Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zarabianie na YouTube będzie trudniejsze

Google zmieniło zasady dołączania do Programu Partnerskiego YouTube - teraz reklamy będą emitowane wyłącznie przy filmach tych kanałów, które mają co najmniej 10 tys. wyświetleń i zostaną zaakceptowane przez Google’a.

Zmiany dotyczą osób, którzy zarabiają dzięki aktywności na YouTubie. Google nie chce, by oryginalne materiały były kopiowane przez inne osoby, które następnie próbują na tym zarabiać. Dlatego wprowadzone zostały nowe zasady dołączania do Programu Partnerskiego YouTube, który współtworzą użytkownicy zarabiający na materiałach udostępnianych na YouTube.

Od 18 kwietnia 2017 roku Google publikuje reklamy wyłącznie przy kanałach, mających odnotowanych co najmniej 10 tysięcy wyświetleń. Jak tłumaczy Google, z jednej strony jest to próg do osiągnięcia przez debiutantów, z drugiej strony dzięki temu możliwa będzie ocena zasadności kanału oraz sprawdzenie, czy spełnia on wszystkie wytyczne i zasady związane z emisją reklam. Dopiero kiedy materiały na danym kanale zostaną wyświetlone co najmniej 10 tysięcy razy, właściciel będzie mógł zgłosić chęć przystąpienia do programu partnerskiego. Wtedy Google oceni, czy przestrzegane były wszystkie zasady obowiązujące na YouTubie.

Reklamy na YouTube to jeden z typów kampanii Google AdWords. Obecnie Google proponuje takie reklamy jak: In-Stream (wyświetlane przed filmem, w trakcie jego trwania lub po nim), TrueView Discovery (reklamy promujące konkretne kanały lub materiały filmowe) oraz Reklamy w przerywniku: sześciosekundowe reklamy wideo. Wg danych Google’a, opublikowanych w lutym 2017 roku, użytkownicy na całym świecie oglądają na YouTube miliard godzin treści na dobę.

Więcej o reklamie wideo przeczytasz w tekście „Co się teraz ogląda? Aktualne formaty reklam na YouTube”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.