Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

07—12—2018

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli teraz podawać w tekstach reklam prawdziwe nazwy swoich firm.

Wymóg podawania w reklamach Google Ads (AdWords) prawdziwej nazwy firmy to wymóg Googlea z ostatnich kilku tygodni. Tych reklamodawców, którzy do tej pory stosowali nazwę swojej firmy, zmiany nie dotkną - natomiast martwić się powinni ci, którzy podawali frazy bardziej ogólne, np. związane z branżą, w której działają, ofertą czy lokalizacją (w tym nazwa miasta). Dodatkowo także, przy odbieraniu połączeń z reklam ,,Tylko połączenie", będzie trzeba podawać nazwę swojej firmy.

Komu szczególnie przydają się reklamy typu ,,Tylko połączenie”?

Reklamy typu ,,Tylko połączenie" dostępne są w kampaniach Google Ads (AdWords) od prawie 1,5 roku - po raz pierwszy pisaliśmy o nich w maju 2017 roku i od razu zaznaczaliśmy, że przydać się mogą one zwłaszcza tym reklamodawcom, którzy cenią sobie szybki kontakt telefoniczny z klientami lub nie mają rozbudowanej czy dobrze przygotowanej strony internetowej (zresztą reklamy te wyświetlają się tylko na tych urządzeniach, z których można wykonywać połączenia). W przypadku tych reklam użytkownik nie przechodzi bowiem na stronę docelową w firmowej witrynie - może tu od razu do firmy zadzwonić.

W przeciwieństwie do rozszerzeń połączeń w przypadku tych reklam nie wyświetla się tylko ikona ze słuchawką lub numer telefonu - w reklamach typu ,,Tylko połączenie" numer pojawia się już w nagłówku wraz z komunikatem ,,Zadzwoń do firmy...". Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”.

Wraz z numerem telefonu w nagłówku pojawia się także możliwość podania nazwy firmy - i właśnie ta możliwość stała się przedmiotem jednej z najnowszych zmian od Googlea.

Reklamy typu ,,Tylko połączenie" teraz tylko z prawdziwymi nazwami firm

W listopadzie 2018 roku Google opublikował informacje o najnowszej zmianie, dotyczącej reklam typu ,,Tylko połączenie” - w reklamach tych nie będzie już można posługiwać się ogólnikami, tylko podawać prawdziwą nazwę firmy. Co to oznacza w praktyce? w reklamach nie powinniśmy już umieszczać takich komunikatów jak ,,Pomoc Drogowa Poznań" czy ,,Pracownia Fryzjerska" - a więc takich fraz, które wiążą się z branżą, w której działamy, z ofertą czy lokalizacją firmy. Wymogiem jest zarejestrowana nazwa firmy.

Szykowana jest także kolejna nowość - przy odbieraniu połączenia od klienta, który dzwoni po kliknięciu w reklamę typu „Tylko połączenie”, trzeba będzie rozpocząć rozmowę od podania tej nazwy firmy, którą umieszczono w reklamie.

Podsumowanie - skąd te zmiany? 

Choć Google nie wyjaśnił, co stoi za wprowadzeniem nowości, można się domyślać, że w ten sposób chce walczyć z nieuczciwą konkurencją. Podstawą każdej kampanii w sieci wyszukiwania jest dobór odpowiednich słów kluczowych - a w tym wypadku głównym wyznacznikiem sukcesu jest szukanie tych fraz, po których mogą nas wyszukiwać nasi potencjalni klienci. Tylko w takiej sytuacji możemy liczyć na to, że reklama pojawi się tam, gdzie użytkownicy będą szukać rozwiązania swojego problemu. Wielokrotnie pisaliśmy już, że nagłówek jest jedną z ważniejszych części każdej reklamy tekstowej - jest on bowiem na tyle mocno wyeksponowany, że skutecznie zwraca uwagę użytkowników. Wniosek jest więc prosty - jeśli w reklamie typu ,,Tylko połączenie” nie umieścimy nazwy firmy, tylko bardziej ogólne hasło, powiązane z wyszukiwaną frazą, istnieje spora szansa, że potencjalny klient kliknie w reklamę i zadzwoni bezpośrednio do danej firmy. 

Czytaj także: Nowe reklamy Google Adwords „Tylko połączenie”

Słowa kluczowe

  • google ads
  • reklama
  • połączenie

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?