Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Facebook rzuca wyzwanie serwisom z ogłoszeniami

08—12—2017

Facebook uruchomił swoją nową usługę – Marketplace, która umożliwia przeprowadzanie transakcji kupna i sprzedaży w najbliższej okolicy.

Największy serwis społecznościowy rzuca wyzwanie portalom z ogłoszeniami, takim jak Allegro czy OLX – od kilku dni dostępna jest już nowa usługa Marketplace. Korzystanie z niej jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku innych serwisów – bez konieczności rejestracji czy zakładania i aktywacji konta można przejrzeć oferty, skontaktować się ze sprzedającym, a następnie kupić upatrzoną rzecz. Jeśli do tego dołożymy ostatnie podwyżki na Allegro, może się okazać, że najnowsza usługa Facebooka może sporo namieszać na rynku.

Z Marketplace korzysta się wyjątkowo łatwo

Z Marketplace korzysta się w prosty sposób. Sprzedawane w okolicy przedmioty można obejrzeć na jednej podstronie, ale można też posortować ogłoszenia według jednej z podanych kategorii: dom i ogród, mieszkania, rozrywka, odzież i akcesoria, rodzina, elektronika, hobby, pojazdy i rowery oraz ogłoszenia drobne. Wyniki można też sortować – wg lokalizacji (maksymalnie w promieniu 100 km od podanej miejscowości), ceny, itp. Ze sprzedającym można się skontaktować poprzez Messengera, nie trzeba więc się rejestrować na portalu, aktywować konta, a potem pamiętać o haśle. Dla wielu użytkowników może to być spore ułatwienie, bo konieczność podawania sporej ilości danych, a następnie szukanie w skrzynce linku aktywacyjnego dla wielu użytkowników jest zwykłym utrapieniem.

Nowa usługa namiesza na rynku?

Jak prognozują specjaliści, może to być sporą konkurencja dla platform, które teraz dominują na rynku – OLX czy Allegro. Jest to o tyle istotne, że już kilka miesięcy temu dominujące na polskim rynku Allegro zapowiedziało zmiany w sposobie naliczania opłat za wystawianie i opcje promowania, co w praktyce oznaczało podwyżkę opłat o 250 procent.

Dlatego część firm, dla których Allegro stało się przez lata solidnym narzędziem sprzedaży, zapowiedziało szukanie nowych rozwiązań – jednym z nim może być np. wprowadzony niedawno Marketplace. Część reklamodawców może też zainteresować Google AdWords i prowadzenie kampanii produktowych (Google Shopping, znane w Polsce także jako Google Zakupy). To ostatnie rozwiązanie jest o tyle wygodne, że reklamowane produkty znajdą się już wśród wyników wyszukiwania, a potencjalny klient od razu z wyszukiwarki kierowany jest do sklepu. Inaczej jest na platformach zakupowych (w tym także w Marketplace) – tutaj użytkownik musi najpierw wejść do odpowiedniego serwisu, a dopiero potem szukać odpowiedniego produktu.

Podsumowanie

Wypełnianie formularzy rejestracyjnych, zakładanie nowego konta i zapamiętywanie haseł na portalach ogłoszeniowych już niedługo może odejść w zapomnienie. Kilka dni temu Facebook uruchomił bowiem swoją nową usługę – Marketplace, gdzie znaleźć można lokalne ogłoszenia z różnych kategorii, od wyposażenia domów, przez odzież, aż po sprzęt elektroniczny czy samochody. Korzystanie z nowego narzędzia jest o tyle łatwiejsze, że nie trzeba się dodatkowo rejestrować, a ze sprzedającym można się skontaktować po prostu wysyłając mu wiadomość przez Messengera.

Słowa kluczowe

  • marketplace
  • Facebook

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.