Reklamodawcy z jedenastu krajów (w tym Polski) już niedługo będą mogli wyświetlać na samym szczycie wyników wyszukiwania reklamy ze zdjęciami. Na początku sierpnia Google podał bowiem, w jakich wersjach językowych będzie można ustawić nowy typ reklam.
Nowy typ reklam - Gallery Ads - Google zapowiedział kilka miesięcy temu, podczas swojej dorocznej konferencji Google Marketing Live. Teraz wersje testowe (beta) wprowadza do reklam w jedenastu językach. Prócz języka polskiego wersja ta dostępna będzie także w reklamach w języku angielskim, niemieckim, japońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, portugalskim, włoskim, rosyjskim oraz szwedzkim.
Reklamy Gallery Ads to nowy typ reklam, który ma być widoczny w wyszukiwarce Google, na samym szczycie wyników wyszukiwania. Jak podawał Google już w maju, analiza pierwszych wyników pokazuje, że grupy reklam ze zdjęciami w przypadku urządzeń mobilnych mają nawet 25 proc. więcej interakcji niż pozostałe reklamy (w tym. m.in. płatne kliknięcia w reklamę, czyli wejścia na stronę). Dlaczego? Jak tłumaczy Google, wszystkiemu ,,winna" jest niecierpliwość klientów - wielu z nich nie chce czekać na załadowanie strony, by tam dopiero zobaczyć produkt, którego szukają. Z tego powodu tak duże znaczenie ma szybkość ładowania się firmowej strony internetowej, o czym pisaliśmy już wielokrotnie.
Pomysł reklam z grafikami pokazuje, że Google poszedł o krok dalej - podobnie jak reklamy produktowe (Google Shopping, czyli jeden z typów reklamy Google Ads), reklamy z grafikami umożliwiają prezentacją produktu już na poziomie wyników wyszukiwania, co znacząco może pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji zakupowej.
Jak już pisaliśmy w jednym z naszych artykułów, galeria zdjęć w reklamach nie powinna zostać odebrana źle przez potencjalnych klientów. Google przyzwyczaił nas już do tego, że wśród wyników wyszukiwania nie brakuje grafik (dotyczy to zarówno wyników organicznych, jak i wspomnianych wcześniej reklam produktowych), więc w wyszukiwarce nie wystąpią spektakularne zmiany. Dodatkowo już teraz użytkownicy często nie widzą różnicy między reklamami tekstowymi a wynikami organicznymi – podobnie może być w przypadku umieszczenia w wyszukiwarce płatnych reklam z grafikami.
Analogicznie zresztą może wyglądać przyjęcie podobnej opcji, którą Google planuje wkrótce udostępnić reklamodawcom - możliwość umieszczania reklam produktowych w Google Zdjęcia, co oznacza, że reklamy będą publikowane wśród grafik.
Aby sprawdzić, czy reklamodawca ma możliwość utworzenia u siebie reklamę z grafikami, należy zalogować się do swojego panelu i sprawdzić, czy ta opcja została już uruchomiona. Jeśli jeszcze nie jest dostępna, można się w tej sprawie skontaktować z infolinią Google Ads (nr 800 702 380).
Czytaj także: Google Marketing Live - czas na duże zmiany w Google Ads
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy