważa, że liczba pozyskanych unikalnych użytkowników świadczy o przeprowadzeniu skutecznej kampanii Google AdWords. Nic bardziej błędnego. Zamiast na liczbę użytkowników warto spojrzeć także na parę innych danych. 

Jak największa liczba nowych użytkowników, którzy na stronę trafili dzięki kampanii, nie zawsze musi oznaczać sukces – wszak duża część nich może trafić na stronę zupełnie przypadkowo, szukając zupełnie innej oferty. A w Google AdWords takie kliknięcie na reklamę, po którym następuje wejście na stronę i opuszczenie jej, stanowi wręcz koszt, ponieważ użytkownik nie staje się potencjalnym klientem, a za jego kliknięcie i tak trzeba zapłacić. Dlatego przy prowadzeniu kampanii warto spojrzeć przede wszystkim na inne dane, takie jak: 

  • konwersja, czyli nakłonienie internauty do zrobienia na stronie tego, na czym firmie zależy, np. złożenia zamówienia, zapisania się do newslettera, wejścia na podstronę z kontaktem, pobrania jakiegoś materiału, czas spędzony na stronie, itp.; 
  • współczynnik odrzuceń , czyli informacja, jaki procent osób po wejściu na daną podstronę (czyli tzw. stronę wejścia), na którą przekierowała ich reklama z Google Adwords, nie przeszło już na żadną inną podstronę; 
  • czas spędzony na stronie czy liczba przeglądanych podstron, dzięki którym wiadomo, czy umieszczona na stronie treść zainteresowała internautę pozyskanego dzięki Google Adwords.  

Dopiero analiza takich informacji jak konwersje, współczynnik odrzuceń czy czasu spędzonego na stronie i liczby przeglądanych podstron, pozwalają ocenić, czy kampania była skuteczna i trafiła do odpowiedniego odbiorcy. 

Słowa kluczowe

  • strona internetowa
  • Google Adwords
  • kampania
  • SEM

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.