Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ważna informacja dla prowadzących fanpage o tematyce zdrowotnej - Facebook zmienia algorytm

W ostatnich tygodniach na celowniku znalazły się strony i posty, związane z promocją zdrowia, odżywiania i sprawności fizycznej. Jednocześnie Facebook zapewnia, że autorzy rzetelnie prowadzonych stron nie mają się czego obawiać - ale (podobnie jak w przypadku poprzednich zmian w algorytmach) warto przyjrzeć się zmianie dokładniej.

Wprowadzone w ostatnim czasie zmiany dotyczą sensacyjnych treści, wprowadzających użytkowników w błąd oraz fake-newsów. ,,Użytkownicy spotykają się na Facebooku, by rozmawiać ze sobą o takich tematach jak odżywianie, sprawność i fizyczna i zdrowie. By uzyskali potrzebne informacje i wsparcie, trzeba ograniczyć treści, które potencjalnie mogą wprowadzać w błąd zainteresowanych" - tłumaczy we wpisie na swoim blogu Facebook. Co to w praktyce oznacza i jakie zmiany mogą już w swoich zasięgach zauważyć twórcy stron o tematyce zdrowotnej?

Mniejsze zasięgi postów o tematyce zdrowotnej

Zmiany mogą dotknąć m.in. twórców stron, promujących leków i suplementów ułatwiających zgubienie nadmiarowych kilogramów. Warto jednak zaznaczyć, że ograniczenia zasięgów nie będą dotyczyły wszystkich postów, tylko tych, które w sensacyjny sposób informują o leku, który pomaga w schudnięciu. W przypadku np. postu o odżywce białkowej (nawet wstawionego przez tego samego admina) cięcie zasięgów nie musi wcale wystąpić.

W kwestii zmniejszenia postów, potencjalnie wprowadzających w błąd, Facebook całkowicie zdał się na swoje algorytmy - będą one analizować, które posty mogą zawierać sensacyjne (czasem wprowadzające w błąd) treści, i w rezultacie będą wyświetlać je niżej, w efekcie trafiając do mniejszej liczby zainteresowanych odbiorców. 

I tutaj według nas występuje najsłabszy punkt całego planu - Facebook co prawda radzi, by unikać tego typu treści i w razie czego zmienić sposób komunikacji, a dzięki temu zasięgi zostaną ocalone. Jednak - jak wiadomo - algorytmy nie zawsze prawidłowo interpretują rzeczywistość i mogą się najzwyczajniej w świecie mylić. W takim wypadku często nie pozostaje nic innego, jak tylko inwestycja w płatne kampanie reklamowe, co wydaje się rzeczywistym celem Facebooka we wprowadzaniu rewolucyjnych zmian.

Poważne zmiany w algorytmach wprowadzane są już od dłuższego czasu

Po serii skandali w wyciekiem danych i wpływania fake-newsami na sytuację polityczną w wielu krajach, Facebook musiał ratować swoją reputację m.in. wprowadzaniem sporych zmian w algorytmach. Już od kilku tygodniu użytkownicy widzą spore zmiany w tzw. news-feedzie - firmowe treści zostały zastąpione postami rodziny i znajomych oraz informacjami z tematycznych grup.

Choć Facebook podpowiada rozwiązania, które pozwalają ocalić budowane przez lata zasięgi (tworzenie grup, publikowanie lokalnych informacji, korzystanie z opcji ,,Wyświetlaj najpierw"), to w praktyce posty z firmowych stron są po prostu odsuwane na dalszy plan, co z kolei z praktyce oznacza cięcie organicznych zasięgów. Wydaje się, że nowe rozwiązania, dotyczące stron o zdrowiu, odpowiednim odżywianiu i sprawności fizycznej, wpisują się po prostu w ten trend.

Czytaj także: Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.