Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie. Dlaczego warto to zrobić jak najszybciej?
O tym, jak przebiega proces weryfikacji konta, pisaliśmy już w artykule Weryfikacja tożsamości reklamodawcy w Google Ads - dowiedz się, jak ją przejść. Wymaga on m.in. przesłania do Google dokumentu tożsamości osoby, której imię i nazwisko pojawi się na fakturze od Google. Po weryfikacji nie ma już możliwości otrzymywania faktury wystawionych tylko na dane firmy. W wielu przypadkach - np. spółek albo polskich oddziałów firm zagranicznych - jest to dosyć kłopotliwe. Na szczęście w tej chwili pojawiła się furtka, dzięki której można uniknąć przesyłania dokumentu tożsamości oraz podawania nazwiska. W jaki sposób można z niej skorzystać?
Kluczem do szybkiego przejścia weryfikacji konta Google Ads - bez konieczności przesyłania zdjęć dowodu osobistego i innych dokumentów - jest rozpoczęcie całego procesu jeszcze zanim Google wyznaczy ostateczny termin weryfikacji danego konta. Wcześniej weryfikacji nie można było rozpocząć samodzielnie - każdy administrator konta musiał czekać na wiadomość od Google, w której znajdował się odpowiedni link oraz podana była data, do której wymagane było przejście całego procesu. Dziś na każdym koncie można rozpocząć weryfikację w dowolnym momencie. Jak to zrobić?
Aby zweryfikować swoje konto Google Ads, należy się na nie zalogować mailem administratora. Następnie z górnego menu (w dotychczasowym wyglądzie panelu Google Ads) należy wybrać pozycję Narzędzia i ustawienia, a następnie Weryfikacja reklamodawcy.
W nowym wyglądzie pozycja Weryfikacja reklamodawcy będzie znajdować się w menu Płatności.
Po przejściu do weryfikacji należy kliknąć w niebieski przycisk Rozpocznij weryfikację. W następnym kroku należy odpowiedzieć na pytania Czy Twoja organizacja jest agencją reklamową? i Kto płaci za Twoje reklamy? Po zaznaczeniu odpowiedzi wystarczy kliknąć w przycisk Zapisz i kontynuuj.
W kolejnym kroku przejdziemy do ekranu, na którym Google informuje nas, jakie dane będą potrzebne do zweryfikowania konta. Co istotne, w przypadku, gdy proces weryfikacji konta rozpoczniemy samodzielnie, Google będzie wymagał od nas jedynie potwierdzenia nazwy i adresu firmy.
Po kliknięciu w Rozpocznij weryfikację wystarczy potwierdzić adres firmy - ten sam, który podano wcześniej w profilu płatności na koncie Google Ads (dane mogą się też uzupełnić automatycznie) - i kliknąć Prześlij. W ten sposób zweryfikujemy konto w zaledwie kilka minut, bez konieczności przesyłania odpisów z KRS, CEIDG czy dokumentu tożsamości.
W przypadku kont, na których weryfikację przeprowadzono dopiero po wyznaczeniu jej terminu przez Google, nie da się uniknąć przesłania zdjęć dowodu osobistego, prawa jazdy lub paszportu, i to zrobionych z obu stron. Na zdjęciach można zasłonić wybrane dane - musi być widoczne zdjęcie osoby, imię, nazwisko i podpis - ale poza tym fotografie muszą spełniać wymagania Google. Odrzucane są zdjęcia niewyraźne, na których nie widać czterech rogów dokumentu albo zbyt duża jego część została zasłonięta. Ponadto należy przesłać w PDF dokument potwierdzający dane firmy - odpis z CEIDG lub KRS. Co ważne, przesyłane dokumenty nie są zatwierdzane od razu - cały proces weryfikacji może trwać kilka dni, a obecnie w związku z dużą liczbą weryfikowanych kont, nawet 20 dni roboczych! Jeśli więc zabierzemy się do weryfikacji konta zbyt późno, może to grozić wstrzymaniem reklam na dłuższy czas. Konta niezweryfikowane w terminie podanym przez Google, są blokowane do czasu zakończenia sprawdzania przesłanych dokumentów. W przypadku jakichkolwiek problemów z weryfikacją, bardzo trudno jest obecnie skontaktować się z zespołem pomocy Google Ads.
Ze względu na powyższe utrudnienia związane z procesem weryfikacji, rekomendujemy jak najszybsze samodzielne zweryfikowanie konta Google Ads. Więcej informacji o weryfikacji kont można przeczytać w centrum pomocy Google Ads.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy