Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Elastycznie reklamy graficzne przejdą lifting

Nowy wygląd elastycznych reklam graficznych w kampaniach Google Ads - w tym inteligentne przycinanie obrazu i nakładanie tekstu oraz automatyczne tworzenie reklam video. Wszystko to ma pozwolić na większe zaangażowanie odbiorców.

Dwie nowości mają się wkrótce pojawić w elastycznych reklamach bannerowych, wyświetlanych w sieci reklamowej Googlea - trzy całkowicie nowe układy elementów w reklamach graficznych oraz możliwość automatycznego tworzenia reklam video. Do tych ostatnich nie trzeba będzie przygotowywać specjalnych plików. Podobnie jak w przypadku elastycznych reklam bannerowych, Google będzie tworzył video z przesłanych przez reklamodawcę grafik i tekstów reklam. Materiał filmowy zostanie wygenerowany dosłownie jednym kliknięciem - wybierając odpowiednią opcję podczas tworzenia lub edycji reklamy.

Dodatkowo została też już uruchomiona wersja beta Kreatora materiałów video - reklamodawca będzie mógł przetestować, w jaki sposób Google stworzy animacje z przesłanego tekstu, obrazów i logotypu. W ten sposób powstają krótkie materiały na Youtube, które później będzie można użyć przy tworzeniu reklam elastycznych.

Elastyczne reklamy graficzne od gotowych reklam wyróżniają trzy istotne kwestie:

1.reklamodawca, który tworzy reklamę, nigdy nie wie, jak będzie wyglądała ostatecznie ta wersja, która wyświetli się na stronach należących do sieci reklamowej Googlea - to właśnie algorytmy Googlea dostosowują ostateczny kształt reklamy, w zależności od tego, ile miejsca znajduje się na stronie docelowej; na podstawie przesłanych materiałów Google sam generuje projekt reklamy, co może niestety oznaczać, że mogą się pojawiać czasem błędy (Google zresztą zastrzega, że czasem ostateczne wersje reklam mogą nie zawierać całego tekstu ani wszystkich obrazów - w niektórych formatach reklam tekst może zostać skrócony, a obrazy przycięte); co prawda podczas przesyłania grafik i tworzenia tekstów reklamodawca widzi kilka przykładowych reklam, jednak nie są dostępne wszystkie formaty, a wygenerowanie propozycje są tylko przykładowe;

2.dzięki temu, że stworzenie reklamy graficznej zajmują się algorytmy Googlea, nie jest konieczny dodatkowy etap kampanii w sieci reklamowej - tworzenie gotowych reklam graficznych, według gotowych wytycznych, co w wielu przypadkach oznacza, że nie jest konieczna współpraca z grafikiem; wystarczy bowiem przesłać grafiki i logotyp, przyciąć je do odpowiednich rozmiarów (można to zrobić w panelu Google Ads), a następnie przygotować nagłówki i teksty reklam (Google podaje maksymalną liczbę znaków);

3.gotowe pliki (czyli tzw. reklamy statyczne) nie wszędzie mogą zostać opublikowane, również na tych stronach, które teoretycznie pasowałyby do kampanii – po prostu formaty gotowych reklam nie pasowałyby do oferowanej tam powierzchni reklamowej; oznacza to, że reklamy przygotowane przez Googlea charakteryzują się większą elastycznością, a przez to - większą skutecznością, co potwierdzają też zazwyczaj wyższe wskaźniki CTR, czyli wskaźniki klikalności w reklamy.

Czytaj na naszym blogu:

Do stworzenia reklam graficznych nie potrzeba grafika

Kampanię w sieci reklamowej można teraz stworzyć łatwiej i szybciej


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.