Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
Inteligentne kampanie produktowe można także przekształcić w kampanie Performance Max ręcznie , gdy proponowana zmiana pojawi się w rekomendacjach na koncie. Przed automatycznym uaktualnienie kampanii również powinno pojawić się na koncie odpowiednie powiadomienie:
Jeśli reklamodawca nie podejmie działania, Google zmieni kampanię inteligentną na Performance Max najpóźniej do września 2022. Po tej zmianie nie będzie można tworzyć już inteligentnych kampanii produktowych, wciąż można jednak ustawiać i edytować zwykłe kampanie produktowe.
Kampania Performance Max, w którą przekształci się dotychczasowa inteligentna kampania produktowa, odziedziczy wszystkie ustawienia pierwotnej kampanii, a więc jej budżet, lokalizację, język, strategię ustalania stawek czy cele. Nowa kampania będzie również wykorzystywała zasoby dodane wcześniej do inteligentnej kampanii produktowej - plik produktowy, informacje o dostawie, logo, obrazy itd. Kampanie Performance Max umożliwiają jednak wyświetlanie reklam nie tylko w Google Zakupy, ale także w YouTube, sieci wyszukiwania, Gmailu, Mapach Google i na kartach Discover. Dlatego po przekształceniu kampanii, warto dodać do niej więcej zasobów: tekstów reklam (maks. 5 krótkich nagłówków, 5 długich nagłówków i 5 tekstów reklam), obrazów (maks. 20), logo (maks. 5) i ewentualnie filmów (maks. 5). Po samoistnym przekształceniu się kampanii inteligentnej w kampanię Performance Max na koncie pojawią się rekomendacje i powiadomienia dotyczące podniesienia jakości zasobów dodanych do kampanii.
Według Google, kampanie Performance Max najlepiej sprawdzają się w przypadku kont, gdzie jest jasny cel konwersji, np. zakup w sklepie on-line. Wtedy systemy samouczące się mają największą szanse na optymalizację kampanii i zwiększenie zwrotu z inwestycji w reklamy. Co ważne, Google podaje pewne wymagania graniczne, które są co prawda mniej istotne w kampaniach przekształconych z kampanii inteligentnych, ale warto o nich wiedzieć. Performance Max mają działać najskuteczniej, gdy na koncie jest odnotowywanych minimum 80 konwersji miesięcznie, a przeznaczony na nie kampanię budżet wynosi dwudziestokrotność średniego kosztu konwersji. W przypadku kampanii tworzonej na bazie inteligentnej kampanii produktowej, system może jednak korzystać z dotychczasowych, historycznych danych tej kampanii, więc te dwa czynniki mają mieć mniejszy wpływ na optymalizację kampanii. Z pewnością jednak Performance Max to kampanie przeznaczone dla kont śledzących konwersję i mających na celu zwiększenie liczby i wartości konwersji. W przypadku innych celów konta kampanie Performance Max mogą się nie sprawdzić.
Więcej na temat przekształcenia kampanii przeczytasz w artykule w Centrum Pomocy Google Ads, natomiast informacje o samej kampanii Performance Max możesz znaleźć w artykule Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy