Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
Jak tłumaczy Google, nieaktywne konwersje mogą zaśmiecać panel i utrudniać poszukiwania danych dotyczących tych konwersji, na których nam szczególnie zależy przy prowadzeniu kampanii Google Ads. Dlatego Google zaczyna wielkie porządki - od 12 lipca na kontach reklamodawców pojawia się już pytanie, czy usunąć nieaktywne działania powodujące konwersje. Pod koniec lipca pytanie stanie się nieaktualne, ponieważ Google samodzielnie usunie wszystkie konwersje nieaktywne od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście, jeśli tylko reklamodawca zechce w przyszłości do nich wrócić, będzie miał taką szansę - konwersje w każdej chwili będzie można bowiem przywrócić wybierając odpowiednie filtry na podstronie konwersji.
Aby przywrócić usunięte przez Googlea konwersje, należy na swoim koncie Google Ads:
Po wybraniu ustawień wyświetlą się wszystkie ustawione na koncie konwersje - te usunięte oznaczone będą czerwoną kropkę z symbolem x. Aby zmienić status, należy kliknąć w kropkę i wybrać status ,,Aktywna" (oznaczona będzie zieloną kropką).
W identyczny sposób można usunąć konwersję na swoim koncie - wystarczy tylko kliknąć w zieloną kropkę, a następnie zmienić status na ,,Usunięta".
Zapowiadane przez Googlea zmiany to więc raczej kosmetyka, niż działanie, które w jakiś mocny sposób utrudni reklamodawcom prowadzenie kampanii. Wydaje się, że wręcz przeciwnie - przy prowadzeniu rozbudowanych kampanii Google Ads można mierzyć cały szereg parametrów. Zdarza się, że po zmianach wprowadzonych do kampanii, niekonieczne są już potrzebne, natomiast nadal znajdują się zapomniane na koncie. Dodatkowo warto pamiętać, że prócz konwersji tworzonych przez samych reklamodawców, na kontach można znaleźć też konwersje, tworzone samodzielnie przez Google - takie jak informacje o połączeniach, poszukiwanie przez użytkownika informacji o dojeździe do siedziby firmy, wizyty w firmowej witrynie, dokonane zamówienia czy wyświetlenia menu (czytaj więcej: Google automatycznie tworzy konwersje w kampaniach AdWords).
W takim natłoku informacji nietrudno się więc później pogubić, co może być o tyle kłopotliwe, że to właśnie konwersje w dużej mierze są miernikiem skuteczności prowadzonej kampanii. Konwersja - czyli inaczej cel - to wykonane przez użytkowników działanie, na którym szczególnie zależy promowanej firmie. Na przykład w samym tylko sklepie internetowym można więc ustawić takie konwersje jak przejście na odpowiednią podstronę, wypełnienie formularza kontaktowego, dodanie produktu do koszyka, telefon do firmy czy - co najważniejsze - zakup produktu.
Czytaj więcej: Konwersja w kampanii Google Ads. Co można, a co warto mierzyć?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy