Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość! Miesięczny limit wydatków na kontach Google Ads

Aktualnie dostępną formą płatności na kontach Google Ads jest jedynie płatność automatyczna. Konta które zostały założone przed dokonaniem przez Google zeszłorocznych zmian, mogą nadal korzystać z płatności ręcznych. Automatyzacja ma swoje plusy i minusy.

Największym minusem przy podpiętej karcie kredytowej jest to, że nie możemy już przesyłać konkretnej kwoty na swoje konto Google Ads. Google w ostatnim miesiącu informuje o nowości, która daje większą kontrolę nad płatnościami automatycznymi: miesięczny limit wydatków.

Formy płatności na kontach Google Ads

W przypadku, kiedy zakładamy nowe konto Google Ads, nie mamy już możliwości wybrania i ustawienia tzw. płatności ręcznych. Dzięki nim konto można było doładować w dowolnym momencie zwykłym przelewem, a włączone kampanie wyświetlały się do momentu wyczerpania przelanych na konto środków. Dla wielu użytkowników było to bardzo wygodne i ułatwiało kontrolę nad wydatkami, szczególnie, gdy ktoś posiadał więcej niż jedno konto.  Dzięki automatyzacji (jeśli mamy środki na karcie) nie musimy martwić się o to, że kampania zostanie wstrzymana. Jednocześnie nie mamy już takiej kontroli nad wydatkami. Budżet dzienny, który możemy ustawić w ramach kampanii, może zostać przekroczony nawet dwukrotnie i jeśli systematycznie nie sprawdzamy naszego konta - wydatki mogą znacznie różnić się od tych zakładanych.

W płatnościach automatycznych Google pobiera środki z karty dopiero po kliknięciach. Warto pamiętać, że na fakturach widać koszty kliknięć z danego miesiąca. Najczęściej nie pokrywa się on z kwotą środków pobranych z karty, ponieważ Google nie ściąga ich równo z końcem miesiąca.

Wskazane wyżej problemy powodują, że wielu użytkowników wolałoby nadal korzystać z płatności ręcznych. Niestety, dla nowych kont powrót do poprzedniej formy płatności jest niemożliwy. Niedawno jednak Google poinformował wprowadzeniu na kontach możliwości ustawienia miesięcznego limitu wydatków. Na razie funkcja jest testowana. Na czym dokładnie będzie polegać?

Miesięczny limit wydatków na kontach Google Ads. Co to znaczy w praktyce?


Miesięczny limit wydatków na koncie Google Ads dawałby większą kontrolę nad kosztami kampanii. Funkcja ma działać w następujący sposób: na każdym koncie będzie można ustawić maksymalną kwotę, którą chcemy miesięcznie przeznaczać na wszystkie kampanie. Gdy koszty kampanii osiągną ustawiony wcześniej limit, kampanie zostaną automatycznie wstrzymane, a reklamy przestaną się wyświetlać i nie poniesiemy dodatkowych kosztów. Pierwszego dnia następnego miesiąca kampanie ponownie zostaną uruchomione, a koszty będą znów naliczane od zera.

Możliwość ustawienia miesięcznego limitu wydatków na koncie może być przydatna szczególnie dla osób, które mają niewielki budżet na kliknięcia lub prowadzą kampanie na kilku kontach jednocześnie. Dzięki limitowi możemy być pewni, że nie przekroczymy ustawionego budżetu miesięcznego, który chcemy przeznaczyć na kampanie Google Ads.

Niestety, możliwość ustawienia miesięcznego limitu wydatków pojawiła się na razie testowo na niektórych kontach. Nie wiadomo, czy funkcja ta zostanie wprowadzona na wszystkich kontach i kiedy mogłoby to nastąpić. 

Jeśli funkcja pojawi się na koncie, można będzie odnaleźć ją po wejściu w Płatności, na stronie Podsumowanie. Informacja o limicie miesięcznym będzie także widniała na fakturze z danego miesiąca. 

Więcej o płatnościach i o tym, jak zmienić próg płatności przeczytaj w naszym artykule: Jak zmienić próg płatności w kampaniach Google Ads?

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: kontakt@adpresso.pl

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.