Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak dodać rozszerzenia graficzne do reklam Google Ads?

Reklamy tekstowe w kampaniach Google Ads można uzupełnić o zdjęcia i grafiki, przedstawiające promowaną ofertę. Sprawdź, jak dodać nowe rozszerzenia lub edytować te dodane już do kampanii.

Reklamodawcom, którzy:

Google pozwala na dodanie do reklam tekstowych rozszerzeń graficznych - czyli zdjęć lub grafik, przedstawiających reklamowany produkt lub usługę.

Aby sprawdzić, czy na naszym koncie Google Ads, istnieje możliwość dodania nowych rozszerzeń reklam, należy w panelu reklamowym przejść do zakładki „Reklamy i rozszerzenia”, kliknąć w „Rozszerzenia”, a następnie kliknąć w symbol „+” - pojawi się wtedy lista wszystkich możliwych rozszerzeń i wśród nich należy poszukać rozszerzenia graficznego.

Warto też dokładnie sprawdzić wskazówki Google dotyczące prowadzonych kampanii (w zakładce „Rekomendacje”) - wśród nich znajdują się także informacje o możliwości dodania rozszerzeń do aktywnych reklam.

Po kliknięciu w symbol „+” i wyborze kampanii pojawi się możliwość dodania nowych grafik. Nie trzeba ich specjalnie wcześniej przygotowywać, ale warto pamiętać, że nie wszystkich plików można użyć - dlatego warto najpierw zapoznać się z wymaganiami.


Jakie wymagania muszą spełniać grafiki?

Grafiki, które mają zostać dodane jako rozszerzenia do reklam tekstowych Google Ads, muszą spełniać szereg wymagań, dotyczących rozmiaru oraz ich jakości.

Do kampanii można dodać zdjęcie lub grafikę, których maksymalny rozmiar nie przekracza 5120 KB. Grafika musi przedstawiać wyłącznie reklamowany produkt - nie ma możliwości użycia logo, nakładek tekstowych, pliku w postaci GIF-ów czy rozmazanych, nieostrych zdjęć. Nawet jeśli takie zdjęcie uda nam się dodać do kampanii, to i tak nie zostanie ono wyświetlone, ponieważ nie przejdzie weryfikacji Google.

Grafiki w reklamach są wyświetlane w formacie poziomym jako kwadraty. W tym pierwszym przypadku minimalny rozmiar wynosi 600x314 pikseli, Google zaleca natomiast rozmiar 1200x628 pikseli. W przypadku kwadratów minimalny rozmiar to 300x300 pikseli, natomiast rozmiar zalecany to 1200x1200. Co istotne - nie trzeba dodawać do kampanii plików w odpowiednim rozmiarze. Można przesłać grafikę, a następnie przyciąć ją już po dodaniu do panelu Google Ads - to rozwiązanie będzie najlepsze, ponieważ mamy pewność, że proporcje zostaną zachowane.


Rozszerzenia zawsze można zmienić

Aby dokonać zmian w rozszerzeniu graficznym, należy przejść do zakładki „Rozszerzenia” i odnaleźć napis „Plik graficzny” - należy w niego kliknąć, by następnie przejść do listy wszystkich grafik, dodanych do konkretnej kampanii. Można tam sprawdzić szczegółowe dane dotyczące każdej grafiki (np. liczba wyświetleń, kliknięć, współczynnik CTR, koszt), dodatkowo każdą z grafik można usunąć i zastąpić ją inną.
Dodane grafiki można też skopiować do innej kampanii lub grupy reklam - wystarczy zaznaczyć wybrane pliki, kliknąć w napis „Dodaj do”, a następnie wybrać kampanię lub grupę reklam.


Dlaczego warto dodać grafiki do swoich reklam Google Ads?

Choć jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że reklamy tekstowe Google Ads zawierają (jak sama ich nazwa wskazuje) przede wszystkim tekst, to jednak zdecydowanie warto wzbogacić swoje reklamy o grafiki prezentujące ofertę. Zalecamy to z dwóch ważnych powodów:


Czytaj także:
Rozszerzenia w reklamie tekstowej Google Ads
Uwaga na rozszerzenia automatyczne w reklamach tekstowych – jak je wyłączyć?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.