Formularze kontaktowe w kampaniach Google Ads będzie można ustawiać w reklamach na Youtubie oraz w reklamach Discovery. Wiadomo też, że następnym krokiem Googlea będzie wprowadzenie nowych rozszerzeń do kampanii bannerowych, prowadzonych w sieci reklamowej.
Formularze kontaktowe, dzięki którym potencjalni klienci mogą zostawić swoje dane, pojawiły się w reklamach Google Ads pod koniec zeszłego roku. Pomysł jest bardzo prosty - w reklamie tekstowej, już na poziomie wyszukiwarki, pojawiła się możliwość wypełnienia formularza. Wystarczy więc wprowadzić kilka swoich danych i czekać na kontakt ze strony firmy - nie trzeba dzwonić czy wysyłać dodatkowych wiadomości, nie trzeba też wchodzić na stronę internetową i szukać tam szczegółów oferty czy informacji kontaktowych.
Reklamodawca też może odnotować same korzyści - może poznać dane klienta, którego pozyskał z reklamy Google Ads (do tej pory musiała wystarczyć liczba użytkowników, którzy weszli na stronę czy niepełny raport połączeń telefonicznych), a na dodatek istnieje możliwość ustawienia kampanii w ten sposób, by leady samodzielnie wpadały do firmowego CRM-u.
Na początku rozszerzenia można było ustawić wyłącznie w reklamach tekstowych, wyświetlanych w wyszukiwarce, teraz do tego grona dołączyły także inne typy reklam: reklamy na Youtubie oraz Discovery (formularze mogą już ustawić reklamodawcy na całym świecie). W kolejce czekają już natomiast kampanie bannerowe (graficzne), prowadzone w sieci reklamowej Google.
Wystarczy zaledwie kilka kroków, by w swojej reklamie utworzyć rozszerzenie z formularzem kontaktowym - w przypadku kampanii w wyszukiwarce wystarczy po prostu wprowadzić wezwanie do działania (tzw. call to action) oraz tekst rozszerzenia. Na drugim etapie tworzenia trzeba wprowadzić nagłówek, nazwę firmy, opis oraz dodać link do polityki prywatności. Jak można zobaczyć na blogu Googlea, formularz kontaktowy w przypadku reklamy na Youtubie wygląda identycznie (w podanym przykładzie, można sprawdzić, jak dzięki nowej opcji klient może się szybko zapisać na jazdę testową reklamowanym samochodem).
Reklamodawcy, którzy już wcześniej korzystali z innej formy promocji - Facebook Lead Ads, nie będą więc zaskoczeni. Identycznie bowiem wygląda tworzenie formularzy w tych kampaniach, których celem jest pozyskiwanie kontaktów od potencjalnych klientów.
Gdy kilka miesięcy temu pisaliśmy o wprowadzeniu do kampanii Google Ads nowego rozszerzenia, poruszyliśmy też jeszcze jedną ważną kwestię - szybkość odpowiedzi na pytanie klienta (co jest istotne dla ponad 3/4 klientów). Każdy nowy kanał informacji (i formularz kontaktowy Google Ads nie jest tu wyjątkiem) warto uruchomić dopiero wtedy, gdy jesteśmy w stanie należycie i w odpowiednim czasie obsłużyć klientów, którzy trafiają za jego pośrednictwem.
Czytaj także:
W kampanii Google Ads pozyskasz dane klientów
Google umożliwia wysyłanie wiadomości przez wizytówkę Moja Firma
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy