Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: reklamy Google Ads z galerią grafik

Reklamodawcy z jedenastu krajów (w tym Polski) już niedługo będą mogli wyświetlać na samym szczycie wyników wyszukiwania reklamy ze zdjęciami. Na początku sierpnia Google podał bowiem, w jakich wersjach językowych będzie można ustawić nowy typ reklam.

Nowy typ reklam - Gallery Ads - Google zapowiedział kilka miesięcy temu, podczas swojej dorocznej konferencji Google Marketing Live. Teraz wersje testowe (beta) wprowadza do reklam w jedenastu językach. Prócz języka polskiego wersja ta dostępna będzie także w reklamach w języku angielskim, niemieckim, japońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, portugalskim, włoskim, rosyjskim oraz szwedzkim.

Reklamy z grafikami na szczycie wyników wyszukiwania

Reklamy Gallery Ads to nowy typ reklam, który ma być widoczny w wyszukiwarce Google, na samym szczycie wyników wyszukiwania. Jak podawał Google już w maju, analiza pierwszych wyników pokazuje, że grupy reklam ze zdjęciami w przypadku urządzeń mobilnych mają nawet 25 proc. więcej interakcji niż pozostałe reklamy (w tym. m.in. płatne kliknięcia w reklamę, czyli wejścia na stronę). Dlaczego? Jak tłumaczy Google, wszystkiemu ,,winna" jest niecierpliwość klientów - wielu z nich nie chce czekać na załadowanie strony, by tam dopiero zobaczyć produkt, którego szukają. Z tego powodu tak duże znaczenie ma szybkość ładowania się firmowej strony internetowej, o czym pisaliśmy już wielokrotnie.

Pomysł reklam z grafikami pokazuje, że Google poszedł o krok dalej - podobnie jak reklamy produktowe (Google Shopping, czyli jeden z typów reklamy Google Ads), reklamy z grafikami umożliwiają prezentacją produktu już na poziomie wyników wyszukiwania, co znacząco może pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji zakupowej.

Reklamy z grafikami pozytywnie zaskoczą reklamodawców swoimi wynikami?

Jak już pisaliśmy w jednym z naszych artykułów, galeria zdjęć w reklamach nie powinna zostać odebrana źle przez potencjalnych klientów. Google przyzwyczaił nas już do tego, że wśród wyników wyszukiwania nie brakuje grafik (dotyczy to zarówno wyników organicznych, jak i wspomnianych wcześniej reklam produktowych), więc w wyszukiwarce nie wystąpią spektakularne zmiany. Dodatkowo już teraz użytkownicy często nie widzą różnicy między reklamami tekstowymi a wynikami organicznymi – podobnie może być w przypadku umieszczenia w wyszukiwarce płatnych reklam z grafikami.

Analogicznie zresztą może wyglądać przyjęcie podobnej opcji, którą Google planuje wkrótce udostępnić reklamodawcom - możliwość umieszczania reklam produktowych w Google Zdjęcia, co oznacza, że reklamy będą publikowane wśród grafik.

Jak utworzyć nową reklamę Google Ads z grafikami?

Aby sprawdzić, czy reklamodawca ma możliwość utworzenia u siebie reklamę z grafikami, należy zalogować się do swojego panelu i sprawdzić, czy ta opcja została już uruchomiona. Jeśli jeszcze nie jest dostępna, można się w tej sprawie skontaktować z infolinią Google Ads (nr 800 702 380).

Czytaj także: Google Marketing Live - czas na duże zmiany w Google Ads


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.