Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Ważna informacja dla prowadzących fanpage o tematyce zdrowotnej - Facebook zmienia algorytm

08—07—2019

W ostatnich tygodniach na celowniku znalazły się strony i posty, związane z promocją zdrowia, odżywiania i sprawności fizycznej. Jednocześnie Facebook zapewnia, że autorzy rzetelnie prowadzonych stron nie mają się czego obawiać - ale (podobnie jak w przypadku poprzednich zmian w algorytmach) warto przyjrzeć się zmianie dokładniej.

Wprowadzone w ostatnim czasie zmiany dotyczą sensacyjnych treści, wprowadzających użytkowników w błąd oraz fake-newsów. ,,Użytkownicy spotykają się na Facebooku, by rozmawiać ze sobą o takich tematach jak odżywianie, sprawność i fizyczna i zdrowie. By uzyskali potrzebne informacje i wsparcie, trzeba ograniczyć treści, które potencjalnie mogą wprowadzać w błąd zainteresowanych" - tłumaczy we wpisie na swoim blogu Facebook. Co to w praktyce oznacza i jakie zmiany mogą już w swoich zasięgach zauważyć twórcy stron o tematyce zdrowotnej?

Mniejsze zasięgi postów o tematyce zdrowotnej

Zmiany mogą dotknąć m.in. twórców stron, promujących leków i suplementów ułatwiających zgubienie nadmiarowych kilogramów. Warto jednak zaznaczyć, że ograniczenia zasięgów nie będą dotyczyły wszystkich postów, tylko tych, które w sensacyjny sposób informują o leku, który pomaga w schudnięciu. W przypadku np. postu o odżywce białkowej (nawet wstawionego przez tego samego admina) cięcie zasięgów nie musi wcale wystąpić.

W kwestii zmniejszenia postów, potencjalnie wprowadzających w błąd, Facebook całkowicie zdał się na swoje algorytmy - będą one analizować, które posty mogą zawierać sensacyjne (czasem wprowadzające w błąd) treści, i w rezultacie będą wyświetlać je niżej, w efekcie trafiając do mniejszej liczby zainteresowanych odbiorców. 

I tutaj według nas występuje najsłabszy punkt całego planu - Facebook co prawda radzi, by unikać tego typu treści i w razie czego zmienić sposób komunikacji, a dzięki temu zasięgi zostaną ocalone. Jednak - jak wiadomo - algorytmy nie zawsze prawidłowo interpretują rzeczywistość i mogą się najzwyczajniej w świecie mylić. W takim wypadku często nie pozostaje nic innego, jak tylko inwestycja w płatne kampanie reklamowe, co wydaje się rzeczywistym celem Facebooka we wprowadzaniu rewolucyjnych zmian.

Poważne zmiany w algorytmach wprowadzane są już od dłuższego czasu

Po serii skandali w wyciekiem danych i wpływania fake-newsami na sytuację polityczną w wielu krajach, Facebook musiał ratować swoją reputację m.in. wprowadzaniem sporych zmian w algorytmach. Już od kilku tygodniu użytkownicy widzą spore zmiany w tzw. news-feedzie - firmowe treści zostały zastąpione postami rodziny i znajomych oraz informacjami z tematycznych grup.

Choć Facebook podpowiada rozwiązania, które pozwalają ocalić budowane przez lata zasięgi (tworzenie grup, publikowanie lokalnych informacji, korzystanie z opcji ,,Wyświetlaj najpierw"), to w praktyce posty z firmowych stron są po prostu odsuwane na dalszy plan, co z kolei z praktyce oznacza cięcie organicznych zasięgów. Wydaje się, że nowe rozwiązania, dotyczące stron o zdrowiu, odpowiednim odżywianiu i sprawności fizycznej, wpisują się po prostu w ten trend.

Czytaj także: Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści


Słowa kluczowe

  • facebook

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.