Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Elastycznie reklamy graficzne przejdą lifting

19—07—2020

Nowy wygląd elastycznych reklam graficznych w kampaniach Google Ads - w tym inteligentne przycinanie obrazu i nakładanie tekstu oraz automatyczne tworzenie reklam video. Wszystko to ma pozwolić na większe zaangażowanie odbiorców.

Dwie nowości mają się wkrótce pojawić w elastycznych reklamach bannerowych, wyświetlanych w sieci reklamowej Googlea - trzy całkowicie nowe układy elementów w reklamach graficznych oraz możliwość automatycznego tworzenia reklam video. Do tych ostatnich nie trzeba będzie przygotowywać specjalnych plików. Podobnie jak w przypadku elastycznych reklam bannerowych, Google będzie tworzył video z przesłanych przez reklamodawcę grafik i tekstów reklam. Materiał filmowy zostanie wygenerowany dosłownie jednym kliknięciem - wybierając odpowiednią opcję podczas tworzenia lub edycji reklamy.

Dodatkowo została też już uruchomiona wersja beta Kreatora materiałów video - reklamodawca będzie mógł przetestować, w jaki sposób Google stworzy animacje z przesłanego tekstu, obrazów i logotypu. W ten sposób powstają krótkie materiały na Youtube, które później będzie można użyć przy tworzeniu reklam elastycznych.

Elastyczne reklamy graficzne od gotowych reklam wyróżniają trzy istotne kwestie:

1.reklamodawca, który tworzy reklamę, nigdy nie wie, jak będzie wyglądała ostatecznie ta wersja, która wyświetli się na stronach należących do sieci reklamowej Googlea - to właśnie algorytmy Googlea dostosowują ostateczny kształt reklamy, w zależności od tego, ile miejsca znajduje się na stronie docelowej; na podstawie przesłanych materiałów Google sam generuje projekt reklamy, co może niestety oznaczać, że mogą się pojawiać czasem błędy (Google zresztą zastrzega, że czasem ostateczne wersje reklam mogą nie zawierać całego tekstu ani wszystkich obrazów - w niektórych formatach reklam tekst może zostać skrócony, a obrazy przycięte); co prawda podczas przesyłania grafik i tworzenia tekstów reklamodawca widzi kilka przykładowych reklam, jednak nie są dostępne wszystkie formaty, a wygenerowanie propozycje są tylko przykładowe;

2.dzięki temu, że stworzenie reklamy graficznej zajmują się algorytmy Googlea, nie jest konieczny dodatkowy etap kampanii w sieci reklamowej - tworzenie gotowych reklam graficznych, według gotowych wytycznych, co w wielu przypadkach oznacza, że nie jest konieczna współpraca z grafikiem; wystarczy bowiem przesłać grafiki i logotyp, przyciąć je do odpowiednich rozmiarów (można to zrobić w panelu Google Ads), a następnie przygotować nagłówki i teksty reklam (Google podaje maksymalną liczbę znaków);

3.gotowe pliki (czyli tzw. reklamy statyczne) nie wszędzie mogą zostać opublikowane, również na tych stronach, które teoretycznie pasowałyby do kampanii – po prostu formaty gotowych reklam nie pasowałyby do oferowanej tam powierzchni reklamowej; oznacza to, że reklamy przygotowane przez Googlea charakteryzują się większą elastycznością, a przez to - większą skutecznością, co potwierdzają też zazwyczaj wyższe wskaźniki CTR, czyli wskaźniki klikalności w reklamy.

Czytaj na naszym blogu:

Do stworzenia reklam graficznych nie potrzeba grafika

Kampanię w sieci reklamowej można teraz stworzyć łatwiej i szybciej


Słowa kluczowe

  • kreator materiałów video
  • elastyczna reklama bannerowa
  • kampania w sieci reklamowej

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu, warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?