Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli teraz podawać w tekstach reklam prawdziwe nazwy swoich firm.

Wymóg podawania w reklamach Google Ads (AdWords) prawdziwej nazwy firmy to wymóg Google z ostatnich kilku tygodni. Tych reklamodawców, którzy do tej pory stosowali nazwę swojej firmy, zmiany nie dotkną – natomiast martwić się powinni ci, którzy podawali frazy bardziej ogólne, np. związane z branżą, w której działają, ofertą czy lokalizacją (w tym nazwa miasta). Dodatkowo także, przy odbieraniu połączeń z reklam „Tylko połączenie”, będzie trzeba podawać nazwę swojej firmy.

Komu szczególnie przydają się reklamy typu „Tylko połączenie”?

Reklamy typu „Tylko połączenie” dostępne są w kampaniach Google Ads (AdWords) od prawie 1,5 roku – po raz pierwszy pisaliśmy o nich w maju 2017 roku i od razu zaznaczaliśmy, że przydać się mogą one zwłaszcza tym reklamodawcom, którzy cenią sobie szybki kontakt telefoniczny z klientami lub nie mają rozbudowanej czy dobrze przygotowanej strony internetowej (zresztą reklamy te wyświetlają się tylko na tych urządzeniach, z których można wykonywać połączenia). W przypadku tych reklam użytkownik nie przechodzi bowiem na stronę docelową w firmowej witrynie – może tu od razu do firmy zadzwonić.

W przeciwieństwie do rozszerzeń połączeń w przypadku tych reklam nie wyświetla się tylko ikona ze słuchawką lub numer telefonu – w reklamach typu „Tylko połączenie” numer pojawia się już w nagłówku wraz z komunikatem „Zadzwoń do firmy...”. Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”.

Wraz z numerem telefonu w nagłówku pojawia się także możliwość podania nazwy firmy – i właśnie ta możliwość stała się przedmiotem jednej z najnowszych zmian od Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” teraz tylko z prawdziwymi nazwami firm

W listopadzie 2018 roku Google opublikował informacje o najnowszej zmianie, dotyczącej reklam typu „Tylko połączenie” – w reklamach tych nie będzie już można posługiwać się ogólnikami, tylko podawać prawdziwą nazwę firmy. Co to oznacza w praktyce? w reklamach nie powinniśmy już umieszczać takich komunikatów jak „Pomoc Drogowa Poznań” czy „Pracownia Fryzjerska” – a więc takich fraz, które wiążą się z branżą, w której działamy, z ofertą czy lokalizacją firmy. Wymogiem jest zarejestrowana nazwa firmy.

Szykowana jest także kolejna nowość – przy odbieraniu połączenia od klienta, który dzwoni po kliknięciu w reklamę typu „Tylko połączenie”, trzeba będzie rozpocząć rozmowę od podania tej nazwy firmy, którą umieszczono w reklamie.

Podsumowanie – skąd te zmiany? 

Choć Google nie wyjaśnił, co stoi za wprowadzeniem nowości, można się domyślać, że w ten sposób chce walczyć z nieuczciwą konkurencją. Podstawą każdej kampanii w sieci wyszukiwania jest dobór odpowiednich słów kluczowych – a w tym wypadku głównym wyznacznikiem sukcesu jest szukanie tych fraz, po których mogą nas wyszukiwać nasi potencjalni klienci. Tylko w takiej sytuacji możemy liczyć na to, że reklama pojawi się tam, gdzie użytkownicy będą szukać rozwiązania swojego problemu. Wielokrotnie pisaliśmy już, że nagłówek jest jedną z ważniejszych części każdej reklamy tekstowej – jest on bowiem na tyle mocno wyeksponowany, że skutecznie zwraca uwagę użytkowników. Wniosek jest więc prosty – jeśli w reklamie typu „Tylko połączenie” nie umieścimy nazwy firmy, tylko bardziej ogólne hasło, powiązane z wyszukiwaną frazą, istnieje spora szansa, że potencjalny klient kliknie w reklamę i zadzwoni bezpośrednio do danej firmy. 

Czytaj także: Nowe reklamy Google AdWords „Tylko połączenie”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.