Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Facebook rzuca wyzwanie serwisom z ogłoszeniami

Facebook uruchomił swoją nową usługę – Marketplace, która umożliwia przeprowadzanie transakcji kupna i sprzedaży w najbliższej okolicy.

Największy serwis społecznościowy rzuca wyzwanie portalom z ogłoszeniami, takim jak Allegro czy OLX – od kilku dni dostępna jest już nowa usługa Marketplace. Korzystanie z niej jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku innych serwisów – bez konieczności rejestracji czy zakładania i aktywacji konta można przejrzeć oferty, skontaktować się ze sprzedającym, a następnie kupić upatrzoną rzecz. Jeśli do tego dołożymy ostatnie podwyżki na Allegro, może się okazać, że najnowsza usługa Facebooka może sporo namieszać na rynku.

Z Marketplace korzysta się wyjątkowo łatwo

Z Marketplace korzysta się w prosty sposób. Sprzedawane w okolicy przedmioty można obejrzeć na jednej podstronie, ale można też posortować ogłoszenia według jednej z podanych kategorii: dom i ogród, mieszkania, rozrywka, odzież i akcesoria, rodzina, elektronika, hobby, pojazdy i rowery oraz ogłoszenia drobne. Wyniki można też sortować – wg lokalizacji (maksymalnie w promieniu 100 km od podanej miejscowości), ceny, itp. Ze sprzedającym można się skontaktować poprzez Messengera, nie trzeba więc się rejestrować na portalu, aktywować konta, a potem pamiętać o haśle. Dla wielu użytkowników może to być spore ułatwienie, bo konieczność podawania sporej ilości danych, a następnie szukanie w skrzynce linku aktywacyjnego dla wielu użytkowników jest zwykłym utrapieniem.

Nowa usługa namiesza na rynku?

Jak prognozują specjaliści, może to być sporą konkurencja dla platform, które teraz dominują na rynku – OLX czy Allegro. Jest to o tyle istotne, że już kilka miesięcy temu dominujące na polskim rynku Allegro zapowiedziało zmiany w sposobie naliczania opłat za wystawianie i opcje promowania, co w praktyce oznaczało podwyżkę opłat o 250 procent.

Dlatego część firm, dla których Allegro stało się przez lata solidnym narzędziem sprzedaży, zapowiedziało szukanie nowych rozwiązań – jednym z nim może być np. wprowadzony niedawno Marketplace. Część reklamodawców może też zainteresować Google AdWords i prowadzenie kampanii produktowych (Google Shopping, znane w Polsce także jako Google Zakupy). To ostatnie rozwiązanie jest o tyle wygodne, że reklamowane produkty znajdą się już wśród wyników wyszukiwania, a potencjalny klient od razu z wyszukiwarki kierowany jest do sklepu. Inaczej jest na platformach zakupowych (w tym także w Marketplace) – tutaj użytkownik musi najpierw wejść do odpowiedniego serwisu, a dopiero potem szukać odpowiedniego produktu.

Podsumowanie

Wypełnianie formularzy rejestracyjnych, zakładanie nowego konta i zapamiętywanie haseł na portalach ogłoszeniowych już niedługo może odejść w zapomnienie. Kilka dni temu Facebook uruchomił bowiem swoją nową usługę – Marketplace, gdzie znaleźć można lokalne ogłoszenia z różnych kategorii, od wyposażenia domów, przez odzież, aż po sprzęt elektroniczny czy samochody. Korzystanie z nowego narzędzia jest o tyle łatwiejsze, że nie trzeba się dodatkowo rejestrować, a ze sprzedającym można się skontaktować po prostu wysyłając mu wiadomość przez Messengera.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.